Ska jag uppdatera BIOS genom AI Suite II?

Permalänk
Medlem

Ska jag uppdatera BIOS genom AI Suite II?

Har använt AI SUIT II tidigare men folk säger att det kan orsaka problem med det för att den innehåller automatisk överklockning. Men har nu installerat det igen för att då kunna uppdatera BIOS. Och folk säger att det kanske kan lösa mitt problem jag har genom att uppdatera det. Men då undrar jag om jag ska göra det från pogramet eller ASUS hemsida? Och om ni kan beskriva snabbt hur jag uppdaterar det, eftersom jag aldrig gjort det tidigare....
Jag använder, asus p8z68-v/gen3.
Tack på förhand!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

JAg skulle rekommendera att du laddar ner filen från deras hemsida sen lägger den på ett usb.

Sen går du in i bios så skall de finnas där ;). kommer inte ihåg vad det hette men var sjukt enkelt!

bara att starta installationen och låta den gå. datorn startar senare om sig sen ska de vara klart!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

JAg skulle rekommendera att du laddar ner filen från deras hemsida sen lägger den på ett usb.

Sen går du in i bios så skall de finnas där ;). kommer inte ihåg vad det hette men var sjukt enkelt!

bara att starta installationen och låta den gå. datorn startar senare om sig sen ska de vara klart!

Lyckades ta hjälp av "Google" OCh sen upptäckte jag att jag har den senaste versionen av bios
Men tack iaf för ditt svar

Visa signatur

Punch a fish make a wish