Permalänk
Medlem

Feedback spelburk

Som rubriken lyder så behöver jag lite feedback på burken jag plockade ihop och hade tänkt inhandla i veckan.
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=102593...

Det som just nu är lite frågetecken är moderkortet+minnen+ssd. Har läst att minnena gärna krånglar tillsammans med brädan om man inte ställer rätt volt i bios. Och kan inte hitta någonstans vad den "rätta" skulle vara. Så frågan är om man ska ta några andra minnen?

SSD'erna ska raidas, och jag vet att det är lite onödigt men det är redan bestämt. Men jag har läst att just dessa på min lista gärna vill blåskärma titt som tätt men att uppdatera firmwaren ska avhjälpa detta problem. Någon som kan bekräfta detta?

Om någon är ägare av chassit får de gärna upplysa mig om det är bra eller ej. Äger just nu ett antec P180 men det har fått sina skavanker här och där så jag tyckte det var dags för ett nytt.

Vad det gäller CPU så garderar jag mig lite för framtiden, men ska nog hoppa ner ett snäpp då fulingarna på komplett.se höjde priset på den idag.
Men feedback uppskattas, vill veta om den kommer funka okej till tex bf3. Satsade väl på ultra inställningar men efter en del läsande känns det som att det kommer kosta mer än det smakar.
Så är det grisen i säcken eller rock on!?

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Skulle vilja påpeka att 750 w är väldigt mycket för den burken med ett 580

Processor-kylare vore bra till den CPU:n.

Vet inte mycket om den SSD:n men vill du vara säker så kör på Crucial m4:a.

Har du användning för hyper threading? Annars är det bästa du kan göra att gå ner till 2500k eftersom den är typ exakt lika bra i spelsyfte, men din budget sätter kanske inget stopp? och då kan du ju lika gärna köra på med 2600k eller 2700k.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Skulle vilja påpeka att 750 w är väldigt mycket för den burken med ett 580

Processor-kylare vore bra till den CPU:n.

Vet inte mycket om den SSD:n men vill du vara säker så kör på Crucial m4:a.

Har du användning för hyper threading? Annars är det bästa du kan göra att gå ner till 2500k eftersom den är typ exakt lika bra i spelsyfte, men din budget sätter kanske inget stopp? och då kan du ju lika gärna köra på med 2600k eller 2700k.

Hmm, är det inte kylare till CPU'n jag valt? Eller menar du bara att jag skulle behöva någon eftermarknads kylare för att eventuellt klocka? Det får bli i framtiden isåfall!
Nej jag har nog ingen användning för Hyper threading, inte så insatt längre i databyggandet så vet faktist inte ens vad det gör. Men efter lite läsande verkar det vara om man håller på med flera saker samtidigt?
Vad det gäller SSD'erna så är inget skrivet i sten, i värsta fall får jag köpa 1 tills nästa månad eller så.
Nätagget tog jag bara, orkade inte räkna på vad allt skulle dra (stock dvs).

Vad det gäller budget så har jag nog nått smärtgränsen redan så gå ner lite på CPU är kanske vettigt.
Men nu har jag lite fått lite mer att fundera på, Tack!
Ännu mer hjälp uppskattas!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Eftermarknadskylare ja. Känns ju som att om man skaffar en 2700k vill man ju kräma ur lite prestanda ur den.

Gå ner till 2500k skulle jag säga (-1000 kr). Hyperthreading är inget de flesta har användning för som faktiskt köper 2600k och 2700k. kolla runt lite på forumet så kan du få en hum om du skulle behöva det eller inte. Annars är 2500k ett klockrent val.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3