Mediaspelare som släpper på Blu-ray DRM

Permalänk
Medlem

Mediaspelare som släpper på Blu-ray DRM

Jag söker kort och gott en mediaspelare som släpper på DRM'et inbyggt i blu-ray. Nu kör jag på CyberLink Power DVD. Problemet är att det bara låter mig spela upp mediet på DVI/VGA/HDMI skärmar och min filmskärm är VGA. Skulle en aktiv DP -> VGA adapter gå?

jag vill alltså kunna spela upp filmerna jag köpt på båda mina skärmar. Ska det vara så svårt.

tack på förhand

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Nej, inte högupplöst. DRM'et fungerar så att det kräver en helt säker väg för bildsignalen att gå från datorn till skärmen, en VGA-kabel är inte säker, så därför får du inte skicka DRM'ad signal över den. Det som händer (eller ska hända i alla fall) är att du istället får en lågupplöst signal.

Sen finns det förstås program som rippar BR-filmen och tar bort DRM men det är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej, inte högupplöst. DRM'et fungerar så att det kräver en helt säker väg för bildsignalen att gå från datorn till skärmen, en VGA-kabel är inte säker, så därför får du inte skicka DRM'ad signal över den. Det som händer (eller ska hända i alla fall) är att du istället får en lågupplöst signal.

Sen finns det förstås program som rippar BR-filmen och tar bort DRM men det är en annan sak.

känns löljigt att behöva göra sånt för att kunna spela upp sina filmer på sina skärmar. Jag trodde datorn såg aktiva adaptrar som skärmar

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

Klaga inte på datorn utan på Sony och alla som Piratar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Klaga inte på datorn utan på Sony och alla som Piratar.

Jag klagar på allmänt retarderad WB. Att skylla på pirater är naivt för alla inklusive ägarna vet att deras DRM har noll effekt mot piratkopiering. Piratkopiering existerar knappt i västvärlden sen nästan alla gått över till fildelning. Man måste tjäna pengar / ha för avsikt att tjäna pengar och jag vet ingen som begär pengar för att sitta och seeda.

Cyberlink DVD9 ställer till en massa problem i övrigt. Vet någon ett annat program för att spela upp blu-ray filmer. Bästa vore om det funkat i VLC

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Jalle64:

Klaga inte på datorn utan på Sony och alla som Piratar.

Där tror jag du sket i det blå skåpet rätt ordentligt.