Thermalright Silver Arrow på Asus P8Z68-V PRO & Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Thermalright Silver Arrow på Asus P8Z68-V PRO & Corsair Vengeance

Mors!

Tänkte ev. skaffa en Thermalright Silver Arrow till min nya dator. Läste Sweclockers kylartest där de nämner följande:

Silver Arrow är en väldigt stor kylare och det blir uppenbart när den väl sitter monterad. Då den ena fläkten tar upp stor plats krings minnesplatserna är det ytterst viktigt att välja minnen med omsorg tillsammans med denna kylare.

Då jag har tänkt att ha 4*4GB Corsair Vengeance (Low Heatspreader) så undrar jag om det är nån här som vet om det kommer att funka?

Om inte, vad skulle ni isf rekommendera istället?

Visa signatur

X79, baby

Permalänk
Medlem

med Vengeance low profile så ska det inte vara några som helst problem !

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

med Vengeance low profile så ska det inte vara några som helst problem !

Det låter ju bra!

Värt att notera är att de jag menar (dessa: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=641128) inte är riktiga lågprofilsminnen utan normalhöga minnen, men med värmespridare som inte är högre än själva minnet.

Hoppas fortfarande att det inte är några problem :). Det såg ju fasligt trångt ut att döma av bilderna i testet. Kan ju ha varit en udda vinkel bara också.

Visa signatur

X79, baby

Permalänk
Medlem

Lite trångt blir det. Men det går fint att bara flytta fläktarna uppåt en centimeter så det skall itne vara några problem att få plats

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Sweet! Taclk för svaren.

Visa signatur

X79, baby