Vart i helsike är de nya 7970 driversena?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror den kom runt det 23e, heter 12.4, har tyvärr ingen länk, men tror att det finns en tidigare i denna tråd, eller så får du söka på 12.4 på Sweclockers

Här har du, http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=360362

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk

Intressant. Den ska testas när man kommer hem till helgen.

Permalänk
Medlem

Har du testat den? Funkar den bra isf?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

den tog bort mina problem i bf3. har även testat den i crysis 2 och den funkar bara fint där med.

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem

Jaha? Det som stog där står väl i denna tråd med eller vad ville du bidra med :P? Hur som helst ska det bli nice att pröva detta när man kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Jaha? Det som stog där står väl i denna tråd med eller vad ville du bidra med :P? Hur som helst ska det bli nice att pröva detta när man kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag länkade den för att du mfl ville se hur dom funkade. Och det är flera användare i den andra tråden som har svar på det.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Jag länkade den för att du mfl ville se hur dom funkade. Och det är flera användare i den andra tråden som har svar på det.

Okej, tack :).

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Har du testat den? Funkar den bra isf?

Japp, använder dem just nu. Fick ingen förändring i 3DMark, dock så stabiliserades min FPS i Skyrim. Dock ej testat BF3 än. (Hade dock inga problem innan, så hoppas på ingen förändring)

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Du länkar till 12.2 ? Är det något jag missar? Jag laddade förövrigt ned 12.2 igår men det står att jag har 12.3 ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Skrivet av Robin.Samuelsson:

Du länkar till 12.2 ? Är det något jag missar? Jag laddade förövrigt ned 12.2 igår men det står att jag har 12.3 ?

Länkar till 12.2? Det står ju 12.3.

Jag var med om något liknande, när jag installerade 12.2 och CF profiles 12.1 så stod det att jag hade 12.3, och det var typ 2 veckor sen.

Förresten, är det bara jag eller har det kommit en patch till BF3? När jag skulle spela idag var jag tvungen att uppdatera deras browser plug in, som det brukar bli, och tyckte att det flöt lite bättre än det brukar.

EDIT: Hm, det står nu också att jag har 12.3, fast jag vet att jag inte installerat de, kollar igenom mina downloads, och har bara 12.2 och 11.12...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Länkar till 12.2? Det står ju 12.3.

Nuja, det är ändrat. Förut stod det 12.2 på deras sida.

Har provat runt drivrutinen nu, märker inte direkt någon skillnad faktiskt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats överklocka med AB med 12.3:an?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Någon som har lyckats överklocka med AB med 12.3:an?

Så länge Atipdlxx.dll finns i windows\syswow64 (win64) eller i windows\system32 (win32) ska det funka att klocka.
Trixx har funkat för mig med både 12.2 och 12.3, men min Atipdlxx.dll har datumet 2011-07-08. Den verkar med andra ord inte tas bort när man avinstallerar med AMD install managern.

http://www.rage3d.com/board/showpost.php?p=1336845834&postcou...

Alternativt kan du ta hem 12.1 där denna dll ska finnas med, sen installera 12.3 över den bara. (eller köra den normala avinstallationen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Så länge Atipdlxx.dll finns i windows\syswow64 (win64) eller i windows\system32 (win32) ska det funka att klocka.
Trixx har funkat för mig med både 12.2 och 12.3, men min Atipdlxx.dll har datumet 2011-07-08. Den verkar med andra ord inte tas bort när man avinstallerar med AMD install managern.

http://www.rage3d.com/board/showpost.php?p=1336845834&postcou...

Alternativt kan du ta hem 12.1 där denna dll ska finnas med, sen installera 12.3 över den bara. (eller köra den normala avinstallationen)

Lust att ladda upp ditt ex av den dll ifall det är samma dll för alla.
hade vart riktigt smidigt

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Så länge Atipdlxx.dll finns i windows\syswow64 (win64) eller i windows\system32 (win32) ska det funka att klocka.
Trixx har funkat för mig med både 12.2 och 12.3, men min Atipdlxx.dll har datumet 2011-07-08. Den verkar med andra ord inte tas bort när man avinstallerar med AMD install managern.

http://www.rage3d.com/board/showpost.php?p=1336845834&postcou...

Alternativt kan du ta hem 12.1 där denna dll ska finnas med, sen installera 12.3 över den bara. (eller köra den normala avinstallationen)

Jag har ju uppenbarligen den filen nu, eftersom jag kan överklocka nu. Kan jag inte bara kopiera den, rensa alla drivisar, sedan installera nya drivrutiner. Och till sist klistra in den igen?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk

Jag har kört med 12.4 betan ett tag nu och jag måste säga att det är den bästa versionen hitintills (iaf för mitt system)

BF3 har fått sig ett rejält uppsving där jag sällan dippar under 55fps i 1920x1080 Ultra, andra spel jag lirat som Shogun 2 och DA2 har dock inte fått någon märkbar skillnad. Beträffande själva CCC så fungerar mjukvaran även bättre där, nu kan jag åter igen skapa olika förinställda profiler för olika skärmkonfigurationer och när jag kör spel på mittenskärmen i fullscreen (tabbar in och ut) så "låser" de andra skärmarna inte sig längre.

Att dra igång Graphics Overdrive resulterar dock fortfarande i en krash i samtliga spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamidutten:

Jag har kört med 12.4 betan ett tag nu och jag måste säga att det är den bästa versionen hitintills (iaf för mitt system)

BF3 har fått sig ett rejält uppsving där jag sällan dippar under 55fps i 1920x1080 Ultra, andra spel jag lirat som Shogun 2 och DA2 har dock inte fått någon märkbar skillnad. Beträffande själva CCC så fungerar mjukvaran även bättre där, nu kan jag åter igen skapa olika förinställda profiler för olika skärmkonfigurationer och när jag kör spel på mittenskärmen i fullscreen (tabbar in och ut) så "låser" de andra skärmarna inte sig längre.

Att dra igång Graphics Overdrive resulterar dock fortfarande i en krash i samtliga spel...

Härligt att höra att de kommit tillbaks till ursprungsprestandan iallafall!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
99:e percentilen

Efter dagens patch till BF3 ligger min framerate stadigt på 60 fps i Ultra. Jag kör 12.3. Ska köra benchmark snart.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Fortfarande ingen som testat 12.3 med CF? Kanske blir dags att göra det själv då snart D:

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Får grova artefakter vid överklockning med 12.3 Tråkigt, men å andra sidan flyter BF3 på bättre i standardklock.

EDIT: Noteras bör att detta är 7950

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix

Permalänk
Medlem

inte hunnit testa 12.3 så mycket ännu men nu kunde jag välja vilken som skulle vara primär skärm
blev alltid den vänstra innan av någon anledning :\
Inte testat klocka ännu men känner jag vill avvakta med det till det funkar med trixx.
Kortat fixar att maxa reglagen i ccc utan att svettas.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Fortfarande ingen som testat 12.3 med CF? Kanske blir dags att göra det själv då snart D:

Jodå jag kör 12.3 i CF och det funkar riktigt bra so far. Swtor flyter bättre men knappt några fel nu och inga andra fel i grafik på andra applikationer so far.

Permalänk
Skrivet av Grimgroth:

Jodå jag kör 12.3 i CF och det funkar riktigt bra so far. Swtor flyter bättre men knappt några fel nu och inga andra fel i grafik på andra applikationer so far.

Okej, har du testat med några andra spel?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, har du testat med några andra spel?

Kan säga att 12.3 driversena är katastrofala i bf3, jag har ungefär 20-25 fps med min setup nere i signaturen.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Kan fortfarande inte köra eyefinity utan att det kraschar med atikmpag.sys BSOD.
Kör däremot 2 skärmar nu och det verkar som det ser ut nu fullt stabilt, första gången jag verkligen drabbats illa av AMDs drivrutiner..

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Kan säga att 12.3 driversena är katastrofala i bf3, jag har ungefär 20-25 fps med min setup nere i signaturen.

Då är det något annat som är galet hos dig för jag kör 12.3 och 7970 och har inga somhelst problem med BF3. Riktigt bra prestanda.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av klemze:

Kan säga att 12.3 driversena är katastrofala i bf3, jag har ungefär 20-25 fps med min setup nere i signaturen.

Okej, låter konstigt då många andra varit nöjda, sen undrade jag som sagt över hur de funkade för folk som spelade med CF, efter som det är som natt och dag med 1 vs 2 kort, och drivrutiner som funkar perfekt för folk med singelkort är värdelösa för mig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Okej, har du testat med några andra spel?

Har faktiskt inte hunnit lira bf3.. får testa snart