Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Entusiast

[/SPOILER]

Vet om de där videoklippen men vilken FPS spelet körs i och hur det upplevs subjektivt är två olika grejer.
Jag vet ju helt klart att det inte "flyter på" eftersom det ändå körs i 30FPS och under men frågan är helt enkelt hur dåligt det körs och beroende på det så kanske jag kan tänka mig att köpa det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som Power supply:en till 360 låter konstigt när man spelar? Det är bara GTA 5 som får den att låta konstigt. Ljudet dämpas om man vänder upp och ner på den.

EDIT: Har Halo 4 Limited Edition xboxen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ReZZiE:

Jag ser ingen mening med att ha ett spel liggande ifall man kan ge bort det. Det kan man ju inte göra med sina STEAM-spel idag... men förhoppningsvis så kommer de att införa den möjligheten.

Ptja, på Steam så kan man snart det i alla fall
http://store.steampowered.com/sharing

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Riktigt besviken. Spelet är ju för f*n ospelbart. Jag är en PC gamer och spelar alltid spel i minst 60 fps men köpte GTA V till min ps3 som jag nästan aldrig använder. GTA V kommer upp i 15-20 fps? Njaa...väntar till PC verisionen kommer ut.

Permalänk
Medlem

Ett ord...AWSOME är vad det är!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrBoss:

Riktigt besviken. Spelet är ju för f*n ospelbart. Jag är en PC gamer och spelar alltid spel i minst 60 fps men köpte GTA V till min ps3 som jag nästan aldrig använder. GTA V kommer upp i 15-20 fps? Njaa...väntar till PC verisionen kommer ut.

Är det någon som faktiskt har förväntat sig att ett konsolspel har högre FPS?

Förutom de mer "ickekrävande" spelen som t.ex. Super Mario och Zelda eller dylikt?

Permalänk
Medlem

Alltså, jag vet inte om det är min ps3:a som är kass? Men när det laggar så gör det de när den läser skivan. Alltså när det hörs att den läser, då laggar det satan (10fps?) Finns det möjlighet att lägga in Hela spelet på disken så den slipper läsa från skivan? (PS3) Tacksam för svar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Alltså, jag vet inte om det är min ps3:a som är kass? Men när det laggar så gör det de när den läser skivan. Alltså när det hörs att den läser, då laggar det satan (10fps?) Finns det möjlighet att lägga in Hela spelet på disken så den slipper läsa från skivan? (PS3) Tacksam för svar.

Rockstars spel är kända för att vara dåligt optimerade för PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Alltså, jag vet inte om det är min ps3:a som är kass? Men när det laggar så gör det de när den läser skivan. Alltså när det hörs att den läser, då laggar det satan (10fps?) Finns det möjlighet att lägga in Hela spelet på disken så den slipper läsa från skivan? (PS3) Tacksam för svar.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Behöver aktut ett svar!!!

Fungerar GTA V på mitt PS3 12GB slim ??
- om jag tömmer det på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jaha fick mitt GTA V idag, vet inte om man ska vara överlycklig eller irriterad. Hade jag betalat expressleverans så hade jag ändå inte fått spelet tidigare. Ja menar alla som nu betalat expressfrakt och ändå får spelet idag. Visst det rör sig inte om en förmögenhet men just principen att betala extra för något man ändå egentligen inte får hur skulle det kännas?

Missförstå mig inte jag ÄR överlycklig att jag får spela ikväll men undrar samtidigt hur funkar expressfrakten som dom tar betalt för?

Gäller det bara för att en vara som redan finns i lager skickad tidigare? Ja menar själva leveransen verkar ju ta samma tid.

Nåja låter som en sur gammal gubbe, mycket möjligt att jag är det men det här med expressfrakt tycker jag verkar mycket otydligt då det som sagt inte verkar påverka postens leveranstid.

Utan det man verkar betala för at snabbare packning av varorna.

Sen hur dom lyckats få fram spelet till mig idag är en gåta då "vanliga" brev/paket brukar ta två dar.

Skickades från m.sweclockers.com

Gnäll inte, jag betalade för expressfrakt och jag fick det inte alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1Nkz:

Behöver aktut ett svar!!!

Fungerar GTA V på mitt PS3 12GB slim ??
- om jag tömmer det på allt.

Borde funka, GTA V till xbox kräver iaf bara 8gb, annars funkar det väl med ett extern USB-minne?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Om ni har PS3 och är vana vid 60 fps i spel... undvik GTA 5 säger jag bara, spelade 45 minuter och åkte sen tillbaka till gamestop och bytte det mot 2 spel på 3ds istället

Jag tänker vänta på PC Versionen med roliga mods istället!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av 1Nkz:

Behöver aktut ett svar!!!

Fungerar GTA V på mitt PS3 12GB slim ??
- om jag tömmer det på allt.

Japp! Jag kör på mitt nu. Med nöd och näppe:).

Har också en fråga. Har sett många kommentarer om att det var 2 skivor, det är inte PS3 varianten va? Fick bara en skiva.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Japp! Jag kör på mitt nu. Med nöd och näppe:).

Har också en fråga. Har sett många kommentarer om att det var 2 skivor, det är inte PS3 varianten va? Fick bara en skiva.

Gäller bara 360.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Japp! Jag kör på mitt nu. Med nöd och näppe:).

Har också en fråga. Har sett många kommentarer om att det var 2 skivor, det är inte PS3 varianten va? Fick bara en skiva.

Tack för svar!!

Behövde du ta bort allt eller hur gjorde du?
- Behöver vara förberedd när jag kommer hem, tjejen låter en ju inte spela så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Borde funka, GTA V till xbox kräver iaf bara 8gb, annars funkar det väl med ett extern USB-minne?

Vad menar du med extern USB-minne?? Är inte hajj på ps3 direkt

Permalänk
Avstängd

Tycker Gta laggar som fan för mig, känns som att jag framedroppar till typ 15-20 fps nästan hela tiden och spelet känns allmänt ryckigt. Har ett vitt xbox 360 60gb ( Första generationen? ) Hur ska jag göra för att slippa allt jävla lagg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Är det någon som faktiskt har förväntat sig att ett konsolspel har högre FPS?
Förutom de mer "ickekrävande" spelen som t.ex. Super Mario och Zelda eller dylikt?

Med tanke på allt tjat om just FPS, så verkar det ju onekligen så.
Inget som förvånar mig dock, Swec har tappat sin median IQ sedan jag blev medlem 2001.

Jag förväntade mig inte bättre FPS än så här.

Spelet är trots brister helt underbart.

Skrivet av Oliver91:

Om ni har PS3 och är vana vid 60 fps i spel... undvik GTA 5 sä
ger jag bara, spelade 45 minuter och åkte sen tillbaka till gamestop och bytte det mot 2 spel på 3ds istället
Jag tänker vänta på PC Versionen med roliga mods istället!

Haters gonna hate.

Tur att det finns ett värde på omspel i detta, jag har moddat mitt GTA4 friskt och det är helt grymt stundstals, fortfarande.
Så ett PC-släpp längtar man helt klart till, om inte annat för alla mods.

Men att vänta i 3-4 månader+ ? Nej tack.

Permalänk
Medlem

Det hänger sig för mig vid första uppdraget... Har ominstallerat och tömt cache-minnet. Har testat att installera "play-disken" på ett usb minne medans "intsall-disken" ligger på hdd'n.
Xbox'et fick 3st röda lampor och felkoden var 0102, vilket betyder att den inte vet vad som är fel.. Blåste då ur den med tryckluft och den startade i alla fall! Men Gta hänger sig fortfarande. Håller nu på att testa med att installera "install-disken" på usb minnet och får se om det funkar.

Permalänk

Varför finns det inte sex och drugs-varningar på baksidan av spelet? Är det borttaget i eu-versionen? På mitt fodral finns bara varningar för våld och dåligt språk.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk

Någon som märker att grafiken är piss? Har PS3 versioner och inga kanter är jämna på avstånd, det mesta ser pixelerat ut. Någon annan som upplever samma? Har provat på 2 olika skärmar med olika hdmi-kablar. Min polare har samma problem. Ska det se skit ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jaha fick mitt GTA V idag, vet inte om man ska vara överlycklig eller irriterad. Hade jag betalat expressleverans så hade jag ändå inte fått spelet tidigare. Ja menar alla som nu betalat expressfrakt och ändå får spelet idag. Visst det rör sig inte om en förmögenhet men just principen att betala extra för något man ändå egentligen inte får hur skulle det kännas?

Missförstå mig inte jag ÄR överlycklig att jag får spela ikväll men undrar samtidigt hur funkar expressfrakten som dom tar betalt för?

Gäller det bara för att en vara som redan finns i lager skickad tidigare? Ja menar själva leveransen verkar ju ta samma tid.

Nåja låter som en sur gammal gubbe, mycket möjligt att jag är det men det här med expressfrakt tycker jag verkar mycket otydligt då det som sagt inte verkar påverka postens leveranstid.

Utan det man verkar betala för at snabbare packning av varorna.

Sen hur dom lyckats få fram spelet till mig idag är en gåta då "vanliga" brev/paket brukar ta två dar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker det är riktigt jävla konstigt också. En annan sak jag märkte med Electroworld är att man inte kan avboka varor när dom inte ens är skickade (står på deras faq), wtf?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Skrivet av hipstergamer:

Varför finns det inte sex och drugs-varningar på baksidan av spelet? Är det borttaget i eu-versionen? På mitt fodral finns bara varningar för våld och dåligt språk.

Sex och droger är vardagsmat i europa!
Men fy för våldsamt ovårdat språkl..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av 1Nkz:

Vad menar du med extern USB-minne?? Är inte hajj på ps3 direkt

Ett USB-minne lär du väl veta vad det är?? Förstår inte vad du gör på sweclockers annars

On the other hand, En sak jag inte förstår. GTA V kommer tydligen på två skivor till 360.
Vilken ska man installera och vilken ska man köra med? Har 4gb hårddisk så ska köpa ett 16gb usb minne.

Permalänk
Medlem

Ponera att GTA V kommer till next-gen. Vad skulle jag då vinna på att köpa spelet till PS4 istället för PS3? Är mest fps-droppandet jag skulle vilja slippa och det borde väl rimligtvis minskat på en next-gen konsol?

Har ni någon kvalificerad gissning?

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Efter jag installerat och spelat GTA V ca 1½ timme så fryser spelet, men jag hör ljud i bakgrunden. Så jag blir tvungen att starta om konsolen och börja om uppdraget jag höll på med.
Jag har även provat låna en kompis skiva, och med samma resultat. Mitt Playstation är 3 år gammalt.

Någon med liknande problem?

+ Jag har provat installera om spelet och även formaterat hårddisken, dessvärre utan framgång.

Så här ser det ut när spelet hänger sig, som att världen framför inte hunnit ladda klart tex.
Bild: http://fuskbugg.se/dl/moEFwW/1236016_10152213673478102_149094...

Permalänk
Medlem

Kollade igenom ett par sidor men hittade inte vad jag söker så jag frågar.

Hur är bilkörningen? På de trailers jag sett så ser det ut som Need For Speed, dvs. du kan gasa för fullt och snyggt drifta genom varenda kurva utan problem. Jag vill det ska vara lite svårt. Självklart förväntar jag mig inte att det ska vara som Gran Turismo (även om det är min våta dröm) men jag tycker NFS-körning skulle förstöra spelet totalt.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel? Jag läser att folk som inte betalade för expressfrakt får sina spel idag från electroworld och jag som pröjsade för expressfrakt har inte fått mitt. På deras hemsida stod det "Glöm inte att välja expressfrakt för att vara säker på att få ditt spel på releasedagen".

Sista gången jag köper ett efterlängtat spel från dem.

Jag bokade mitt 1/9.

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem

Gammal är äldst när det gäller GTA tydligen, mitt 360 HDMI med 20Gb disk som jag köpte tidigt 2007 drar runt spelet helt OK. Vet nån om man kan ändra textstorlek? Ser ju knappt vad det står på subtitles och liknande när man sitter på 3 meters håll....