Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Låt mig gissa, använder du dig utav ett GTX 560 TI av gigabyte? Jag har samma problem.. med den gpun.

jupp...den kör man med..det funkade fint från 16 till kanske 22..men nu minimeras det i varje match

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

jupp...den kör man med..det funkade fint från 16 till kanske 22..men nu minimeras det i varje match

Mmm, vi måste meddela gigabyte om detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Rätt komponenter? Finns det rätt och fel i dagens spel?
Inte mitt fel att DICE optimerar sina spel skit dåligt för PC plattformen. Steget från BC2 till BF3 är knappt märkbar grafiskt sett. Ändå är prestandan betydligt mkt sämre.

Du är nog den mest negativa människa jag stött på här, jag blir fan tokig på ditt meningslösa gnäll.
Om du inte gillar spelet, vad fan bryr du dig då för?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Sötast

Jag måste säga.... att jag mot min förväntan börjar gilla spelet rätt bra, det känns faktiskt riktigt trevligt, roligt, frustrerande och....... underbart.

Det jag har lite svårt att förstå nu är.... var är statsen på revives, team heals... supression osv osv? Alltså sådant som faktiskt visar lite av en bra spelare.

Det enda som verkar lysa igenom med neonbokstäver är Score Per Minute och Kills/Deaths, alltså total nonsens... Jag har inget intresse av snipers i buskar som tar hem kills för sin egen skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Rätt komponenter? Finns det rätt och fel i dagens spel?
Inte mitt fel att DICE optimerar sina spel skit dåligt för PC plattformen. Steget från BC2 till BF3 är knappt märkbar grafiskt sett. Ändå är prestandan betydligt mkt sämre.

Kör du i low?

Detalj nivån, skuggor, texturerna, rök, ljuseffekterna är bättre och snyggare pä bf3.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

såg en tråd i "nytt i forumet som hette typ "gtx 580 ,låg fps battlefield 3" hittar den inte nu ..kan nån linka den ?? vill gärna läsa den.

Permalänk
Medlem

sargEnigma (han youtube snubben) är level 26 på 7 tim spelade ja kommer nog aldrig kunna bli bra på bf spel :S men har spelat cod senaste året så det sitter ju i än ett tag antar jag

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Har ett mindre problem med betan och det är att kartan är utanför mitt skärm upplösning. =/
Nån som vet hur man åtgärdar det eller är det helt buggat?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Rätt komponenter? Finns det rätt och fel i dagens spel?
Inte mitt fel att DICE optimerar sina spel skit dåligt för PC plattformen. Steget från BC2 till BF3 är knappt märkbar grafiskt sett. Ändå är prestandan betydligt mkt sämre.

Inte ofta jag säger detta, men nu ligger det fan på plats. LOL.

Jag kör på high på allting med 16x AA i 1920x1080 och har inte upplevt något FPS drop överhuvudtaget. Dice har gjort ett grymt bra spel. Ska du kolla på spel som är optimerade "skitdåligt" så pröva Black Ops så ska du få se på något som stinker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Har ett mindre problem med betan och det är att kartan är utanför mitt skärm upplösning. =/
Nån som vet hur man åtgärdar det eller är det helt buggat?

tryck ESC sen options/video och under där du ställer upplösning bl.a. finns nåt som heter open screen adjust klicka på den å använd piltangenterna för att ställa in "gränserna" på din skärm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke1122:

Vart hittar man den bakrunden?

Frågade Jonas snällt om han kunde fixa i 1920x1080, har den ifall du vill ha

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Frågade Jonas snällt om han kunde fixa i 1920x1080, har den ifall du vill ha

Ja tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Texturen ändras på vissa ytor fram och tillbaka på Caspian Border.
Någon annan som har märkt av det?

Permalänk
Medlem

Finns det nån trevlig svensk server?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Otroligt roligt för att vara beta :). Har riktigt god k/d med sniper
Jag är faktiskt ganska så nöjd för att ha spelat i 2 timmar nu:). Något som gör det mycket roligare är alla bug

Permalänk

Herregud. Problemet, generic error code 1 som jag haft sedan betan släpptes, vilket gjort att jag i princip inte kunnat joina en enda server, beror på att lösenordet man loggar in till battlelog med innehåller &^%. Vem kunde tro att det var något sådant? Skönt att bli av med det felmeddelandet varje gång man startar i alla fall

Caspian Border var helt fantastisk. Metro borde raderas helt från spelet och ersättas med en liknande map.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

För er som sitter med 6870 Crossfire och undrar över hur dom klarar sig till betan
Allt på ultra (se bild)

Mapp: Operation Metro

I parken: Min 25
Max 69
AVG 47.950

I tunnelbanan: Min 23
Max 85
AVG 65.833

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem

Trevligt spel, spelat i några dagar nu. Faktiskt ett jättekliv upp ifrån Alphan. Nyfiken på de större conquest-banorna

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Lyckades äntligen komma in på en caspian border server, fick spela 3 rundor innan jag blev utslängd för origin fick något "authentication error". Helt annan känsla än Metro, gigantisk bana och fordon. Problemet var bara att i stort sett så stod hela laget i spawn och TK:a för att de ville köra Jetplanet. -_-

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Rätt komponenter? Finns det rätt och fel i dagens spel?
Inte mitt fel att DICE optimerar sina spel skit dåligt för PC plattformen. Steget från BC2 till BF3 är knappt märkbar grafiskt sett. Ändå är prestandan betydligt mkt sämre.

BC2 betan var också väldigt dålig optimerad, och till release blev det mycket bättre. Sannolikhet blir det så för BF3 också.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Edit: nåt jag saknar från BF2 är snabbkommandon för att skrika olika fraser
ex: wait for me
GO GO GO
osv
har jag missat nåt eller finns dom?

Om jag inte minns helt fel så skulle commo rose som det heter finnas i fullversionen.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av el30:

Inte ofta jag säger detta, men nu ligger det fan på plats. LOL.

Jag kör på high på allting med 16x AA i 1920x1080 och har inte upplevt något FPS drop överhuvudtaget. Dice har gjort ett grymt bra spel. Ska du kolla på spel som är optimerade "skitdåligt" så pröva Black Ops så ska du få se på något som stinker.

Blops har man ju 91fps hela tiden?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Blops har man ju 91fps hela tiden?

Du kan låsa upp det genom att skriva /com_maxfps 0 i konsolen.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Det här kommer bli grymt bra när alla buggar är fixade. Kaspian var ju helt underbart bra, lyckades tom spawna i en jet, fy fan va kul det var! Surt att spelet kraschar ofta när rundan är färdig...inga stats, men skitsamma.

Är det ngn som har unlockat en EOD? (eller vafan de där små Wall-E grejerna heter)

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Medlem

Swedish ninja...!

Skrivet av Robeliboban:

Någon som fått sin beta nyckel i övrigt?

Gav bort min. Bara så du vet SMAW är också en RPG. Men tack för en underhållande film mr Swedish Ninja

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vad är lösenordet till caspian border? :/

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Avstängd

det här är grymt!
ljudet med alla spotters och plan i luften är i en klass för sig
WAR!

men att träffa plan med AA kanonen är helt omöjligt.
det var betydligt lättare i BF2
vet inte vad som är mest realistiskt iofs

några fler bilder från Caspian Boarder

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av iProtocol:

Browsern behöver en kö-funktion...

Dom har en. När dom startade betan blev det så hög belastning på kösystemet så dom fick stänga ner det temporärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

fan vad jag hatar server crasharna.. har förlorat minst 50k poäng på det... sur <- :<

Jo dom borde fixa så att allt sparas direkt istället för när matchen är över.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Blops har man ju 91fps hela tiden?

spel som använder motorer från 2005 som inte uppgraderats så mycket grafiskt kan man köra med hög framerate

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR