Microsoft färdigställer Windows Phone "Mango"

Permalänk
Melding Plague

Microsoft färdigställer Windows Phone "Mango"

Microsoft meddelar att den första stora uppdateringen till Windows Phone 7 är redo för rampljuset. I "Mango" tilkommer över 500 nyheter inklusive Internet Explorer 9 med stöd för HTML5/CSS3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nej tack

Permalänk
Medlem

Jag väljer bort Windows Phone på grund av Microsofts idiotiska regionsbegränsningar i diverse Live-tjänster.

Permalänk
Medlem

jag ska nog ha en sådan förrellersenare... men inte innan mango releasen.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur i hela världen räknar Microsoft nyheter? 500 stycken? Det var samma visa med Windows 7.

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen aldrig köpa en Windows telefon för privat bruk igen, men det är väldigt välkommet för utvecklarna med stöd för HTML5/CSS3.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Men jag nöjer mig nog med något lite billigare Brukar mest smsa/ringa med mobilen ändå.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Kommer förmodligen aldrig köpa en Windows telefon för privat bruk igen, men det är väldigt välkommet för utvecklarna med stöd för HTML5/CSS3.

Om HTML5/CSS3 ändå finge fungera på PC versionen också... jag har i alla fall problem med vissa sidor (som fungerar hur bra som helst i IE8).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Jag väljer bort Windows Phone på grund av Microsofts idiotiska regionsbegränsningar i diverse Live-tjänster.

Låter vettigt. Fattar inte vad Microsoft sysslar med nu för tiden.
Att ta betalt för nuvarande Live-tjänster oavsett plattform verkar ju lätt som en plätt. Vad är problemet med att introducera samma tjänster igen på en mobil plattform? Windows Phone utan Livetjänster i stora delar av världen är ju som om Nintendos gimmickiga 3DS inte hade 3D-stöd i alla regioner vid lanseringen. Ännu värre är det ju när Windows Phone varit ute så pass länge.

Permalänk
Medlem

Intressant ? Inte privat men kan ju bli gällande mobil-os på jobbet eller hos endera kund man sitter hos.
500 nyheter låter som en rejäl överdrift, men visst många nyheter behövs om det ska va ett lyft jfr med tidigare windows telefoner.
Frågan är ju om det kommer några intressanta funktioner som inte finns för IOS/Android...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Om HTML5/CSS3 ändå finge fungera på PC versionen också... jag har i alla fall problem med vissa sidor (som fungerar hur bra som helst i IE8).

Små steg min vän... små steg

Permalänk
Medlem

Förstår inte denna...negativitet.

Haft min Omnia 7 i två månader nu, och om man förbiser problemet med Telia/Samsung som gör att jag måste växla mellan 3G och GSM manuellt så är den helt underbar. Aldrig haft en så härlig telefon

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

nödvändig kommentar??

Har kört beta-mango i snart två veckor och den är tokstabil.
Snart verkar svenskt market fungera fullt ur också.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Tror det är många som har kvar de negativa sidorna hos tidigare WinMo i tanken när de läser om win 7. Men win 7 verkar riktigt bra och är något som jag tror jag kommer satsa på med min nästa telefon, om whatsapp och spotify finns

Visa signatur

"Min dator är bättre än din dator!" /Pimpim666

Permalänk

Tror ni man kommer kunna kolla på youtube även när man inte har wifi? Har man inte det just nu så blir bildkvalitén horribel, inte för att det går för långsamt utan bara för att det är inställt så. Någon som vet om det kommer ändras?

Permalänk

Kör med iphone. Men blir allt mer sugen på att iaf klämma på en sådan här lur.

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt bra, kanske blir en sådan när det är dags för en ny telefon!

Förövrigt var videon hemsk bättre än så kan ni microsoft!

Permalänk
Medlem

Nokia med WP7,5 är välkommen i mitt hem iaf.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Yay! WP7 verkar rätt najs faktiskt!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Gött

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Jag väljer bort Windows Phone på grund av Microsofts idiotiska regionsbegränsningar i diverse Live-tjänster.

Du borde ta och tänka på att det tog ett bra tag innan man öht kunde få tag i en iPhone utan att importera den och att Android tog ca 2 år på sig efter lansering för att få fullt marketplace stöd i Sverige. Grejen med WP7 är att de egentligen inte har lanserat det i Sverige, men tillverkarna säljer telefoner till oss ändå.

Permalänk
Medlem

jag hoppas WP7(,5) kommer ikapp Android och Apple.... Det är ett bättre OS helt enkelt, och jag fattar inte allt detta hatet som funns mot den, undersök det innan ni säger något ! Den är mycket bättre än de andra OS:na....

Ett tips till er som tycker det låter intressant.... Köp inte någon WP7 mobil nu, utan vänta tills slutet av året eller nästa år.... Det kommer många väldigt bra mobiler då, bland annat Nokia, som antagligen kommer bli dem bästa, eller möjligt vis den nya Samsungen som kommer, som ska vara samma hårdvara som Galaxy SII.....

Det finns inget problem med stöd för saker heller (efter Mango).... Du kan använda ditt Live konto från Sverige etc... Spotify finns, Angry bird finns..... Tangentbord med Å, Ä, Ö.....

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar hur microsoft byggt en mobil i egen klass inte som android/iphone ... som liknar varandra mycket. Det blir nog en wp8 tele för mig när min galaxy s går sönder om ett år..

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt grymt! Mango är en väldigt stor uppgradering som gör att WP7 äntligen kommer ifatt och även inför sådant som inte finns hos de andra. Riktigt kul med en mobil som bara inte agerar app-launcher utan funkar helt annorlunda från de andra på marknaden, tyvärr är det samtidigt lite riskabelt. Snart kan man äntligen börja rekommendera folk att köpa en sådan här, tyvärr tror folk det är WinMobile och har svårt att tänka sig att köpa något från Microsoft.

Men prova så kanske ni blir förvånade?! Ni kan ju inte förlora på att testa

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Tror ni man kommer kunna kolla på youtube även när man inte har wifi? Har man inte det just nu så blir bildkvalitén horribel, inte för att det går för långsamt utan bara för att det är inställt så. Någon som vet om det kommer ändras?

Använd YouTube-appen från Lazyworm, bra kvalitet även över 3G.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt mumsigt ut! Windows Phone på en Samsung Galaxy S II, eller bättre vore inte fel det.

Kanske Nokias kommande modeller vore något...

Permalänk
Medlem

Gillar färgerna och kantigheten, faktiskt! Det är för mycket runt nuförtiden..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

väldigt sugen är man allt

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

nödvändig kommentar??

Bara han fick vara först med en kommentar så spelar det ingen roll hur eftertänksam den är.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Tror ni man kommer kunna kolla på youtube även när man inte har wifi? Har man inte det just nu så blir bildkvalitén horribel, inte för att det går för långsamt utan bara för att det är inställt så. Någon som vet om det kommer ändras?

Använd appen Lazyworm!
Funkar perfa!!!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz