SweClockers Mumble-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sca:

Finns det något sätt att fixa så att man slipper höra alla i alla RU- och US-kanaler? Har testat att avaktivera 3D-positionering vilket inte hjälper.

Menlöst att ha två huvudkanaler med fyra underkanaler i varje när man hör alla ändå.

Det där prövade vi för ett tag sedan men det tog vi bort, såg att kanalerna var länkade igen - fixat nu. Tack för påpekandet. Nu ska det vara löst.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kommer inte in... felmeddelande: Serveranslutning avbröts: Wrong password for user. heter filipcombat

vill spela lite bf3 med några har skit tråkigt så plz hjälp mig

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av filipcombat:

Kommer inte in... felmeddelande: Serveranslutning avbröts: Wrong password for user. heter filipcombat

vill spela lite bf3 med några har skit tråkigt så plz hjälp mig

Har du möjligen varit inne förut och registrerat dig men sitter på en ny/ominstallerad dator? Mumble ger dig nämligen en registreringsnyckel som sparas på din dator...jag har raderat din gamla så det ska vara lugnt att ansluta igen. Välkommen in. Dock är det ingen inne just nu, utom jag som sitter och editerar lite film.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

hummm
installerade och provade att joina mumbel...
men jag får felmeddelande
"fel lösenord för registrerad användare."
jag har aldrig tidigare använt mumbel så kan det vara fel serverside?

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av etermos:

hummm
installerade och provade att joina mumbel...
men jag får felmeddelande
"fel lösenord för registrerad användare."
jag har aldrig tidigare använt mumbel så kan det vara fel serverside?

//E

Vilket användarnamn valde du?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

har inte valt något ännu..

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av etermos:

har inte valt något ännu..

//E

Lite underligt, hade för mig man måste skriva ett namn och lösenord samtidigt som serverip...men ok. Ska kolla!

Kl 18 är jag hemma och kan jobba med mumble.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av etermos:

har inte valt något ännu..

//E

Det fanns en "etermos" registrerad, dock kan jag inte se om den är ny eller gammal. Jag raderade den, så nu borde du kunna ansluta med etermos eller något helt annat om du önskar det. Dubbelkolla IP och port.

Permalänk
Medlem

ehhhh *Facepalm*

kanske ska prova med att logga in med samma namn som i certificatet.....
etermos förut det var jag som lyckdes...

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

vad är det för kod?

Visa signatur

Stationär dator: Node 202, i5 8400, asus rog strix z370i gaming, corsair 3200mhz cl16 16gb, Asus strix gtx 1080, Samsung 840 500gb, Cryorig C7, 2xNoctua f12
Hörlurar: Philips fidelio x2,Fostex t50rp,Rha t20i,Fiio e9k, dragonfly black, bravo v2
Högtalare: Wharfdale diamond 220 med Nad 326bee och Xtz 99 w12.16

Permalänk
Medlem

står på första sidan.

Permalänk

Tjena moderator. Har formaterat om datorn och kommer inte in nu, pw är fel fast det är rätt och kommer inte in. Kan du ta bort min user så jag kan ominstallera servern? Läste att det verkade lösa problemet för andra.
Tacksam för snabb hjälp så vi kan lana med er i kväll

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av S.Shooter:

Tjena moderator. Har formaterat om datorn och kommer inte in nu, pw är fel fast det är rätt och kommer inte in. Kan du ta bort min user så jag kan ominstallera servern? Läste att det verkade lösa problemet för andra.
Tacksam för snabb hjälp så vi kan lana med er i kväll

Fixat.

Permalänk

Tackar!

