Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem

Och nu snackas det 03:00 Am Gmt så kl 4 för oss. Känns konstigt att vissa har fått igång det. För oss med pre-order på psn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ok Sony är Retard. Det handlar om att det är sommartid och därför skall det släppas klockan 02.00 och inte 01.00 som man trodde. Själv tror jag detta är en fånig ursäkt, vet inte heller om det är sant.

". It's 1am BST"

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

Fattar inte vad fan problemet är, varför måste vi vänta?

Permalänk
Medlem

Alltså jag blir så jäkla trött. Hade ju tänkt ladda ned spelet medan jag sov. Delar upp detta i två "problem".

Problem 1:

När jag skulle lägga en "preorder" på GTA V på Playstation Store så glömde jag bort att det är farsans gamla kreditkort som står på kontot (var väldigt länge sedan jag köpte något där), så när jag klickar på köpknappen genomförs det med det kortet (utan att jag får upp något betalningsalternativ). Jag får ett fint bekräftelsemail på köpet iaf och allt verkar bra. Men sedan får jag ett till mail en stund senare, där det står att köpet inte kan finansieras. Jag vet inte om det blev så för att min "Wallet" bestod av 0 kr, eller att jag ändrade mina kreditkortsuppgifter precis efter köpet (så att jag inte skulle råka köpa med farsans kort igen). Antagligen det första, då jag inte hade aktiverat funktionen där min Wallet ska fyllas på automatiskt vid köp och liknande (denna funktion har jag dock aktiverat nu för att det verkar mycket smidigare). Spelet finns hur som helst i "My Downloads", trots att köpet inte har gått igenom.

Problem 2:

Jag kan inte ladda ned spelet på grund av platsbrist, trots 22 GB ledigt. Hur mycket behövs egentligen? Är det så att det behövs 17.2 GB för installationsfilerna och sedan ytterligare ett antal GB för själva installationen? Jag har bara ett 40 GB PS3.

EDIT:

Jag bestämde mig för att ta bort mina kortuppgifter osv, så att inte köpet kan gå igenom nu när jag har läst att det krävs 36 GB (!) ledigt utrymme på hårddisken vid nedladdning av PS3-versionen. Det är något jag aldrig kommer kunna fixa. Blir att köpa en fysisk kopia, vilket inte lär vara helt lätt att få tag i denna vecka.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

^Hände samma sak för mig, ingeting drogs från mitt konto men kunde ändå installera det. Vet inte om jag kommer kunna spela det nu eller inte, har iaf installerat det och inte betalat något för det ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

^Hände samma sak för mig, ingeting drogs från mitt konto men kunde ändå installera det. Vet inte om jag kommer kunna spela det nu eller inte, har iaf installerat det och inte betalat något för det ännu.

Samma här, Har det installerat, Pengar finns på PSN, Köpte det den 15e men inte ett skit har dragits.

edit ang betalningen från flashback: "Du har en tidsperiod på dig att betala. Om du inte har betalat av spelet innan den angivna tidsperioden kommer ditt spel att låsas/tas bort. "

Permalänk
Medlem

funkar fortfarande inte för migl........

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Och nu snackas det 03:00 Am Gmt så kl 4 för oss. Känns konstigt att vissa har fått igång det. För oss med pre-order på psn.

Skickades från m.sweclockers.com

funkar det för dig?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Jag avbokade spelet och köpte det igen. fungerade direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasEr:

Jag avbokade spelet och köpte det igen. fungerade direkt

SAMMA

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Varför man inte ska installera GTA 5 på 360n, förutom installations skivan då såklart.

http://www.youtube.com/watch?v=v0gPB0gdoOM

Permalänk

Nu fick jag igång det med

Visa signatur

Intel i7-6700K 4.00 GHz
32GB ram
GeForce GTX 1080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Men vad fan, ska man vara tvungen att ta bort hela filen igen och installera på nytt?!

Permalänk
Medlem

Fan, varför släpps de ingen bundle med xbox

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Laddat ner såklart.

Skrivet av FearKill:

Fysika kopior är så 00 talet

Skrivet av FearKill:

Och nu snackas det 03:00 Am Gmt så kl 4 för oss. Känns konstigt att vissa har fått igång det. För oss med pre-order på psn.

Fysiska kopior fungerar direkt i varje fall.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som har problem med att ljudet inte fungerar som det ska när man kör 5.1.
Fick ställa in i spelet att det var kopplat till en TV.
Gäller PS3

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Jacob Fanboy

Spelade i lördags på PS3:an tvekade länge innan jag satte igång, då jag inte är så förtjust att spela GTA på konsol.

Hur som haver vill jag mest veta hur ni upplever spelet, vid hög trafikering eller vid hög hastighet så kändes det som världens fps drop för mig. Kollat på streams och jag upplever att det är så överallt, fastän att de som streamar säger att de inte märker av detta.

Hoppas det är någon mer som märker av detta känner mig lite ensam, jag tappade suget av oflytet och slutade spela efter en timme.

Permalänk
Medlem

Inget jag märkt. Har kört lite race och ett uppdrag där man måste köra toksnabbt. Hade inga problem med det.
Men du är kanske en van PC spelare? Då kan nog 20-30 fps kännas väldigt segt för dig.

Permalänk
Medlem

Till vilken konsol bör jag köpa Gta 5? Jag äger både PS3 och Xbox360, antar att skillnaden är minimal?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Drygman:

Spelade i lördags på PS3:an tvekade länge innan jag satte igång, då jag inte är så förtjust att spela GTA på konsol.

Hur som haver vill jag mest veta hur ni upplever spelet, vid hög trafikering eller vid hög hastighet så kändes det som världens fps drop för mig. Kollat på streams och jag upplever att det är så överallt, fastän att de som streamar säger att de inte märker av detta.

Hoppas det är någon mer som märker av detta känner mig lite ensam, jag tappade suget av oflytet och slutade spela efter en timme.

Håller helt med.
Rockstar måste använda någon gudomlig motion blur för att jag ska kunna köpa det här spelet annars får det väntas på en PC-version.
Konsol-spel will always be konsol-spel.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

en sak är ju jävligt säker iaf..det är inte hälften så snyggt som på officiella "gameplay" videos och screenshots. hade iofs inte förväntat mig något annat men det är tråkigt att se ändå.

dessutom är det ju katastrof att folk redan har klarat spelet innan det ens är släppt..jag som trodde detta skulle innehålla underhållning i minst ett antal veckor...

Katastrof är de väl inte finns hur mycket kvar som helst att göra. Sen när online startar så kommer man kunna göra över 500 missions och massa annat sjukt skojj, så jag tror knappast du spelar igenom spelet helt och hållet bara sådär !:)

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Det är "bara" 69 uppdrag i main storyn så om man spelar mycket så är man nog klar på 30-35 timmar eller så utan problem. Det är dock ett väldigt långt spel vill jag påstå. Inte många spel som har så mycket speltid. Sen tillkommer alla andra extra grejjer man kan göra + onlinedelen släpps om 2 veckor. Är uppe i nästan 24 timmar och har 22 uppdrag kvar av mainstoryn sk missions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Någon mer än mig som har problem med att ljudet inte fungerar som det ska när man kör 5.1.
Fick ställa in i spelet att det var kopplat till en TV.
Gäller PS3

Kan kolla det, installerar nu, har också PS3 och "biosystem".
Återkommer.

90" med / utan blixt. Taskig kamera så lite suddigt, givetvis 100 gånger bättre IRL.

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Kan kolla det, installerar nu, har också PS3 och "biosystem".
Återkommer.

90" med / utan blixt. Taskig kamera så lite suddigt, givetvis 100 gånger bättre IRL.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/09/17/Img_2181....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/09/17/Img_2183....

Finns det någon antydan till dynamik i ljudet? Eller låter det lika illa som GTA4?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Problem

Hejsan.
Jag är både ny ps3 användare och ny här på detta forumet. Så ha gärna lite tålamod med mig
Jag förbokade ju gta på playstation store. Sen igår laddade jag ner allting, och sen i morse fick jag upp den bilden på den snygga tjejen, och då verkade allt fungera.
Men sen när jag försöker komma in står de att jag inte kan spela eftersom spelet inte släppts.
Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Ahhh

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Intryck efter introspelet och introt.
PS3.

Spontant känner jag meeeh...grafiken är allt annat än bra.
Men man kan kanske inte göra så mycket mer med en gammal disktrasa, d.v.s det syns att hårdvaran är gammal.

Dessutom så kommer jag från ett grafiskt moddat GTA4 på PC, så det är kanske inte så konstigt.

Autoaim. går dock att köra freeaim oxå.

Ljudet är ok. Inte pillat i några inställningar alls och har inte testat om/hur surroundljud funkar.

Verkar dock på det hela taget bli exakt så grymt som jag föreställt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asså man måste sluta jämföra med vad en PC klarar av. Det är ett snyggt spel på konsoll.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt spel detta, wow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Intryck efter introspelet och introt.
PS3.

Spontant känner jag meeeh...grafiken är allt annat än bra.
Men man kan kanske inte göra så mycket mer med en gammal disktrasa, d.v.s det syns att hårdvaran är gammal.

Dessutom så kommer jag från ett grafiskt moddat GTA4 på PC, så det är kanske inte så konstigt.

Autoaim. går dock att köra freeaim oxå.

Ljudet är ok. Inte pillat i några inställningar alls och har inte testat om/hur surroundljud funkar.

Verkar dock på det hela taget bli exakt så grymt som jag föreställt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja Xbox360 grafiken är verkligen inget att hurra över, liknar GTAIII till PS2...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX