Din bästa datordel/komponent/kringutrustning någonsin

Permalänk
Medlem

Del eller "sak": IBM stationär dator.
Varför: Helt enkelt den bästa dator familjen haft vi hade den i 11år och den felade aldrig för oss visst inte va den snabb och det gick inte att göra något typ på den men fortfarande en trogen tjänare som aldrig gav upp. Den funkar än fast den används inte längre För att försöka förklara fort vilken ibm de va så kan ja säga nån som kommer ihåg den vita IBM datorn från 1998? Vet inte vad modellen heter men

Ojsan hitta en bild på den http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/01/21/Cimg1838.... (inte våran men den såg då exakt lika ut)

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Qpad QH-1339

Haft detta headset i snart 3 år nu, still going strong, även efter vissa missöden vid multiplayer-lir.

Permalänk

MIN OZX ZX 1000W NÄTAGG, gjort en grenkoppling så den driver xboxen, 2 lampor, 2 par högtalare och 3st externa hårddiskar

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

R.A.T 7

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Del: Grafikkort
Märke: 3dfx Voodoo 3
Varför: Riktig 3D-prestanda (utan att köra dubbla kort, ett för 2D och ett för 3D). UT och Q3... oh the times.... Epic!

Permalänk

Kategori: Kringsutrustning / Möss
Del: Microsoft Sidewinder X8
Varför: Ligger perfekt i handen, lagom hög DPI, (4k max) trådlös, Håller c:a 30h utan att ladda den, och man laddar den medens man använder den. Byte från Logitech MX 518 för c:a 2 år sen, och saknar inte min gamla mus det minsta. Köpte den när dom kostade runt 800kr.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
SpelClockers

Del: Hörlurar
Märke: Bose quietcomfort 3
Varför: Min far köpte dessa på en jobbresa till USA för 4-5 år sedan. Just då låg dollarn på strax under 6:- och slutpriset för mig blev ca 1800:- (i dagsläget ca 4000 i butik) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=129269 Jag har använt dem dagligen under denna tid och det är en fröjd att stänga ute allt annat samtidigt som de sitter fantastiskt bekvämt. Väldigt klart ljud och riklig bas gör det hela ännu bättre.

Permalänk

Del: Bildskärm
Märke: Sony Trinitron 17"
Varför: Snabb ingen av dagens LCD skulle ha en chans. Skönare färger än dagens IPS och underbar svärta dvs svart var svart och inte grått. Tyvärr brakade skärmen ihop efter 5 år och jag var tvungen att köpa en LCD.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Del: "joystick"
Märke: SlikStik
Varför: alla kontroller jag ägt oavsett märke har slits ut till Amiga, alla Quickstick och competition pro kontroller blir utslitna men mina 2 SlikStik vägra slitas ut

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Min bästa "del" var mitt siberia först v1 sedan v2, jag köpte v2 för att kuddarna på min etta blev utslitna och då även inte så bekväma under längre perioder, men både komforten, ljudet och funktionerna är bättre på v2'an och min v1'a pajade precis efter 7 års användning.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Del: Chassifläkt
Namn: Cooler Master Turbine Master (Mach 0.8 dvs 800rpm)
Varför: Har tre stycken sådana som utblås i taket på mitt chassi... kan inte för mitt liv höra dem trots att jag håller örat precis intill - själva luftströmmen kan jag naturligtvis höra, men fläkten är den tystaste jag någonsin upplevt. Trots ljudlösheten så är luftflödet mer än godkänt.

http://www.webhallen.com/hardvara/127939-cooler_master_chassi...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

:D

Favoritdel 1995:

Favoritdel 2012:

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Del: "joystick"
Märke: SlikStik
Varför: alla kontroller jag ägt oavsett märke har slits ut till Amiga, alla Quickstick och competition pro kontroller blir utslitna men mina 2 SlikStik vägra slitas ut

http://www.syntaxerror.nu/joy051.jpg

Haha vad grym den såg ut!
Relaterar den till en Fiat 500 av någon anledning

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Del: Tangentbord
Märke: Keytronic Ergoforce
Varför: Fick det med familjens Network dator, tror det var någongång årskiftet 2001/2002. Använt det mer eller mindre konstant sedan dess, för närvarande använder jag det på jobbet. Fantastiskt skönt att skriva på

Permalänk

geforce 550 ti tycker jag är bra... överklockad och tål väldigt mycke ansträngning

http://mylatestprices.com/graphic-cards/geforce/geforce-gtx-5...

Permalänk
Medlem

Del:Hörlurar
Modell:Sennheiser 558
Vad skulle jag göra utan dessa gudomliga ting?! Underbart ljud.

Permalänk

Hörlurar: Sony MDR CD780
Haft sedan 2002, kostade en slant men jädrar vad de har tjänat bra. Använder de fortfarande dagligen och har gjort så i ett par år nu. Hade dem även när jag arbetade inom tung industri. Öronproppar och sen dessa över det så isolerades allt ljud från verkstaden men lät mig njuta av musiken till högsta nivå. Helt underbara.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Dåtid: Radeon 1650 pro 512 mb Iceq tystaste grafikkortet jag någonsin haft körde ut ganska bra inställningar på allt jag provade ^^

nutid: hd 6870 mer prestanda mot hd 5770 och hd 3650 som jag hade innan enda jag inte gilar är att den går så varmt efter en stund 51 grader idle på skrivbordet ? sen låter den mycket mer än hd 5770t och hd 3650 jag hade.

får nog ta och bryta garantin små klisterlappar på skruvarna till kylaren och montera om kylaren själv pajar det så pajar det men jag är inte nöjd med den höga ljudnivån fast kortet presterar bättre har gjort egen fläktkurva och kortet börjar låta redan 25% man hör shhhhhhhh från fläktarna (trodde först det var fläkten på sidan som jag hade som utsug och även som insug för att se om de blev skillnad i temperaturer men den är tyst och temperaturen är likadan...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Del: "joystick"
Märke: SlikStik
Varför: alla kontroller jag ägt oavsett märke har slits ut till Amiga, alla Quickstick och competition pro kontroller blir utslitna men mina 2 SlikStik vägra slitas ut

http://www.syntaxerror.nu/joy051.jpg

Ja det var ett fint litet kort men blev snabbt utbytt av Riva/TNT korten när dem dök upp men S3 korten krossade Cirrus logics motsvarigheter i den eran helt klart Man kände många som fortfarande använde sig av S3 kort efter riva/TNT korten kom så stödet för S3 i allt var underbart

Skrivet av XpreS:

Haha vad grym den såg ut!
Relaterar den till en Fiat 500 av någon anledning

Haha jag förstår helt klart varför du tänker på gamla Fiat 500 bilar

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Mus: Razer Naga

Sen jag skaffade musen (två år sedan) så blev allt mycket enklare när jag spelade. Med hjälp av
knapparna på musen kunde jag röra mig fritt i spelen samtidigt som jag byter vapen i fps spel eller kasta
spells i MMO. Den funkar fortfarande fint idag och jag kan inte tänka mig skaffa en annan mus.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Del: Förstärkare / Kringutrustning
Märke: Pioneer VSX-859RDS
Varför: Otaliga gånger har jag träffat folk som har enormt fina datoranläggningar,
som kanske spenderat 20-30.000 kr på sin dator... och så har dom ett ljudsystem för 1000-1500 kr.....
Detta är för mig "hål i huvudet teroi". Visst alla kanske inte " behöver " bra ljud, men min 28kg pioneer
med Burr & Brown dacar i , den har jag älskat sedan dag 1.. även om jag bytt högtalare många gånger,
så är jag fortfarande enormt nöjd med förstärkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Human_Metal:

Saknar min DELL-mus från 2004. Egentligen en ganska kass historia. Den hade bland annat egenheten att den då och då fick muspekaren att åka upp i vänsta hörnet (i FPS gjorde man en piruett samtidigt som man betraktade himlen.) Detta om jag använde en musmatta den gillade... DELL-musmattan som följde med fick den att göra de märkligaste krumbukter...

Nyligen började den bråka så mycket jag såg mig tvungen att byta ut den; så fort jag inte rört den på någon sekund eller så var jag tvungen att veva runt ett tag med den innan den började svara =(

De flesta i detta forum hade antagligen inte velat ta i den med tång ens, men jag gillade den verkligen...

Denna modell:
http://83.227.157.132/1/mouse4.jpg
fast min är så blanksliten att man kan spegla sig på den

hahahaha trodde det var jag som hade skrivit detta inlägg utan att veta om det. Vartenda ord stämmer in på min favorit kringutrustning kunde inte förklara det bättre själv, lirade som en gud på CS:S med denna och fick just det där rycket upp till vänster och gjorde x antal stående 360, men den musen och jag var ETT... vi förstod varandra

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Skrivet av som99:

Del: "joystick"
Märke: SlikStik
Varför: alla kontroller jag ägt oavsett märke har slits ut till Amiga, alla Quickstick och competition pro kontroller blir utslitna men mina 2 SlikStik vägra slitas ut

Nostalgi! Byggde in en autofire i min. Tyvärr har autofiren lagt av, men själva SlikStik:en är det inget fel på

Skrivet av PapuPapu:

hahahaha trodde det var jag som hade skrivit detta inlägg utan att veta om det. Vartenda ord stämmer in på min favorit kringutrustning kunde inte förklara det bättre själv, lirade som en gud på CS:S med denna och fick just det där rycket upp till vänster och gjorde x antal stående 360, men den musen och jag var ETT... vi förstod varandra

Då kanske jag inte är helt galen Har ett par kunder som har fungerande exemplar, så man är ju lite sugen på att försöka byta till sig en ny...

Permalänk

Roligt initiativ, jag måste tveklöst säga min Dell 24 tums tft 2407wf IPs panel och riktigt lyxig skärm, inköpt 2005 för 7000 rea fullpris var 10 000. Aldrig haft något problem ,fungerat klockren ,perfekt färgåtergivning underbar skärm för spel och multimedia, varit så värt det, har funderat om inte köpa 2 till ,dock behöver man ha sin Benq för cs o andra fps spel :=)

http://support.dell.com/support/edocs/monitors/2407WFP/en/abo...

Visa signatur

[Case: Fractal Designe R5] [CPU: Intel Core i7 6700k 4.7ghz] [MB: Asus Z170 Deluxe] [RAM: 16GB DDR4 Corsair Dominator Pro][PSU: Fractal Design 1000W Newton] [GPU: ASUS ROG GeForce GTX 1080 OC] [SSD: Samsung 850 500GB][Monitor: Samsung32D850T, Asus MG279Q] [Keyboard:Logitech G19][Mouse: Xtrfy M3][Headpohnes: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Mitt gamla 2.1 system som levde mellan året 1999 - 2011 och har bättre ljud än mina nuvarande högtalare... bytte bara ut dom eftersom dem var extremt stora och gjorda av vit plast som hade börjat gulna!

Permalänk
Medlem

xfx 7800gtx

för att det är snyggt

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDaemon:

Kategori: Kringutrustning, skärm
Del: Samsung SyncMaster 226BW OBS! ENDAST PANEL S
Varför: Riktigt bra skärm som trots en hel del år på nacken fortfarande funkar finemang. Väldigt låg input lag, bra färger, bra betraktningsvinklar, funkar till allt, bra design (avskyr vissa av dagens skärmar med enbart osynliga touch-knappar som man aldrig hittar i mörker eller motljus). Det stora problemet med modellen generellt var att det var ett lotteri av olika paneler, A och C som var mer eller mindre kassa, och S som var riktigt bra. Använder mina två 226BW med S-paneler fortfarande titt som tätt, men på grund av intåget av 120hz i kombination med att jag behöver 1080p (226BW är 16:10 1680x1050) så är de numer bortkopplade från min huvudsakliga dator.

http://img440.imageshack.us/img440/4664/samsungps.jpg

This till max, bytte nu också för att få 1920x1200.

Permalänk
Medlem

Har den med, grym mus

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Det är ett fruktansvärt värt grafikkort, håller med. Mitt ligger i och för sig på en hylla just nu, men det ska bli ändring på det inom en snar framtid, har lite planer på användningsområde.

Absolut lätt det bästa grafikkortet jag har haft. Kul att se andra som också har dem!

Visa signatur

1: Intel 2500k @ 4.4Ghz (Corsair H70) || Gigabyte Z68-UD4 || Asus Gtx 1070 Turbo 8GB || Corsair Vengeance 16 gb Intel 320 SSD 120GB || Corsair HX850w || 32" 2560x1440 + 2x 26" 1920x1200 || Lian Li A71b || Logitech Z5500 Creative x-fi xtrememusic|| Sennheiser Pc350SE || Qpad Mk-85 x Qpad 8K

Permalänk

Dell U3011

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900