Alternativ till Android Market?

Permalänk
Avstängd

Alternativ till Android Market?

Android Market suger.
Fullt med betalappar, appar med reklam, demoappar, appar som tigger donationer, appar med begränsad funktionalitet som säger att jag ska uppgradera till pro versionen, etc.
Känns som Windows sharewaren-eran på 1997.

Finns det någon annan app store?

Permalänk
Skrivet av rektor:

Android Market suger.
Fullt med betalappar, appar med reklam, demoappar, appar som tigger donationer, appar med begränsad funktionalitet som säger att jag ska uppgradera till pro versionen, etc.
Känns som Windows sharewaren-eran på 1997.

Finns det någon annan app store?

Antingen betalar du eller köper du en Iphone, använder Apples appstore, och betalar för nästintill alla appar som är gratis på Android pga. reklam.
Annars kan du köpa en Nokia N9 och få tillgång till betydligt färre appar, dock vet jag inte om de är reklam där med och hur mycket som är gratis.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeovinceZX:

Antingen betalar du eller köper du en Iphone, använder Apples appstore, och betalar för nästintill alla appar som är gratis på Android pga. reklam.
Annars kan du köpa en Nokia N9 och få tillgång till betydligt färre appar, dock vet jag inte om de är reklam där med och hur mycket som är gratis.

Så fan heller att jag ska köpa iPhone eller betala för appar.
Nej, ska inte ha någon reklam heller.

Jag har googlat runt och funnit F-Droid.

http://f-droid.org/

Finns fler liknande?

Skrivet av http://alternativeto.net/software/f-droid-repository/about:

All applications in the repository must be Free and Open Source software – for example, released under a GPL or Apache license. Every effort is made to verify that this is actually the case, both by visual inspection of the source, and by building the application from the published source.

Software that reports user activity without permission (e.g. via Google Analytics) or tracks user behaviour (e.g. most advertising platforms) is also excluded from the FDroid repository.

Permalänk

Fan till att vara snål. Var glad att majoriteten av apparna är gratis till Android istället för att kosta som på Iphone. Lite reklam kan man stå ut med för att slippa betala för appen och samtidigt ge support till utvecklarna.

Permalänk

Ad block tar bort all reklam problem löst

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

du har råd med dator, mobil, abbonemang och internet men har inte några kr för bra apps

Permalänk
Medlem

Android Market suger för att du är för snål för att betala för apparna? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Android Market suger.
Fullt med betalappar, appar med reklam, demoappar, appar som tigger donationer, appar med begränsad funktionalitet som säger att jag ska uppgradera till pro versionen, etc.
Känns som Windows sharewaren-eran på 1997.

Finns det någon annan app store?

finns bara en appstore. den hittar man hos apple .... fördelen med den är att apple tänker åt dig, så du slipper se alla hemska appar som finns.

alternativa android "markets" finns det ett antal. googla. men varför skulle utbudet vara bättre där?

det alternativet du letar efter är snarare pirat-bukten. men är du så snål så du inte kan betala några kronor för en grym app så tror jag du bör skaffa en dumb-phone, och roa dig med videosamtal eller nått annat hett från 90-talet ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rektor:

Android Market suger.
Fullt med betalappar, appar med reklam, demoappar, appar som tigger donationer, appar med begränsad funktionalitet som säger att jag ska uppgradera till pro versionen, etc.
Känns som Windows sharewaren-eran på 1997.

Finns det någon annan app store?

Låter lite som att du både vill ha kakan och äta den.
Någon vill självfallet få in pengar någonstans om en app tillverkats av hög kvalité där kompetens, tid och pengar stoppats in.
Är det så mycket att bli upprörd över egentligen?

Betalappar har en egen avdelning på android market och de är reklamfria.
Gratisapparna har en egen kategori fint filtrerat i marknaden. Dessa innehåller då såklart allt som oftast reklam eller så är de testversioner.

Sedan finns kategorin där du (eller ditt agerande) är produkten. Exempel på tillverkare av dessa appar är Facebook, Google, microsoft med flera. De skapar business av att kunna sälja ditt användandemönster. Dessa appar är ofta av god kvalité, gratis och utan reklam, men å andra sidan är det en svår marknad för de som skapar apparna. Det krävs stora satsningar för att det skall löna sig vilket leder till ett något begränsat utbud i denna sektion.

Utöver detta finns det en uppsjö appar som är skapade av hobbyentusiaster där kvalitén sträcker sig över hela skalan. Är du missnöjd över att det är för få utvecklare som investerar tid, kunskap och lite pengar för att få finnas med på marknaden så får du nog helt enkelt själv börja utveckla appar med denna ideologi. Drifkraften hos denna grupp kommer ju inte från ekonomisk vinning, och definitivt inte från sura miner.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Du har två val, antingen så betalar du för apparna, eller så kör du "LITE"appar dvs gratis och då får du med reklam/begränsad användning.

Hur som helst sluta gnäll eller sluta tanka appar så enkelt är det.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chawan123:

Fan till att vara snål. Var glad att majoriteten av apparna är gratis till Android istället för att kosta som på Iphone. Lite reklam kan man stå ut med för att slippa betala för appen och samtidigt ge support till utvecklarna.

Vet inte om det har med snålhet att göra.
Jag skulle inte betala ett öre.

Skrivet av BesteN:

Android Market suger för att du är för snål för att betala för apparna? xD

Nej, Android market suger för att det är fullt med skräp. Shareware, trialware, demoware, spyware, crapware, time-limited, feature-crippled, nagware skräp.

Skrivet av fizzdan:

finns bara en appstore. den hittar man hos apple .... fördelen med den är att apple tänker åt dig, så du slipper se alla hemska appar som finns.

Sen tillåter dom inte apps som konkurrerar med deras egna, och tillåter inte open source heller va?
Nej tack.

Skrivet av fizzdan:

alternativa android "markets" finns det ett antal. googla. men varför skulle utbudet vara bättre där?

För att det kanske finns en community-driven app store som drivs utan vinstintresse?

Skrivet av fizzdan:

det alternativet du letar efter är snarare pirat-bukten. men är du så snål så du inte kan betala några kronor för en grym app så tror jag du bör skaffa en dumb-phone, och roa dig med videosamtal eller nått annat hett från 90-talet ....

Nej, absolut inte!
Jag vägrar använda piratkopierad mjukvara!

Skrivet av Söderbäck:

Låter lite som att du både vill ha kakan och äta den.
Någon vill självfallet få in pengar någonstans om en app tillverkats av hög kvalité där kompetens, tid och pengar stoppats in.
Är det så mycket att bli upprörd över egentligen?

Dom får vilja vad dom vill. Jag vill och tänker inte betala.
Tänker inte heller ladda ner piratkopier av deras saker.

Skrivet av Söderbäck:

Betalappar har en egen avdelning på android market och de är reklamfria.
Gratisapparna har en egen kategori fint filtrerat i marknaden. Dessa innehåller då såklart allt som oftast reklam eller så är de testversioner.

Så valet står mellan betalappar och adware?
Nej, tack.

Skrivet av Söderbäck:

Sedan finns kategorin där du (eller ditt agerande) är produkten. Exempel på tillverkare av dessa appar är Facebook, Google, microsoft med flera. De skapar business av att kunna sälja ditt användandemönster. Dessa appar är ofta av god kvalité, gratis och utan reklam, men å andra sidan är det en svår marknad för de som skapar apparna. Det krävs stora satsningar för att det skall löna sig vilket leder till ett något begränsat utbud i denna sektion.

Med andra ord spyware.
Nej tack.

Skrivet av Söderbäck:

Utöver detta finns det en uppsjö appar som är skapade av hobbyentusiaster där kvalitén sträcker sig över hela skalan. Är du missnöjd över att det är för få utvecklare som investerar tid, kunskap och lite pengar för att få finnas med på marknaden så får du nog helt enkelt själv börja utveckla appar med denna ideologi. Drifkraften hos denna grupp kommer ju inte från ekonomisk vinning, och definitivt inte från sura miner.

All mjukvara kommer inte utav ekonomisk vinning om drivkraft.
Många programmerar ju utav passion, för att de tycker det är spännande, utmanande och kul att programmera.

Skrivet av KamuleN:

Du har två val, antingen så betalar du för apparna, eller så kör du "LITE"appar dvs gratis och då får du med reklam/begränsad användning.

Nej, jag tänker inte betala för appar.
Tänker inte heller köra några lite appar.

Permalänk
Medlem

Det är ju knappast market som tvingar programmeraren att ta betalt, eller hur? eller är problemet att du har svårt att hitta rätt app? Jag förstår inte..

Det om apples appar var föv ironi, om det inte gick fram...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Appaffärer man betalar i: Appland (svensk i "beta"), Amazon appstore och Getjar för att nämna några. Finns mängder med kompetenta alternativ till market.

Vill du slippa betala får du väl göra som med all annan digital media man inte betalar för men ändå "får tag på"

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk

Du ska nog gå tillbaka till grottan du kommer ifrån ist, vd brukar en vanlig app kosta? ca7kr kan du inte betala det ska du fan ha reklam oxå....

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Hur tror du du skulle känna dig om du gjorde ett jobb som du inte fick betalt för det arbetet du utförde? Inge pengar Inge mat på bordet, ser du det går i cirklar, ingen som betalar för appen - inga appar - inge android market/AppStore osv osv.

Lite ironisk när du ha säkert käkar oxfilé till middag en fredag när du istället skulle ha kunnat äta havregrynsgröt och spendera den hundrngen du fick över till att köpa appar istället, livets/ödets ironi...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fizzdan:

Det är ju knappast market som tvingar programmeraren att ta betalt, eller hur? eller är problemet att du har svårt att hitta rätt app? Jag förstår inte..

Nej men det är markets fel att dom accepterar program med reklam, spioneri, crippleware, trialware, crapware, etc.
Markets fel att man bara kan filtrera bort allt som inte är open source.
Vore bra med en app store som endast tillåter open source appar.

Skrivet av loako:

Appaffärer man betalar i: Appland (svensk i "beta"), Amazon appstore och Getjar för att nämna några. Finns mängder med kompetenta alternativ till market.

Vill du slippa betala får du väl göra som med all annan digital media man inte betalar för men ändå "får tag på"

Om du syftar på piratkopiering, så nej. Jag tänker inte piratkopiera någon mjukvara.

Skrivet av InZ-Audio:

Du ska nog gå tillbaka till grottan du kommer ifrån ist, vd brukar en vanlig app kosta? ca7kr kan du inte betala det ska du fan ha reklam oxå....

Spelar ingen roll vad den kostar.
Jag tänker inte ens betala 1 öre.

Skrivet av dauit:

Hur tror du du skulle känna dig om du gjorde ett jobb som du inte fick betalt för det arbetet du utförde? Inge pengar Inge mat på bordet, ser du det går i cirklar, ingen som betalar för appen - inga appar - inge android market/AppStore osv osv.

Man kan väl ha ett vanligt jobb på dagen som man får betalt för, sen gör man gratis appar på fritiden som hobby?

Permalänk
Medlem

Tycker du har mycket märklig inställning, "rektor". Det är ju inga stora summor vi snackar om i de allra flesta fall. Är det inte värt att betala en liten slant till någon som tagit sig tid och gjort en bra app för att motivera dessa till att göra fler? Skulle alla tänka som dig och inte vara villiga att betala eller ladda ner appar med reklam i skulle plattformen troligen snart dö ut eller åtminstone bromsas upp kraftigt. Visst finns de dom som enbart släpper appar för nöjesskull men de är ju extremt få sett till hela branschen.

Skrivet av Chawan123:

Var glad att majoriteten av apparna är gratis till Android istället för att kosta som på Iphone.

Det är dock inte bara av ondo. Det är ju en stor anledning till att majoriteten av utvecklarna fortfarande har iOS som prioritet nummer ett när de utvecklar trots att det säljs fler Androidmobiler. Det finns helt enkelt mer pengar för dem att tjäna där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Man kan väl ha ett vanligt jobb på dagen som man får betalt för, sen gör man gratis appar på fritiden som hobby?

Försöker du säga att app-utveckling inte är ett vanligt jobb? Hoppas du skämtar...

