2.1 ljud till datorn max 20k

Permalänk
Medlem

2.1 ljud till datorn max 20k

Hej, nu har jag bestämt mig att ta nästa steg och uppgradera mina Corsair SP2500 till en riktig 2 kanals stereoanläggning till datorn. Största användningsområdet är musik av formaten 320kbits/FLAC samt datorspel och film. Jag tycker om mycket kraft i bottenregistret när jag spelar spel och lyssnar på bastung musik såsom trance/dubstep så jag tror jag måste ha en rapp subwoofer att komplettera med, men samtidigt ha ett par bra satellitare för mellanregister utan att ljudet blir förstört av basen. Då ljudet alltid kommer komma digitalt från PCn har jag läst lite om separata DACar och jag tror det passar mina behov.
Vad gäller och vad är bäst för min budget (20k)? Blir det PC (Digitalt) -> DAC -> 2 kanals förstärkare -> 2 satellitare + sub? Vad ska man kolla efter och vad ska man fokusera budgeten på?

Permalänk
Medlem

Jag tror att du skulle satsa antingen på en separat DAC eller ett Xonar STX (vilket jag tror duger utmärkt).
Sedan en bra två-kanals förstärkare (typ en HK980 eller liknande), ett par bra stativare som du ställer på skrivbordet och sedan minst två subbar.

Hur ser ditt rum ut?

Edit: För övrigt tycker jag det är en bra investering du tänker göra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Rekordmedlem

Skippa ljudkortet och kör på en bra stärkare med inbyggd dac, typ hk 990, ta sedan ett par bra golvhögtalare för pengarna som blir kvar, eventuellt kan du använda en mellanklass hembiomaskin också. Högtalare väljer du efter smak och rum så det blir svårare att ge ett generelllt råd där, men det finns en del vettigt kring 7-8000kr.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag tror att du skulle satsa antingen på en separat DAC eller ett Xonar STX (vilket jag tror duger utmärkt).
Sedan en bra två-kanals förstärkare (typ en HK980 eller liknande), ett par bra stativare som du ställer på skrivbordet och sedan minst två subbar.

Hur ser ditt rum ut?

Datorrummet är inte alltför stort, 9-10kvm kanske. Jag har letat förstärkare lite och det är pre-out man kopplar subben till? Hur gör man för 2.2 ljudsystem?

Permalänk
Medlem

http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/pc-hogtalare/ar... +
http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/subbas/argon_su...

Kanske två basar för bättre akustik. Dessa har inbyggd DAC så det är inget du behöver köpa externt. Dock har jag aldrig lyssnat på dessa så det är ju såklart något du måste göra först, ska själv göra det i början på nästa vecka.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunray:

http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/pc-hogtalare/ar... +
http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/subbas/argon_su...

Kanske två basar för bättre akustik. Dessa har inbyggd DAC så det är inget du behöver köpa externt. Dock har jag aldrig lyssnat på dessa så det är ju såklart något du måste göra först, ska själv göra det i början på nästa vecka.

Killen har en budget på 20.000kr...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Eller kör på ett par riktiga hemmabio högtalare? Eller om du har plats kör på ett 5.1 ljud? Finns många bra och" biliga" högtalare.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Man får inte plats med så mycket på 9-10m2 så varför köpa 5.1. i princip får man plats med ett par bra golvhögtalare, ett skrivbord, och en säng.

Ett par stativhögtalare tar ändå upp golvplats om du inte hänger dom från taket så om du av någon anledning skulle flytta ut ur ditt 9m2 rum så kan det ju vara kul med golvhögtalare.

Hade det varit mina pengar så hade jag spenderat dom så här:

Golvhögtalare 15 förstärkare 5
eller
stativhögtalare 10-12, subb 3-5, förstärkare 5.

I den klassen finns det massa bra, det är väl där det börjar bli bra över huvud taget. Lyssna i affärer.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Hej, nu har jag bestämt mig att ta nästa steg och uppgradera mina Corsair SP2500 till en riktig 2 kanals stereoanläggning till datorn. Största användningsområdet är musik av formaten 320kbits/FLAC samt datorspel och film. Jag tycker om mycket kraft i bottenregistret när jag spelar spel och lyssnar på bastung musik såsom trance/dubstep så jag tror jag måste ha en rapp subwoofer att komplettera med, men samtidigt ha ett par bra satellitare för mellanregister utan att ljudet blir förstört av basen. Då ljudet alltid kommer komma digitalt från PCn har jag läst lite om separata DACar och jag tror det passar mina behov.
Vad gäller och vad är bäst för min budget (20k)? Blir det PC (Digitalt) -> DAC -> 2 kanals förstärkare -> 2 satellitare + sub? Vad ska man kolla efter och vad ska man fokusera budgeten på?

Ja du verkar ha rätt bra koll på hur du ska koppla.
Eftersom ditt rum var väldigt litet, cirka 10kvm så skulle du kunna köra ett par monitor högtalare på skrivbordet om det är tillräckligt stort. Det hade jag förr och det funkade riktigt bra. Sedan eftersom du lyssnar på bastung musik så ska du leta efter en sub med minst 10" element, gärna 12". Försök undvika subbar med t ex 2x6.5" De presterar helt enkelt inte samma ljudtryck som en sub med ett ensamt stort element.
Vad det gäller förstärkare så är Harman Kardon 980 som någon nämnde nästan garranterat det alternativet där du får mest förstärkare för pengarna. Den har även 2st pre-out för sub/slutsteg. Hörlursjacket är bra också med tanke på prisklassen, trevligt om du vill använda hörlurar ibland. Du övervägde två st subbasar. Det kan ju vara visuellt maffigt men ha i åtanke att en rätt intrimmad sub försvinner ur ljudbilden, alltså du hör inte vart basljudet kommer ifrån. Två subar torde också bli lite väl mycket i ett rum på 10kvm.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag var iväg och provlyssnade i en ljudaffär idag, ett paket jag fick rekommenderat var följande:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2028986&view=m
Är lite skeptisk till stativarna då designen inte tilltalar mig, men jag antar att man ska köpa efter öronen istället för ögonen
Subwoofern låter faktiskt väldigt bra, blev positivt överraskad av en så liten låda. Vad som inte ingår i det specade paketet är ju kablar, och med de kablar jag fick rekommenderat i butiken sprack budgeten ganska rejält, vad kan man spara in på?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Stealthbomb:

Jag var iväg och provlyssnade i en ljudaffär idag, ett paket jag fick rekommenderat var följande:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2028986&view=m
Är lite skeptisk till stativarna då designen inte tilltalar mig, men jag antar att man ska köpa efter öronen istället för ögonen
Subwoofern låter faktiskt väldigt bra, blev positivt överraskad av en så liten låda. Vad som inte ingår i det specade paketet är ju kablar, och med de kablar jag fick rekommenderat i butiken sprack budgeten ganska rejält, vad kan man spara in på?

Är väl ett ok paket, inte riktigt min smak men ok.
Det första du kan spara in på är kablarna ! Vill du ha märkeskablar som är tekniskt bra men inte dyra använd supra, har du tightare budget handla kabel på biltema.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag skulle skippat subben och lagt mer pengar på stativare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

http://www.hifiart.se/index.php?sid=3&katID=21&prodID=171 Bästa ljudet du får för pengarna idag men lite obekvämt att det inte finns någon standby och att den startar med line 1 som är skivspelarutgången, högtalarterminalerna är inte bra.

När det gäller högtalarval tror jag dali zensor 7 är något.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk

Jag tycker det är för mycket med nästan 7000 på en förstärkare, jag tror inte du hör skillnad på en bra för 5000 och en för 7000, dessutom en DA-omvandlare? Till vad? Du kan göra på olika sätt. Du kan t e x dra ut digital signal ut datorn (om du har såna utgångar) och då kan du köpa en hemmabioförstärkare som har DAC. Ljudkort/DAC är det som det är absolut minst skillnad på, troligtvis hör du inte skillnad på på den där DACen och det inbyggda ljudet från datorn, om du inte har otur och har ett dåligt chip/brus e t c. Om du verkligen måste ha en DAC/ljudkort så kan du köpa ett ASUS. Mycket billigare.

Alltså det är skillnad på DA omvandlare och olika ljudkort, men det är flera tusen gånger större skillnader på olika högtalare. Högtalarna är det absolut viktigaste tycker jag så köp det bästa du kan där.

ProAc ska vara bra
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=25&t=480

Dynaudio också.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=25&t=141

Jag tror dom där Amphion är bra också men personligen skulle jag valt nåt med en 6,5 tums bas istället, man kan generellt spela högre om man skulle flytta till ett större rum.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Amphion gör ju bra grejer, inget snack om det. Men givetvis ska du lyssna på högtalare innan du köper några.

Har dock svårt att se varför man ska betala över 10 000 för en stereoförstärkare på 50W och en DAC, när en Marantz SR5005 går på 5500:-, är kraftigare och anses neutral av Ljudtekniska Sällskapet.

Folk verkar tro att det alltid är så att bara för att man köper nåt tvåkanaligt är det per automatik bättre, eller att man får mer för pengarna. Det är en stor skillnad på volym och marginaler surroundreceivers vs stereoförstärkare. SR5005 har dessutom klarat LTS F/E test och anses som neutral, mkt bättre än så kan det väl inte bli? Eller vill du ha nåt (utöver högtalarna och rummet) som färgar musiken??

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Jag tycker det är för mycket med nästan 7000 på en förstärkare, jag tror inte du hör skillnad på en bra för 5000 och en för 7000, dessutom en DA-omvandlare? Till vad? Du kan göra på olika sätt. Du kan t e x dra ut digital signal ut datorn (om du har såna utgångar) och då kan du köpa en hemmabioförstärkare som har DAC. Ljudkort/DAC är det som det är absolut minst skillnad på, troligtvis hör du inte skillnad på på den där DACen och det inbyggda ljudet från datorn, om du inte har otur och har ett dåligt chip/brus e t c. Om du verkligen måste ha en DAC/ljudkort så kan du köpa ett ASUS. Mycket billigare.

Alltså det är skillnad på DA omvandlare och olika ljudkort, men det är flera tusen gånger större skillnader på olika högtalare. Högtalarna är det absolut viktigaste tycker jag så köp det bästa du kan där.

ProAc ska vara bra
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=25&t=480

Dynaudio också.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=25&t=141

Jag tror dom där Amphion är bra också men personligen skulle jag valt nåt med en 6,5 tums bas istället, man kan generellt spela högre om man skulle flytta till ett större rum.

Skrivet av bran:

Amphion gör ju bra grejer, inget snack om det. Men givetvis ska du lyssna på högtalare innan du köper några.

Har dock svårt att se varför man ska betala över 10 000 för en stereoförstärkare på 50W och en DAC, när en Marantz SR6005 går på 6500:-, är kraftigare och verifierat neutral av Ljudtekniska Sällskapet.

Folk verkar tro att det alltid är så att bara för att man köper nåt tvåkanaligt är det per automatik bättre, eller att man får mer för pengarna. Det är en stor skillnad på volym och marginaler surroundreceivers vs stereoförstärkare. SR6005 har dessutom klarat LTS F/E test och anses som neutral, mkt bättre än så kan det väl inte bli? Eller vill du ha nåt (utöver högtalarna och rummet) som färgar musiken??

Verifierat av tekniska ljudlandskapet haha det var det roligaste jag hört på länge.

Riktigt bra ljud hittas sällan i en surroundförstärkare dock får man andra saker istället. Nybörjare förstår inte riktigt att komponenterna och själva designen av dessa som gör bra ljud. Bild och ljud skrev att man behöver gå upp till sr6004 för att få lika mycket kraft som stereoförstärkaren pm6003. En förstärkare jobbar analogt, sätter man in digital hårdvara i den stör den övriga kretsar enligt ishiwa på Marantz vilket kanske förklarar att NAD C375BEE har bättre ljud än hk990. Det är också betydligt enklare för tillverkarna att sikta in sig på en symmetrisk design i förstärkaren och en massa fler saker. En stereoförstärkare är gjord för bra ljud, en reciever för så bra ljud som möjligt också givetvis men en hel del annat. Jag tror personligen det räcker med en stereoförstärkare för 1800 med en hyffsad ljudförmedlare för att uppnå samma "ljudkvalité" sr6005. Valet av förstärkare ÄR lika viktigt som högtalare.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

Riktigt bra ljud hittas sällan i en surroundförstärkare dock får man andra saker istället. Nybörjare förstår inte riktigt att komponenterna och själva designen av dessa som gör bra ljud. Bild och ljud skrev att man behöver gå upp till sr6004 för att få lika mycket kraft som stereoförstärkaren pm6003. En förstärkare jobbar analogt, sätter man in digital hårdvara i den stör den övriga kretsar enligt ishiwa på Marantz vilket kanske förklarar att NAD C375BEE har bättre ljud än hk990. Det är också betydligt enklare för tillverkarna att sikta in sig på en symmetrisk design i förstärkaren och en massa fler saker. En stereoförstärkare är gjord för bra ljud, en reciever för så bra ljud som möjligt också givetvis men en hel del annat. Jag tror personligen det räcker med en stereoförstärkare för 1800 med en hyffsad ljudförmedlare för att uppnå samma "ljudkvalité" sr6005. Valet av förstärkare ÄR lika viktigt som högtalare.

Men du... kan du snälla sluta raljera i vida ordalag som inte ens är bekräftade öht, snarare motsatsen.

Om tex en SR5005 passerar LTS F/E lyssning och mätning och får en stämpel som en neutral och rekommenderad maskin, exakt VAD är det då som stör i digitaldelen? Hur kan det bli bättre än neutralt? Förutsatt att du inte gillar förvrängt ljud dvs.

"Förklarar att en NAD har bättre ljud än en HK" <-- Du raljerar nåt oerhört och vad du "tror" framställer du som om det vore ren fakta.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå att sr6005 är en rekommenderad maskin. Neutralt och neutralt det står neutral på alla yamahas förstärkare sedan åratal exempelvis men säger det något, nej. Oj essence st har 0.00000000001 i förvrängning då betyder det att det låter bra då? ja förmodligen men det har inte bara med siffrorna att göra precis. Jag har lyssnat på 5 förstärkare och hört skillnad på alla. Jvc jrs från 78, marantz sr 4010 1981, yamaha a-s500, yamaha v667 och rega brio r.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Köpte ett rotel rb991 slutsteg och rc1070 försteg för 6000kr begangnat så det kan vara bra o hålla ögonen öppna

En sån kombination och ett par monitor Audio rx8 eller b&w dm683 går på ca 18k o så har du 2k kvar till en Dac tex en musical fidelity v-dac II från divineaudio.Co.uk

Är själv i banorna på att köpa högtalare och har lyssnat på dom båda och kan verkligen rekomendera att du tar o lyssnar på dom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni gör som ni vill, jag vet att mina förslag är bäst

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

Jag kan förstå att sr6005 är en rekommenderad maskin. Neutralt och neutralt det står neutral på alla yamahas förstärkare sedan åratal exempelvis men säger det något, nej. Oj essence st har 0.00000000001 i förvrängning då betyder det att det låter bra då? ja förmodligen men det har inte bara med siffrorna att göra precis. Jag har lyssnat på 5 förstärkare och hört skillnad på alla. Jvc jrs från 78, marantz sr 4010 1981, yamaha a-s500, yamaha v667 och rega brio r.

Jag tycker du borde läsa på lite om hur LTS tester går till, och även hur ett F/E test görs.

LTS gjorde testet i Studio Blues lokaler om jag inte missminner mig, med ett Ino Audio system som är nåt i hästväg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/FE-lyssning

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=200263&st=... gammal tråd som är rätt så rolig att läsa.

Själv bryr jag mig inte ett dugg alls vad ett test säger. Så fort jag ser ett test blir jag skeptisk till allt som är utfört och att dem brukar enbart bara säga halva sanningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=200263&st=... gammal tråd som är rätt så rolig att läsa.

Själv bryr jag mig inte ett dugg alls vad ett test säger. Så fort jag ser ett test blir jag skeptisk till allt som är utfört och att dem brukar enbart bara säga halva sanningen.

Ja, mkt bättre att lyssna på vad nån random snubbe på internet raljerar om med noll fakta att backa upp sina påståenden med..

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Jag var iväg och provlyssnade i en ljudaffär idag, ett paket jag fick rekommenderat var följande:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2028986&view=m
Är lite skeptisk till stativarna då designen inte tilltalar mig, men jag antar att man ska köpa efter öronen istället för ögonen
Subwoofern låter faktiskt väldigt bra, blev positivt överraskad av en så liten låda. Vad som inte ingår i det specade paketet är ju kablar, och med de kablar jag fick rekommenderat i butiken sprack budgeten ganska rejält, vad kan man spara in på?

Jättebra att du är ute och lyssnar själv, särskilt när det ju faktiskt rör sig om en rätt stor budget. Besök gärna flera butiker och lyssna på olika märken och setups. Jag lovar, du kommer att få en aha-upplevelse från varenda provlyssning om vad som passar DIG.

Ett tips är att provlyssna grejer i prisklasser både uppåt och neråt också. Nackdelen är iofs att det riskerar att bli dyrt i slutändan.

Fokusera på högtalarna och placering/möblering är mitt tips. Där har du 90% av ljudet. Resten är finlir som du inte har nytta av i ditt lilla rum. Ett vanligt ljudkort av bra kvalitet och helt vanliga kablar räcker alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Ja, mkt bättre att lyssna på vad nån random snubbe på internet raljerar om med noll fakta att backa upp sina påståenden med..

Nån random snubbe? jag är väl sweclockersmedlem lika mycket som dig? Surround, radio, tjusig display, 100ingångar, inbyggd dekoder och ljudkrets och Rent 2.0 är två olika vägar att gå och upp till var och en att välja. yamaha as500 för 3500 med ett datorljudkort för 1000kr slår sr6005 på fingrarna när det gäller ljudet, alla surroundförstärkare för cirkus 3500 uppåt har ett "bra ljud"

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

Nån random snubbe? jag är väl sweclockersmedlem lika mycket som dig? Surround, radio, tjusig display, 100ingångar, inbyggd dekoder och ljudkrets och pure ljud är två olika vägar att gå och upp till var och en att välja.

Skillnaden är att jag inte påstår att "si och så är så mkt bättre än det andra", nåt som är dina högst subjektiva åsikter som inte är förankrade nånstans öht. Jag påpekar enbart att LTS testat SR5005 (skrev fel förut), och den anses vara en tämligen neutral ljudförmedlare. Som förutom att den även är kraftigare än de stereoförstärkare det hänvisats till tidigare, även bjuder på FM radio, HDMI växel, dekodning av högupplösta ljudformat osv.

Du må tycka vad du vill om LTS och F/E test (du har än så länge inte givit nåt vettigt svar på nåt av det jag skrivit), men faktum är att dom är en helt oberoende instans (till skillnad från HiFi blaskorna som testar annonsörernas produkter), dom redovisar för sin metodik på ett profesionellt sätt och dom testar i en miljö som de flesta vanliga dödliga bara kan drömma om att uppnå vad avser akustik och ljudkvalité.

Sen om man vill ha en stereoförstärkare för att man hyser ett oresonligt agg mot hemmabioreceivers, eller om man vill ha en förstärkare som färgar ljud, fine. Man då är man ute på högst subjektiva värderingar om vilka färgningar osv som är bra, och dessa är i min mening helt totalt och fullkomligt fel att hänvisa till som om det vore fakta i "maskin xxx är bättre än yyy", framförallt om dom dessutom bakas in i påståenden att en maskin är bättre bara för att det är stereo och inte multikanal.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Det finns en känsla, temperaturväxlingar, rytmik, fokus och djuphet bakom och framför ljudet o ännu mer detaljer och dynamik som framhävs mera med en lite dyrare stereoförstärkare, Öppna upp en a-s500 och öppna sedan en yamaha 2011 modell för 10.000kr så ska du se att det är en hel del bättre komponenter i a-s500 med en något mindretransformator och huvudkondensatorer.

as500 http://s52.radikal.ru/i137/1103/83/d68163ccd4c3.jpg

rxv 3900 http://0.tqn.com/d/hometheater/1/0/i/p/rxv3900rearinside.jpg Transformatorn är klart större, hittar inga bilder på nya modeller.

as500 komponenter http://data.yamaha.jp/sdb/product/image/others/medium/a/a-s50...

rx-v komponenter http://yamaha-laboratory.ru/Test/RXV767/RXV767_Parts.jpg

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

Det finns en känsla, temperaturväxlingar, rytmik, fokus och djuphet bakom och framför ljudet o ännu mer detaljer och dynamik som framhävs mera med en lite dyrare stereoförstärkare, Öppna upp en a-s500 och öppna sedan en yamaha 2011 modell för 10.000kr så ska du se att det är en hel del bättre komponenter i a-s500 med en något mindre transformator.

Du får ursäkta, men det där är enbart raljerande ordbajsning. Du svarade heller inte nånting på mina tidigare postningar. Bara massa svävande metaforer om dina egna subjektiva upplevelser.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Du får ursäkta, men det där är enbart raljerande ordbajsning. Du svarade heller inte nånting på mina tidigare postningar. Bara massa svävande metaforer om dina egna subjektiva upplevelser.

Jag länkade bilder på de ljud komponenter yamaha använder till as500 respektive sin rx serie. Du får gärna fråga mig om nånting jag kan ha missat något du skrev.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Du får ursäkta, men det där är enbart raljerande ordbajsning. Du svarade heller inte nånting på mina tidigare postningar. Bara massa svävande metaforer om dina egna subjektiva upplevelser.

Raffinerat ljud behöver inte vara lika roligt som med en surroundanläggning för den delen, det beror på.

Visa signatur

Core i5, gtx660