Ny trailer för Battlefield 3 i multiplayer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Är jag den enda som tröttnade helt när man körde betan, har tillochmed avbokat min förhandsbokning.

Låt mig gissa, du körde operation metro och tyckte det var för lite bf i det? Tycker DICE klantade sig med det, caspian border var oändligt mycket bättre. Dock är det hela med EA lite tråkigt, de borde bara sitter ner och hålla käften samt komma och slaska met stora plonbokken när det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Låt mig gissa, du körde operation metro och tyckte det var för lite bf i det? Tycker DICE klantade sig med det, caspian border var oändligt mycket bättre. Dock är det hela med EA lite tråkigt, de borde bara sitter ner och hålla käften samt komma och slaska met stora plonbokken när det behövs.

Precis så var det, inga fordon , liten bana osv. Är inte likt bf, bf ska ha stora banor många fordon osv

Permalänk
Medlem

Och jag måste vänta tills jag har en dator innan jag kan spela detta underbara spel

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Precis så var det, inga fordon , liten bana osv. Är inte likt bf, bf ska ha stora banor många fordon osv

Så varför avboka efter att ha testat en bana utan fordon på rush? Låter oresonabelt att döma hela spelet efter den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Precis så var det, inga fordon , liten bana osv. Är inte likt bf, bf ska ha stora banor många fordon osv

Mjo, men du spelade aldrig Caspian border då antar jag? Kolla in alla gameplay-filmer som finns, så ser du att det kommer vara gigantiska banor. Rush var ju dumt att välja som spelsätt i betan, men det måste man ju inte spela vid release.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisjöbävern:

Får ni betalt av DICE/EA för all reklam ni gör dem? Jag vet att det är ett av årets största spelsläpp men jag har aldrig sett er pumpa ut så här mycket artiklar någonsin om ett spel, inte ens i närheten.

Det är ett SVENSKT storspel, kanske det enda eller?

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk

vrf får USA spelet först?? borde inte Sverige få det först, dice är svenskt?

Permalänk
Medlem

För usa köper mest spel så dom prioriteras alltid först i alla spelsammanhang.

Och troligtvis för Dice är rädd att servrarna kraschar om dom släpper in Usa/Eu samtidigt ( det kanske kraschar ändå för Dice har aldrig haft så här mycket folk på servrar nånsin förut på nått spel )

Sverige är väldigt obetydligt då vi ger EA en väldigt liten summa av alla BF 3 som säljs, sen får vi inte glömma att sverige är en av dom värsta länderna i världen på att piratkopiera efter kina varför skulle dom ge såna spelen först ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Tro mig, jag lider med dig!

Någon mer än jag som saknar BF1942 soundtracket?
Någon som frågar mig vad battlefield är, så är det introt till 1942!

http://www.youtube.com/watch?v=Tb8PQXPOkCc

Du är inte den enda som saknar det.
Nu låter det som jag vet inte vad.

Skrivet av Jögge75:

För usa köper mest spel så dom prioriteras alltid först i alla spelsammanhang.

Och troligtvis för Dice är rädd att servrarna kraschar om dom släpper in Usa/Eu samtidigt ( det kanske kraschar ändå för Dice har aldrig haft så här mycket folk på servrar nånsin förut på nått spel )

Sverige är väldigt obetydligt då vi ger EA en väldigt liten summa av alla BF 3 som säljs, sen får vi inte glömma att sverige är en av dom värsta länderna i världen på att piratkopiera efter kina varför skulle dom ge såna spelen först ?

Usa har inte mer prio än någon annan. Är det asienutvecklade spel brukar dom släppas i den regionen först. Mellan europa och usa varierar det.
Jag har för mig att europa i alla fall var EA's största marknad 2010. Läste deras årsrapport bara för någon dag sedan men minnet är inte vad det borde vara.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

FYFAN VAD JAG ÄR TAGGAD PÅ DETTA NU!!!!! Fan man känner sig som en 5åring på julafton!

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisjöbävern:

Får ni betalt av DICE/EA för all reklam ni gör dem? Jag vet att det är ett av årets största spelsläpp men jag har aldrig sett er pumpa ut så här mycket artiklar någonsin om ett spel, inte ens i närheten.

Du tror inte att det har något att göra med att Emil B/Lezziter är admin på BFHQ.se, och att intresset för just det spelet är otroligt stort här? Kolla bara på beta-tråden som fick ett par tusen inlägg i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

Längtar alla efter krig???

hmm... om jag inte har mist alla tracking skills så kan jag nog med säkerhet säga att här passerade ett troll i forumet nyligen... tydliga spår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swebbe:

Det är ett SVENSKT storspel, kanske det enda eller?

Glöm inte Starbreeze studios spel som t.ex Syndicate http://youtu.be/p4cKYgIF45I
Svenskar vad jag vet :S

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Precis så var det, inga fordon , liten bana osv. Är inte likt bf, bf ska ha stora banor många fordon osv

Operation Métro har fordon i retail, de ska ha plockats bort pga problem med balansen i den releasen. (Du kan även se fordonen i trailern!)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Hur många ex köpte du?

Jag betalade 399kr på gamestop.

2st virtuella kopior till pc, väldigt tidigt.

399 var alltså med Beta-Physical och Karkand?! Vem kan seriöst INTE köpa detta spel då?!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Tro mig, jag lider med dig!

Någon mer än jag som saknar BF1942 soundtracket?
Någon som frågar mig vad battlefield är, så är det introt till 1942!

http://www.youtube.com/watch?v=Tb8PQXPOkCc

ajemen saknar det otroligt mycket. soundtracket från bf1942 var battlefield för mig när jag var ung, hade inte spelet då så fick lira det hos en kompis. Soundtracket sitter kvar än i dag

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Computerguy:

Precis så var det, inga fordon , liten bana osv. Är inte likt bf, bf ska ha stora banor många fordon osv

Men Metro var ju bara Beta testning... Har du inte kollat på dom andra banorna? Dom är ju gigantiska och med flygplan och allt annat "BF3-goodies"

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Tro mig, jag lider med dig!

Någon mer än jag som saknar BF1942 soundtracket?
Någon som frågar mig vad battlefield är, så är det introt till 1942!

http://www.youtube.com/watch?v=Tb8PQXPOkCc

håller med dig om musiken
jag kunde när jag kom hem full gå slänga på 1942 bara för introts skull
nästan som att sitta och se början på en bra film

musiken gör en kämpar sugen

den nya är ju bara skränig som en dåligt inställd radio med spräckta högtalare

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

MM MMM MMMM, GET SOME!!

Permalänk
Medlem

För 10-12 år sedan trodde inte jag skulle kunna spela online med 64 pers (inkl mig) ... men nu jävlar ^^

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Är jag den enda som tröttnade helt när man körde betan, har tillochmed avbokat min förhandsbokning.

Ska visserligen börja med att erkänna att FPS inte är någon favorit, framförallt inte online.
(senaste FPS jag körde online var BF2 och innan dess lite mer seriöst var ravenshield)

Som dom flesta andra så var jag ju lite nyfiken på BF3 å fick väl in ca 10h i betan, caspian fick upp suget lite iaf men inte tillräckligt för att förboka spelet men kommer nog att köpa det inför vintern, med lite tur så har dom väl kanske tagit bort Origin kravet tills dess också, det vore ju en fin bonus.

so your not alone ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jögge75:

För usa köper mest spel så dom prioriteras alltid först i alla spelsammanhang.

Och troligtvis för Dice är rädd att servrarna kraschar om dom släpper in Usa/Eu samtidigt ( det kanske kraschar ändå för Dice har aldrig haft så här mycket folk på servrar nånsin förut på nått spel )

Sverige är väldigt obetydligt då vi ger EA en väldigt liten summa av alla BF 3 som säljs, sen får vi inte glömma att sverige är en av dom värsta länderna i världen på att piratkopiera efter kina varför skulle dom ge såna spelen först ?

Håller med om att US är störrsta marknaden för de flesta typer av spel men det sista du sa...

Sverige ligger på 7:e plats på listan över MINST piratkopiering i välden, ganska så långt ifrån sämst

Permalänk
Medlem

Uppgradering o tips?

En liten fråga avgående BF3.
Min dator har just nu denna speccen:

Chassi: Antec P183 v3
Chassi fläktar: Silverstone air penetrator, en i fronten framför hdd'erna och en i fronten i mitten mot grafikkortet
Processor: i7 2600k @3.4ghz
Moderkort: Asus P8Z68-V Pro
Ram: 8gb 1600Mhz
Nätagg: Corsair 850W
Grafikkort: XFX 6970 2gb
Hdd: Corsair ssd 120gb, Corsair 2tb.

Frågan är då om det är värt att köpa ett till XFX 6970 för att spela BF3?
Kommer mitt chassi, fläktar och nätagg klarar av crossfire?
Och om jag ska installera BF3 på ssd (har iofs bara 47gb kvar) eller det går lika bra på min andra hdd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Computerguy:

Är inte likt bf, bf ska ha stora banor många fordon osv

BRA JOBBAT GRABBEN!
vilken tur att du avbokade BF3!
som du säger så kommer BF3 knappt att innehålla några fordon(några sunkiga jeepar är allt jag har hört) och metro som du testade var ju bland dom större banorna.
alltså blir det inte bättre än Metro bara sämre.

bra slutsats!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Äna sugen på lite BF3 nu...

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JussT:

En liten fråga avgående BF3.
Min dator har just nu denna speccen:

Chassi: Antec P183 v3
Chassi fläktar: Silverstone air penetrator, en i fronten framför hdd'erna och en i fronten i mitten mot grafikkortet
Processor: i7 2600k @3.4ghz
Moderkort: Asus P8Z68-V Pro
Ram: 8gb 1600Mhz
Nätagg: Corsair 850W
Grafikkort: XFX 6970 2gb
Hdd: Corsair ssd 120gb, Corsair 2tb.

Frågan är då om det är värt att köpa ett till XFX 6970 för att spela BF3?
Kommer mitt chassi, fläktar och nätagg klarar av crossfire?
Och om jag ska installera BF3 på ssd (har iofs bara 47gb kvar) eller det går lika bra på min andra hdd?

Ja det är klart om du vill maxa med okej fps måste du köra crossfire. Jag har precis beställt ett580 gtx till, till min nya dator som kommer snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

håller med dig om musiken
jag kunde när jag kom hem full gå slänga på 1942 bara för introts skull
nästan som att sitta och se början på en bra film

musiken gör en kämpar sugen

den nya är ju bara skränig som en dåligt inställd radio med spräckta högtalare

Precis!
Men måste faktiskt säga, att jag tycker det låter rätt tufft..(BF3 alltså). Men 1942 är mycket bättre!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JussT:

En liten fråga avgående BF3.
Min dator har just nu denna speccen:

Chassi: Antec P183 v3
Chassi fläktar: Silverstone air penetrator, en i fronten framför hdd'erna och en i fronten i mitten mot grafikkortet
Processor: i7 2600k @3.4ghz
Moderkort: Asus P8Z68-V Pro
Ram: 8gb 1600Mhz
Nätagg: Corsair 850W
Grafikkort: XFX 6970 2gb
Hdd: Corsair ssd 120gb, Corsair 2tb.

Frågan är då om det är värt att köpa ett till XFX 6970 för att spela BF3?
Kommer mitt chassi, fläktar och nätagg klarar av crossfire?
Och om jag ska installera BF3 på ssd (har iofs bara 47gb kvar) eller det går lika bra på min andra hdd?

Har bara spelat Betan och vad jag förstod så kommer det läggas till mer lulllull vilket förmodligen kommer att göra det aningen mer krävande men Betan klarade mitt 5870 galant på ultra(1680x1050 dock) så känns inte som att du "måste" lägga till ett kort till iaf. men hänger väl rätt mycket på vilken upplösning du tänkt köra i.
850w låter som att det borde vara fullt tillräckligt för CF men har ingen egen erfarenhet av det så vågar inte svära på det.
sålänge du har plats på SSD disken hade jag kört på den, om BF3 är diskkrävande eller ej vet jag ej, just online borde det väl egentligen inte vara det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

BRA JOBBAT GRABBEN!
vilken tur att du avbokade BF3!
som du säger så kommer BF3 knappt att innehålla några fordon(några sunkiga jeepar är allt jag har hört) och metro som du testade var ju bland dom större banorna.
alltså blir det inte bättre än Metro bara sämre.

bra slutsats!

Trololololol

Klockrent

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av ford:

hmm... om jag inte har mist alla tracking skills så kan jag nog med säkerhet säga att här passerade ett troll i forumet nyligen... tydliga spår.

varför skulle snubben trolla, ja tycker det faktiskt är lite hemskt jag med. Krigshets på hög nivå är vad som tydligen pågår här, och som jag sa i ett tidigare inlägg så glamoueras krig genom spel som detta då det är så "amazing" enligt många, men vad man glömmer är att det faktiskt sker krig i verkligenheten också och att vi på fullast allvar faktiskt neutraliseras av spel som detta där vi helt plötsligt tycker att de är skoj att skjuta folk i pannan.

Spel påverkar människan mer en man tror och vem vet vad ska kanske sker i framtiden när man blivit matad med sånt.

just a opinion..

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms