Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Agustavsson:

haha va! Inte så vänligt att anta att jag inte har köpt den för att jag inte har råd. Finns ju så jävla mycket att prova helt enkelt så det har inte blivit av. Men råd har jag

Hehe sant. Sorry. Abyssen har jag bara hört på stökig mässa, fick liksom ingen uppfattning. Hade du dem eller något annat?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Hehe sant. Sorry. Abyssen har jag bara hört på stökig mässa, fick liksom ingen uppfattning. Hade du dem eller något annat?

Nej jag äger inga Abyss Det va mest bara för att kontra ditt påstående

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Har era fidelio x2 tappat färg?

Nope, mina har bara lite extra ludd (läs damm) på muffarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Har era fidelio x2 tappat färg?

Jo mina har tappat lite på grillarna. Har behandlat dem rätt rufft under det året jag haft dem dock.

Permalänk
Inaktiv

Sådär fick mina Sennheiser HD 598 Cs från amazon.de i hmm igår
Överraskande bra grejer detta, de är på 23 ohm, så det går fin fint från min telefon.. råkade trycka in dem i hörlursförstärkaren nu. Ja jag sitter och ler lite åt mitt kap

Permalänk
Medlem

@anon8870: Kul! Jag får mina imorgon. Vad har du för andra lurar att jämföra mot?

Permalänk
Inaktiv

@oatp1b1: Jag har av de lite "bättre" HD 650 och AKG K7XX (Massdrop Edition).. har iofs inte testat någon av de andra lurarna mot dessa än, mer än vad jag kan komma ihåg. Men de nya är mer robusta/fylligare än mina HD650 iallafall, lite mer "fin" lir i HD 650 kanske. Men så är det öppna mot stängda lurar också.

Permalänk

Hej

Finns det någon del lista på alla delar som finns i Bottlehead crack?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hämtade ut min Denon kabel till mina Elear. Duger gott för portabelt i alla fall och precis tillräckligt lång för att köra vid riggen också. 120 kr på ebay.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Gick å köpte mig ett par AKG Q701 i dag.. Fick även min Korg DS-Dac 100M i brevlådan..Blev ju en rolig kväll det här.

Ska beställa lite grejer så jag kan göra en ny kabel bara, 3 meter är lite långt när man sitter vid burken.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av anon8870:

Sådär fick mina Sennheiser HD 598 Cs från amazon.de i hmm igår
Överraskande bra grejer detta, de är på 23 ohm, så det går fin fint från min telefon.. råkade trycka in dem i hörlursförstärkaren nu. Ja jag sitter och ler lite åt mitt kap

Väntar på mina HD598CS fortfarande.
Förövrigt kör Amazon.fr flashdeal på den öppna varianten HD598SE för 99€. Den som vill ha bör nog skynda sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Passade även på att lyssna på HE 1000, lät ju för jävla bra men inte 35000 kr bra. Spelades från en Oppo HA-1.

Jag hade inga direkta förväntningar så det kanske hjälpte att hålla placebon i styr.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fått mina HD598CS nu. Låter klart över förväntan, och sitter lika bra som mina gamla HD555. Mindre basiga än vad jag väntat mig också, vilket är trevligt.

Permalänk
Inaktiv

@oatp1b1: Jaha finns det basigare HD lurar? Tycker dessa spelar mer bas än mina HD650.. hmm kanske skulle plugga in dem och göra ett on/off test med delay på plugga in/ur lurarna

Permalänk
Medlem

@anon8870: Nej, men mindre än vad jag väntade mig. Jag har läst rätt mycket om hur basiga de är, så jag hade väl förutfattade meningar att de skulle vara baskanoner. De är klart basigare än allt annat jag haft (HD555, HD650, HD800S, SRH1540, MSR7, ATH-R70X), bortsett från kanske B&W P7, men jag stör mig inte på det vilket jag trodde jag skulle göra. De blir perfekta på kontoret. Hoppas de spelar bra med min FiiO X3II.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut ett par d610 kablar till min Focal Elear. 100 kr! Tyvärr så låter Inte Elearen lika bra med dem men de duger till portabelt i alla fall.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

@oatp1b1: Vi menar samma då

Permalänk
Medlem

Kikat på reselurar ett tag nu och har fastnat för två olika.
Det är Bluetooth, active noise-cancelling, samt over-ear som gäller. Bästa möjliga ljudkvalitet är ett stort plus.
Står mellan Bose Q35, och Sennheiser Momentum Wireless. Tänkte testlyssna dem vid tillfälle, men det är alltid bra med feedback.
Är det någon som har erfarenhet av dessa lurar?

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Kikat på reselurar ett tag nu och har fastnat för två olika.
Det är Bluetooth, active noise-cancelling, samt over-ear som gäller. Bästa möjliga ljudkvalitet är ett stort plus.
Står mellan Bose Q35, och Sennheiser Momentum Wireless. Tänkte testlyssna dem vid tillfälle, men det är alltid bra med feedback.
Är det någon som har erfarenhet av dessa lurar?

Är NC viktigt så Bose utan tvekan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Baalex:

Kikat på reselurar ett tag nu och har fastnat för två olika.
Det är Bluetooth, active noise-cancelling, samt over-ear som gäller. Bästa möjliga ljudkvalitet är ett stort plus.
Står mellan Bose Q35, och Sennheiser Momentum Wireless. Tänkte testlyssna dem vid tillfälle, men det är alltid bra med feedback.
Är det någon som har erfarenhet av dessa lurar?

Sonys nya MDR 1000X verkar vara riktigt het vad jag hört från div recensioner. Kan i alla fall vara värt att kolla upp.

Permalänk
Inaktiv

Ajdå.. min Fiio E10 som användes som DAC.. la ner igen. Så nu får det bli en Modi helt enkelt, får bli enda julklappen till migsjälv

Permalänk
Skrivet av anon8870:

Ajdå.. min Fiio E10 som användes som DAC.. la ner igen. Så nu får det bli en Modi helt enkelt, får bli enda julklappen till migsjälv

Av ren nyfikenhet bara, vad är det som strular?

Permalänk
Medlem

Någon här som lyssnat på V-Moda Crossfade M100? Och isf vad tyckte ni? (Är ute efter stängda/semi-stängda lurar med nice ljud och "för mkt bas" till rap/hiphop, så om nån har något annat tips uppskattas det.)

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

@GFriberg:
Hej skrev ner mina egna tankar om det hela i min blogg för ett tag sedan.
Helt utan mätningar mm utan enbart upplevelse baserat visserligen, men vill du har mätningar gå till Innerfidelity eller likandne sidor som vet vad de håller på me

V-Moda gör schyssta lurar, helt klart men basen tycker jag är OK men helheltsbilden saknar något gentemot andra hörlurar.
Sedan är de väldigt kompakta, enkla att ha med, stryktåliga som faeeen rent ut sagt och ser ju helt klart schyssta ut. Lite små i djupet kanske för bästa komforten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

@GurraBiffen:
Hej skrev ner mina egna tankar om det hela i min blogg för ett tag sedan.
Helt utan mätningar mm utan enbart upplevelse baserat visserligen, men vill du har mätningar gå till Innerfidelity eller likandne sidor som vet vad de håller på me

V-Moda gör schyssta lurar, helt klart men basen tycker jag är OK men helheltsbilden saknar något gentemot andra hörlurar.
Sedan är de väldigt kompakta, enkla att ha med, stryktåliga som faeeen rent ut sagt och ser ju helt klart schyssta ut. Lite små i djupet kanske för bästa komforten.

Aa tkr dom verkar nice, har oxå kollat på DT770 Pro 80Ohm som ska ha lite busbas.
Tror jag gör så att ja åker och provlyssnar ist för att fortsätta läsa mig till en uppfattning.
Ty för input!

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk

Funderat på GSX 1000 + Game One. Tankar?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Lyssnar en del på podcasts på jobbet, och behöver nu köpa hörlurar med blåtand för att kunna fortsätta med detta.

Tips? En kollega har ett par Jaybird X2, de var väldigt smidiga och hade dessutom räckvidd på över 20 meter. Ganska dyra dock..

Lyssnar ej på musik via blåtand så ljudet är inte prio.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@Agustavsson: Det är tredje gången ljudet lägger av helt bara av, sedan står det nått om "USB enhet kan inte identifieras". Kör en Nuforce Udac2 nu, letade ett tag men fann den