Arbetsdator - För maximalt 4000 kr

Permalänk
Medlem

Arbetsdator - För maximalt 4000 kr

Hejsan,
En dator här på jobbet gick sönder idag och istället för att köpa något färdibyggt tänkte jag att jag kunde bygga ihop en istället då man oftast kan få tag i något som är bättre och billigare då.

Suttit och tittar lite på inet och skramlat ihop följande
http://www.inet.se/kundvagn/visa/893462/2011-09-21

Men vet inte om det är något som kommer funka bra då jag inte har något tidigare erfarenhet av mATX eller Llano processorn.

Uppskattar tankar och råd kring det förslagna bygget.

Tack på förhand.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Saken är att om du lägger till några hundralappar så får du en så mycket bättre data mer ordentlig fart i.
Om jag vore du skulle jag göra det då det är värt det. Men nu vet jag ju inte vad du ska använda den till men vill du ha fart så ta denna

http://www.inet.se/kundvagn/visa/894045/2011-09-21

Permalänk
Medlem

Det där är 1000 kr skillnad, och den ska bara användas till arbete med word, Excel samt nätsurf och eventuellt videotittande. Samt att personen som kommer använda den är mer eller mindre helt okunnig om datorer.
Så han bryr sig inte direkt om någon ordentlig prestanda, men då han tittar på filmer lite då och då på den så tror jag Llano är bättre då dens grafikdel är bättre än intels integrerade grafik.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Ja men om det bara är det så skulle jag köra på AMD isåfall, trodde ni skulle ha den till något mer krävande. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Åh nej nej men tack ändå. Men här finns det inget direkt krävande data arbete här. Men kom på en sak, och det är att den skulle helst kunna kopplas på 2 st skärmar till sig. Vet inte om det är något den där klarar.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Llano processorerna supportar 2 displayer samtidigt? Har letat men inte hittat någon information om detta.

Visa signatur

| Ibland lättroad |