Permalänk
Medlem

Du rektorn, en stor alternativ marknad som finns är Amazon android app store.
Där slipper du en del av "skräpet".
Men fortfarande är det frågan om propritär programvara som oftast kostar pengar.
Om Open Source är viktigt för dig så får du nog leta bland Open Source communities. T.ex. SourceForges androidavdelning eller liknande. På vanliga android market finns det en del bra OS-program, men de "drunknar" bland övrigt.
Googles "egna" appar (gmail, youtube, google maps, google docs) är oftast bland de bästa apparna, och har oftast de kvaliteter du efterfrågar (OS etc.)
Android är öppet i grund och botten, dvs. operativsystemet är OS, men bland apparna tillåts proprietärt.

Om du skulle känna dig "gruvligt" besviken på apparna är (oftast) slutna så kan du ju titta på Harmattan. Men det innebär att du får köpa en ny telefon, och det finns väldigt få appar till Harmattan i nuläget. Och det kommer inte att komma så många fler heller eftersom Nokia har dödförklarat projektet. Så android är nog närmast det du önskar.

Det finns bra appar på android market, men om man har lite speciella krav, som du har, så får man leta runt på webbsidor och liknande. OS har firat triumfer när det gäller infrastruktur och grundläggande funktioner - T.ex. så körs nästan alla kärnroutrar i världen OS, och android är ju i grund och botten OS. Men när det gäller applikationer för slutanvändare så har den kommersiella världen tagit ett rätt fast grepp som jag ser det; Det finns på desktopsidan men inte så många använder det, och på mobilsidan så verkar scenen domineras av lycksökare som drömmer om att försörja sig på betalappar, eller av kommersiella företag som faktiskt försörjer sig på betalappar. Varför det är på det viset är en lång diskussion men det har med "kommersielliseringen" av IT att göra. Allting är en handelsvara.
Tacka vet jag det gamla glada 90-talet med tidiga Linux-distros, det var glada optimistiska dagar.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Android Market suger.
Fullt med betalappar, appar med reklam, demoappar, appar som tigger donationer, appar med begränsad funktionalitet som säger att jag ska uppgradera till pro versionen, etc.
Känns som Windows sharewaren-eran på 1997.

Finns det någon annan app store?

Om det inte kostar, så är det ju ingen appstore.
Saker kostar pengar, lev med det. Eller, du kanske stal din telefon?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tycker du har mycket märklig inställning, "rektor". Det är ju inga stora summor vi snackar om i de allra flesta fall. Är det inte värt att betala en liten slant till någon som tagit sig tid och gjort en bra app för att motivera dessa till att göra fler? Skulle alla tänka som dig och inte vara villiga att betala eller ladda ner appar med reklam i skulle plattformen troligen snart dö ut eller åtminstone bromsas upp kraftigt. Visst finns de dom som enbart släpper appar för nöjesskull men de är ju extremt få sett till hela branschen.

Det är dock inte bara av ondo. Det är ju en stor anledning till att majoriteten av utvecklarna fortfarande har iOS som prioritet nummer ett när de utvecklar trots att det säljs fler Androidmobiler. Det finns helt enkelt mer pengar för dem att tjäna där.

Jag tycker inte det låter som att Rektorn är fattig. (Han är ju trots allt rektor). Jag tycker inte heller det låter som att han är snål. Jag tycker det låter som en principfråga.
Man kan inte säga att "utvecklarna" dras till iOS för att det finns mer pengar där. Däremot så kan man säga att de utvecklarna som eftersträva ett ekonomiskt utbyte av sin utveckling dras till den plattformen. Dessa utgör inte alla utvecklare. Enligt Eric Schmidt kommer detta att ha ändrat sig inom ett halvår. På gott och ont.
Kommersiell utveckling är bara eftersträvansvärt under vissa förutstättningar. Kollar upp Richard Stallman för ett alternativ till den synen.

Permalänk
Medlem

panta ett par burkar om dagen så har du dina apps snart

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Om det inte kostar, så är det ju ingen appstore.
Saker kostar pengar, lev med det. Eller, du kanske stal din telefon?

Ordboken:
store   [stawr, stohr] Show IPA noun, verb, stored, stor·ing, adjective
noun
1. an establishment where merchandise is sold, usually on a retail basis.
2. a grocery: We need bread and milk from the store.
3. a stall, room, floor, or building housing or suitable for housing a retail business.
4. a supply or stock of something, especially one for future use.
5. stores, supplies of food, clothing, or other requisites, as for a household, inn, or naval or military forces.

Att någonting är en Store (svensk översättning: lager) betyder inte med nödvändighet att saker och ting säljs för pengar. Det betyder att saker och ting förvaras / samlas där. En app store är ett lager för applikationer. Som ju borde vara gratis, i alla fall om man är trogen Open Source -idealet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Försöker du säga att app-utveckling inte är ett vanligt jobb? Hoppas du skämtar...

Enligt samma logik:
Om någon dammsuger sitt hem gratis för sig själv, så är det inte ett riktigt jobb att vara städare.
Om någon ger sig själv eller sitt barn en alvedon gratis, så är det inte ett riktigt jobb att vara sjuksköterska.

Hitta en bättre analogi, tack.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Enligt samma logik:
Om någon dammsuger sitt hem gratis för sig själv, så är det inte ett riktigt jobb att vara städare.
Om någon ger sig själv eller sitt barn en alvedon gratis, så är det inte ett riktigt jobb att vara sjuksköterska.

Hitta en bättre analogi, tack.

Det där var en jättedålig analogi. Om någon utvecklar en app för sig själv, då är det en hobby. Om någon utvecklar en app för allmänheten så är det ett jobb.
Om någon dammsuger för sitt eget hem så är det, nåväl, troligtvis inte en hobby, men en fritidssyssla. Om någon dammsuger för andra så är det ett jobb.

Skrivet av Oldskool:

Ordboken:
store   [stawr, stohr] Show IPA noun, verb, stored, stor·ing, adjective
noun
1. an establishment where merchandise is sold, usually on a retail basis.
2. a grocery: We need bread and milk from the store.
3. a stall, room, floor, or building housing or suitable for housing a retail business.
4. a supply or stock of something, especially one for future use.
5. stores, supplies of food, clothing, or other requisites, as for a household, inn, or naval or military forces.

Att någonting är en Store (svensk översättning: lager) betyder inte med nödvändighet att saker och ting säljs för pengar. Det betyder att saker och ting förvaras / samlas där. En app store är ett lager för applikationer. Som ju borde vara gratis, i alla fall om man är trogen Open Source -idealet.

Ok, det är inte nödvändigt att saker säljs för pengar. Men det är inte nödvändigt att saker är gratis heller.
open-source idealet handlar om öppenhet och inblick i källkod, det har ingenting med att saker skall vara gratis att göra.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av rektor:

Man kan väl ha ett vanligt jobb på dagen som man får betalt för, sen gör man gratis appar på fritiden som hobby?

Japp, det kan man,. Det finns absolut ingenting alls som hindrar dig från att börja.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Försöker du säga att app-utveckling inte är ett vanligt jobb? Hoppas du skämtar...

Det har jag aldrig påstått.
Jag är själv utvecklare på ett företag som utvecklar webbapplikationer som vi erbjuder som tjänst till kunder.

Skrivet av Oldskool:

Du rektorn, en stor alternativ marknad som finns är Amazon android app store.
Där slipper du en del av "skräpet".
Men fortfarande är det frågan om propritär programvara som oftast kostar pengar.

Vill inte betala för proprietär mjukvara.

Skrivet av Oldskool:

Om Open Source är viktigt för dig så får du nog leta bland Open Source communities. T.ex. SourceForges androidavdelning eller liknande. På vanliga android market finns det en del bra OS-program, men de "drunknar" bland övrigt.

Vore bra om SourceForge hade en app store, men det har dom inte så vitt jag vet.
Ja, tyvärr upplever jag att det "drunknar" bland övrigt.

Skrivet av Oldskool:

Android är öppet i grund och botten, dvs. operativsystemet är OS, men bland apparna tillåts proprietärt.

Det var det som gjorde Android intressant för mig.
Men det känns inte så öppet.
Känns som allt ovanpå är proprietärt.

Skrivet av n_sandstrom:

Om det inte kostar, så är det ju ingen appstore.
Saker kostar pengar, lev med det. Eller, du kanske stal din telefon?

Då vill jag ha en package manager och ett repository.

Skrivet av cccm:

panta ett par burkar om dagen så har du dina apps snart

Om jag pantar burkar så får jag några kronor. Småslantar och växel brukar jag lägga i rädda-barnen-muggarna när jag är ute och handlar.
Även om jag har 100 miljoner så tänker jag ändå inte betala 1 öre för en app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag tycker inte det låter som att Rektorn är fattig. (Han är ju trots allt rektor). Jag tycker inte heller det låter som att han är snål. Jag tycker det låter som en principfråga.

Påstod aldrig att han var fattig eller snål. Bara att han hade en konstig inställning. Som att apputveckling på något sett inte skulle vara som vilken annan utveckling som helst, utan någon man sysslar med på fritiden.

Skrivet av Oldskool:

Man kan inte säga att "utvecklarna" dras till iOS för att det finns mer pengar där. Däremot så kan man säga att de utvecklarna som eftersträva ett ekonomiskt utbyte av sin utveckling dras till den plattformen. Dessa utgör inte alla utvecklare.

Sant, med utvecklare menar jag i första hand just företag som har det som en inkomstkälla och som ofta har lite resurser att lägga ner på utveckling.

Skrivet av Oldskool:

Enligt Eric Schmidt kommer detta att ha ändrat sig inom ett halvår. På gott och ont.

Mmm, och märkligt vore ju om han sa nåt annat Dock väldigt många håller inte med honom. Undersökningar/statistik visar tydligt att iOS fortfarande ligger före. Senast var det Flurry Analytics som här om dan publiserade detta (och nämner just Erics framträdande vid "Le Web") : http://blog.flurry.com/bid/79061/App-Developers-Bet-on-iOS-ov...

Men vi kan precis som han bara gissa hur det ser ut om sex månader...

Sorry för OT.

Skrivet av Oldskool:

Enligt samma logik:
Om någon dammsuger sitt hem gratis för sig själv, så är det inte ett riktigt jobb att vara städare.
Om någon ger sig själv eller sitt barn en alvedon gratis, så är det inte ett riktigt jobb att vara sjuksköterska.

Hitta en bättre analogi, tack.

Det är väl inte det minsta samma sak. Jag tolkade (fel enligt honom själv) att han inte tyckte att apputvecklare var ett riktigt jobb utan något man skall syssla med på fritiden. Jag påstod aldrig att man inte även kan syssla med det på fritiden. Dock förstår jag inte hur han anser att man skall livnära sig som apputvecklare eftersom man uppenbarligen inte är värd att få betalt för sitt jobb.

Permalänk

Jag kan hålla med TS och jag upplever samma problem med Windowsapplikationer, det kan vara ett rent helskotta att hitta en mjukvara som gör det som man vill ibland. Det står free etc när man laddar hem programmet, men när man väl testar skiten så upptäcker man ofta att programmet har kraftiga begränsningar. Som att enbart kunna bearbeta en viss mängd data och tvingas köpa programmet för mer eller att ens arbete får en ful vattenstämpel över sig och knappt blir läsbar. Värst är detta med program inom pdf och musik, filmredigering.

Android marked är dock nytt och jag tror detta problem kommer lösa sig av sig själv, för TS är knappast ensam om att vilja skilja på gratis programvara och en demoversion av en riktig version som marknadsförs som gratis.

Angående inställning så betyder det inte att man tycker att allt ska vara gratis, bara för att man enkelt vill kunna hitta det som är gratis.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det har jag aldrig påstått.
Jag är själv utvecklare på ett företag som utvecklar webbapplikationer som vi erbjuder som tjänst till kunder.

Som ni erbjuder gratis till era kunder eller? Vad tjänar ni pengar på?

Är ärligt intresserad eftersom det inte rör sig om att du är snål/fattig. Försöker bara förstå hur du tänker. Var går gränsen för vad du tycker är ok att betala för?