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

tänkte jag skulle fixa mumble för att se om man kunde vara med på BF3 rundan senare, men den släpper inte in mig alls.
den klagar bara på "Wrong password for user" men det är första gången jag försöker ansluta :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Elghinnarisa:

tänkte jag skulle fixa mumble för att se om man kunde vara med på BF3 rundan senare, men den släpper inte in mig alls.
den klagar bara på "Wrong password for user" men det är första gången jag försöker ansluta :/

Försök med ett annat användarnamn? Låter märkligt...kan kolla mer noga ikväll.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Försök med ett annat användarnamn? Låter märkligt...kan kolla mer noga ikväll.

försökte med ett annat nu men säger bara samma sak :/ måste ha missat nått någon stans, hmm...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Elghinnarisa:

försökte med ett annat nu men säger bara samma sak :/ måste ha missat nått någon stans, hmm...

Jag kom in nyss med tillfällig användare från min iPad, så jo - kolla dina inställningar. Får du inte ens certifikatfrågan?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kolla så du inte fyller i lösenordet i fel fält som jag gjorde <facepalm>

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jag kom in nyss men tillfällig användare från min iPad, så jo - kolla dina inställningar. Får du inte ens certifikatfrågan?

nope :/ gjorde bara audio setup saken och sen försökte joina servern, och då sa den samma sak. kollade mitt certifikat och då va de någon "mumbleuser" random sak, så gjorde en för Elghinnarisa, men säger samma sak. prövade med ett annat namn också men säger samma sak.

edit: installerade om mumble och prövade igen med mitt certifikat som jag hade sparat, nu fungerar de tydligen! måste ha missat nått första gången... aja! fungerar nu. hehe

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

någon som känner att dom vill dela med sig hur jag får rätt på mumble då jag tror jag gjort ngt fel. steg för steg typ har aldrig andvänt mig av det innan. tacksam för hjälp

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Följde du videon i första inlägget?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Följde du videon i första inlägget?

ja det gjorde jag, men tror nog det fungerar nu för gick in på en "kanal" o där hörde jag 2 prata
Så jag har nog gjort rätt då:) men har en annan fråga, om jag kör på ngn annan server o vill kunna prata med dom där i min squad, hur bär man sig åt då? tack på förhand

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Solding:

ja det gjorde jag, men tror nog det fungerar nu för gick in på en "kanal" o där hörde jag 2 prata
Så jag har nog gjort rätt då:) men har en annan fråga, om jag kör på ngn annan server o vill kunna prata med dom där i min squad, hur bär man sig åt då? tack på förhand

Eh? Alla som du vill prata med, måste vara på samma mumble server och i samma kanal (om inte 3D länkning är påslagen av serveradmins mellan en eller flera kanaler).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag och en polare får inte positional audio att funka. Det fungerade kanon för mig under swec eventet. Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Eh? Alla som du vill prata med, måste vara på samma mumble server och i samma kanal (om inte 3D länkning är påslagen av serveradmins mellan en eller flera kanaler).

okej, låter lite jobbigt, får hålla mig till "swec mumble" o "party chat" ist då

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Har precis joinat mumble servern men såg inte att namnet skulle vara samma som på sweclockers!
Heter Blaster i mumble och i bf3 annat namn, har precis börjat lira det så jag måste lära mig banorna =)!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av infocus:

Har precis joinat mumble servern men såg inte att namnet skulle vara samma som på sweclockers!
Heter Blaster i mumble och i bf3 annat namn, har precis börjat lira det så jag måste lära mig banorna =)!

Det är inget tvång men det är ju lättare att hålla ordning på vem som är vem, speciellt ingame när man spelar och börjar fundera på vilka som är med i ens squad!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har formaterat om datorn så hade inte Mumble kvar. Installerade precis 1.2.3a. Måste man göra detta,
http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/n6zw3/how_to_ge...

För att få 3D ljudet och fungera? Eller är det inbyggt i mumble?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lindgren92:

Har formaterat om datorn så hade inte Mumble kvar. Installerade precis 1.2.3a. Måste man göra detta,
http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/n6zw3/how_to_ge...

För att få 3D ljudet och fungera? Eller är det inbyggt i mumble?

Det är lite konstigt för i vissa nya mumbleinstallationer så finns bf3 pluginet redan installerat. Installera mumble först och kolla om du har den under insticksmoduler. Om du inte ser bf3 nedanför bf2 då behöver du hämta den filen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers