MW3 = Årets största flopp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweetfish:

http://troll.me/images/futurama-fry/not-sure-if-serious-or-ju...

Seriöst dock, förstår inte varför det behövs en tråd för BF3 fanboysen att klaga på MW3. Är dom besvikna på MW3? Hade dom väntat sig att spelet skulle vara bättre än vad dom tycker det blev? Dom vill alltså hellre spela ett bra Modern Warfare istället för BF3? I sådant fall ger ju det inte BF3 något vidare bra betyg, om man väljer att komma med gråten i halsen på ett forum och klaga över ett spel man inte spelar.

Jag tänker också ansluta mig till gruppen här inne som slänger ut personliga åsikter som fakta, det är så himla kul.
Fakta: BF3 ser exakt likadant ut som BF:BC2.
Fakta: BF3 har gameplay som om spelaren hade sirap i lederna.
Fakta: Det är coolt att ha datorspecs i signaturen.

Puss!

Inte riktigt min poäng. Jag tillhör nog egentligen varken bf- eller cod-skolan. Men jag blir less på att de senaste 4 spelen inte har utvecklats någonting alls när det gäller cod-serien.

Håller dock inte med om att bf3 ser ut som bc2. =p Och jag förstår inte det där med sirap i händerna.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Håller med, rätt kass

Sämre än väntat, ingen känsla. Grafiken hade varit ok om spelkänslan funnits där. BlackOps bättre. Kanske blir bättre efter ngr uppdateringar, annars kalkon.

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woodlauncher:

Bryr mig inte speciellt mycket om grafik men vad fan, dom tjänar så sjuka mängder pengar och så gör dom nästan ingenting på grafikdelen? (spelar cod2 och 4 lite då och då fortfarande)

Pssst, jag berätta en hemlighet för dig, men du får inte sprida den...ett företags grundidé går ut på att tjäna pengar...

Fattar inte varför folk gnäller, ge fan i att spela det om det inte duger, så jävla enkelt, oavsett så finns det folk som gillar det, jag kan däremot inte förstå varför folk gillar BF3, så kasst spel med endast ögongodis, vad är glädjen med det? Men jag låter folk spela det, det är inte min huvudvärk

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Inte riktigt min poäng. Jag tillhör nog egentligen varken bf- eller cod-skolan. Men jag blir less på att de senaste 4 spelen inte har utvecklats någonting alls när det gäller cod-serien.

Håller dock inte med om att bf3 ser ut som bc2. =p Och jag förstår inte det där med sirap i händerna.

Sakta i backarna, går inte att ifrågasätta faktan!

Edit: On topic, verkar inte som någon kan styrka att MW3 blev en flopp? Det enda jag sett här är en massa personliga intryck av spelmotorn, men inget som står sig emot försäljningssiffror. Tråden borde låsas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweetfish:

Sakta i backarna, går inte att ifrågasätta faktan!

Edit: On topic, verkar inte som någon kan styrka att MW3 blev en flopp? Det enda jag sett här är en massa personliga intryck av spelmotorn, men inget som står sig emot försäljningssiffror. Tråden borde låsas.

Är väl ingen som säger spelet blev en ekonomisk flopp.Spelmässigt till pc däremot så "floppar" det hårdare än Patrik Sjöberg.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

MW3 är som ett väldigt dyrt kartpaket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1997:

MW3 är som ett väldigt dyrt kartpaket.

Vilken tur att man har råd då ~500 spänn är inte dyrt, om man tröttnat på tidigare banor

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Vilken tur att man har råd då ~500 spänn är inte dyrt, om man tröttnat på tidigare banor

Om man är 15 år och finnig och pappa inte har råd just nu pga av att han måste betala en massa underhåll inför jul så att hand ex-fru kan julshoppa åt sig själv så är 500:- JÄVLIGT mycket =P

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk

Man visste ju från början att spelet skulle vara värdelöst

Permalänk
Medlem

Att försäljnings siffrorna vid release eller strax efter är skyhöga behöver inte direkt betyda att spelet inte floppar. Med rätt marknadsföring kan man sälja riktigt bra och då räknas det som en succé men kan fortfarande vara en flopp dvs ett misslyckande från spelar perspektiv.

BF3 är ett tydligt exempel på det.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

MW3 går bra som fan. Har inga problem med det. Ju mer campers jag slipper i BF3, desto bättre. Köpt spelet till brodern idag så man får väl sätta sig någon timma och se hur det är. Det enda jag hatar med MW3 är folket. Dem är så jäkla trångsynta och kommer med påståenden som att BF3 har fler campers och sämre grafik. Sen när MW3 får kritik säger dem att det är en smaksak.

Permalänk
Avstängd

Det värsta är helt klart FOV (eller bristen av) hela spelet känns som det går i slow motion. Så sur at jag köpte det här spelet på PC det hade säkert varit exakt lika kul som MW2 på konsoll! Håller med stor flopp!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Mänskligheten är en flopp

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Jämför man fortfarande Call of Duty och Battlefield? Kul läsning om inte annat!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickstick:

Jämför man fortfarande Call of Duty och Battlefield? Kul läsning om inte annat!

Verkligen, att de ens orkar, det finns 2 läger, de kan hålla sig i sitt, vara nöjda och tysta istället

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk

Älskar att titta på Xbox Ahoy's weapons guides och slås av följande:
Vapnen verkar ju ha absolut noll rekyl.

Tömmer ett helt magasin och skotten går exakt spik rakt där han siktar.

Till och med MK 14 som lär packa en hel del punch ser ju ut som en ärtbössa.

Ni som lirar MW/CoD, är det verkligen så illa?

Såg även denna videon:

Permalänk
Medlem

Tycker det är så likt MW2 så man kan se det som en MW2-expansion. Inget speciellt med det heller (MW3).

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

BF3 går bra som fan. Har inga problem med det. Ju mer campers jag slipper i MW3, desto bättre. Köpt spelet till brodern idag så man får väl sätta sig någon timma och se hur det är. Det enda jag hatar med BF3 är folket. Dem är så jäkla trångsynta och kommer med påståenden som att MW3 har fler campers och sämre grafik. Sen när BF3 får kritik säger dem att det är en smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweetfish:

http://troll.me/images/futurama-fry/not-sure-if-serious-or-ju...

Fakta: Det är coolt att ha datorspecs i signaturen.

Lite ot, men kände att jag måste påpeka att majoriteten av folket har inte det för att flexa utan snarare för att folk ska kunna se vad man har för hårdvara om man har problem och frågar om hjälp. Det är väldigt bra att ha den informationen nä man felsöker och kommer med tips. Det kan tex vara ett känt fel med personens grafikkort som han själv missat och då kan man direkt påpeka det istället för att det ska ta 10 inlägg för o klura ut att han satt på ett sådant kort.

ont: Årets flopp vet jag inte, men det har nog varit årets besvikelse som PC gamer, förstår att det inte utvecklats något direkt då PC marknaden är en piss i havet för dom, men det hade vart kul om fler utvecklare iaf visa att dom försökte bemöta PC gamers. Men vi pc gamers får helt enkelt vänta på nästa generation konsoler för att få den grafik och effekter vi förtjänar i iaf 1-2år innan konsolerna börjar halka efter ordentligt igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Och det vet du? Men eftersom du är så duktigt så kan väl du börja programera "snygga" spel och bara göra det 2h/dag, det behövs ju inget heltidsarbete

Varför göra snygga spel när man kan mata ut spel från samma serie med samma grafik med bara nytt namn?, mindre arbete för samma inkomst, win/win i alla företag. INGEN gör ett spel idag för att göra spelarna glada, pengarpengarpengar är allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweetfish:

BF3 går bra som fan. Har inga problem med det. Ju mer campers jag slipper i MW3, desto bättre. Köpt spelet till brodern idag så man får väl sätta sig någon timma och se hur det är. Det enda jag hatar med BF3 är folket. Dem är så jäkla trångsynta och kommer med påståenden som att MW3 har fler campers och sämre grafik. Sen när BF3 får kritik säger dem att det är en smaksak.

Jag har spelat CoD serien betydligt mer än jag spelat BF, har 447h i MW2 och 171h i blackops och gissningsvis 900h+ i MW1 då det är det jag spelat mest av dom alla, medans BFBC2 har jag spelat 40h. Så när jag säger att COD serien har fler campers och sämre grafik så är det utifrån mina observationer. Även om det nu skulle vara så att båda spelen har samma mängd campers så förstör inte en person i hörnet av en bygnad gameplay för någon i BF. Sen är det en smaksak om man gillar BF eller COD eller båda serierna vilket jag gör. Och att kalla folk trångsynta när det dom säger är fakta att BF3 har bättre grafik förstår jag inte riktigt hur du tänker, du verkar vara precis så som du beskriver att BF3 folket är fast för CoD ist, det är det stora problemet fanboys kan inte vara objektiva.

Om mitt inlägg är förvirrande på något vis skyller jag det hela på sömnbrist

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Fattar inte varför så många av er tycker att försäljningssiffror är ett argument för huruvida spelet blev en flopp eller inte. Efter som man måste köpa spelet för att kunna veta om man gillar det eller inte så skulle detta betyda att ett spel kan räknas som att ha gjort succé om föregångaren gjort det, vilket lett till att alla antar att uppföljaren kommer vara lika bra = höga försäljningssiffror.

Det de flesta menar med flopp gällande spel är när alla tror att ett spel kommer bli helt fantastisk och alla längtar och längtar tills det ska släppas, och det slutar med att alla blir besvikna för att när det väl kom ut så visade det sig att det inte var något speciellt. (T.ex RAGE och Dead Island)

Pga detta tycker jag verkligen inte att Mw3 var någon flopp. Jag har sedan länge förstått att activision är ute efter att mjölka så mycket pengar de kan på Cod serien med minsta möjliga ansträngning, och förväntade mig alltså att det skulle vara skit. I slutendan blev jag glatt överraskad över att det inte var lika illa som jag trott, utan hade lyckats krypa upp några centimeter ur skiten.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag ser det själv som ett map pack och då är det ju inte så farligt dyrt ändå. 16 kartor och nytt killstreaksystem för 380 kr? (Gick att få för 280 kr på releasedagen).

Det som är pinsamt med MW3 är det extremt dåliga PC-stödet. De låtsas inte ens bry sig om PC-spelarna (och varför skulle de? Läst att PC stod för 4% av försäljningen...)

BF3 är ett bra mycket bättre spel men det betyder ju inte att alla andra spel är skräp...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk

Gillar spec ops i cod riktigt roligt måste jag säga. Dock kör jag bara cod på ps3 nu och bf3 på pc men tycker att båda är roliga på sina sätt. Multiplayer banorna är mycket bättre nu än i mw1 och mw2 men grafiken är kass som du säger. Blir man trött på grafiken går man över till bf3

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Köpte MW3. Gillade black ops bättre på alla plan. Nu blir det BF3.

Permalänk
Medlem

Ångrar redan att jag köpte det här skit spelet fyfan! köpte det idag.
Det värsta av allt är att akimbo skiten inte har någon jävla recoil, pistolerna har ju fan mer. Tur man har BF3

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

BF3 har helt enkelt räddat hösten/vintern känns det för mig med.

Permalänk
Medlem

Hmm, måste säga att jag är oändligt trött på detta sågande av MW3.

Personligen älskade jag MW2 och bortsett från det DELVIS kassa matchmaking-systemet så var det en totalt underbar upplevelse.

Black Ops vara på många sätt ett värdelöst spel, men det gav oss dedikerade servrar och inte minst ett underbart theatre-mode, något som underlättar något enormt för oss som inte orkar sitta med fraps i år och dar.

Och sen kom MW3. Allt som gjorde MW2 till en så fantastisk spelupplevelse finns kvar och man har dessutom tagit de bästa delarna från Black Ops! Därtill har man lagt till ett stort gäng nya spellägen som bl a team defender m.fl samt skapat ett vapenuppgraderingssystem, vilket bara ökar viljan att levla snabbt och mycket. Visst, grafiken är inget att hurra för, men hur kan man låta en sådan baggatellartad sak fälla ett helt spel?

Vill jag se vackra saker kollar jag på porrfilm eller spelar bf3, så vad är problemet?

Så sluta gnäll, speciellt ni som inte ens spelat spelet, njut av det underbara multiplayer-läget så som det borde avnjutas och va bara glada

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweetfish:

http://troll.me/images/futurama-fry/not-sure-if-serious-or-ju...

Seriöst dock, förstår inte varför det behövs en tråd för BF3 fanboysen att klaga på MW3. Är dom besvikna på MW3? Hade dom väntat sig att spelet skulle vara bättre än vad dom tycker det blev? Dom vill alltså hellre spela ett bra Modern Warfare istället för BF3? I sådant fall ger ju det inte BF3 något vidare bra betyg, om man väljer att komma med gråten i halsen på ett forum och klaga över ett spel man inte spelar.

Jag tänker också ansluta mig till gruppen här inne som slänger ut personliga åsikter som fakta, det är så himla kul.
Fakta: BF3 ser exakt likadant ut som BF:BC2.
Fakta: BF3 har gameplay som om spelaren hade sirap i lederna.
Fakta: Det är coolt att ha datorspecs i signaturen.

Puss!

BF3 och BC2 set inte likadana ut... är enorm skillnad framför allt ljussättning och även len del i stilen.

det jag reagerade starkast på var i BF3 campaignen och MW3 campaignen (som jag stängde av efter 20 min) var antalet döda amerikaner. i BF3 var det typ holy shit alla dör som flugor runt mig. i MW3 var det superman[soldiernumber] som på sin höjd böjde sig efter en granat i ansiktet.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag har då kul med mw3

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight