Alt gr + nummren upp till 6 fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Alt gr + nummren upp till 6 fungerar inte.

Vet ej om detta är skrivet under rätt kategori men men.

När jag trycker alt gr + något nummer upp till 6 så blinkar min skärm svart. Har sökt på google och läst att för flera har det varit något nvidia kortkommando. För att stänga av detta skulle folk gå in på Nview men det är inte något jag har / hittar.

Mvh
PyzzeN

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

Vet ej om detta är skrivet under rätt kategori men men.

När jag trycker alt gr + något nummer upp till 6 så blinkar min skärm svart. Har sökt på google och läst att för flera har det varit något nvidia kortkommando. För att stänga av detta skulle folk gå in på Nview men det är inte något jag har / hittar.

Mvh
PyzzeN

Jag har samma problem, hittar ingen lösning.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag fick det löst efter en ominstallation av windows så antar att det var något program som spökade. Har dock samma problem nu fast med windows knappen så får väll bli ännu en ominstallation.

Permalänk
Testpilot

Har för mig att nån i en tråd kom fram till att det var nån ASUS-programvara som snodde knapptryckningarna och ni verkar ju ha ASUS-moderkort båda två, testa att avsluta några bakgrundsprogram och kolla om det blir normalt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Har för mig att nån i en tråd kom fram till att det var nån ASUS-programvara som snodde knapptryckningarna och ni verkar ju ha ASUS-moderkort båda två, testa att avsluta några bakgrundsprogram och kolla om det blir normalt.

Har för mig att de slutade fungera efter jag installerade GPU tweak från asus, mycket som inte är som de ska sedan dess, men de hjälpte inte med att slänga ut skiten heller.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ang alt + 1-12 så är de keybindings i asus pgu tweak så det borde lösas sig genom en avinstallation. Dock har jag ingen aning varför mina windowsknappar inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

Ang alt + 1-12 så är de keybindings i asus pgu tweak så det borde lösas sig genom en avinstallation .

man kan ju undra vad de var för en j*vla idiot som kom på de :S
Funkar för mig nu igen eftar att jag slängde ut asus GPU tweak och fick bort nått litet skit som låg kvar med.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Testpilot

På amerikanska tangentbord finns ofta inte AltGr och man får samma funktionalitet av Ctrl+Alt vilket utvecklarna förmodligen tänkt är bra tangenter för kortkommandon, de tänkte dock inte på att det ställer till problem för andra länder.
http://en.wikipedia.org/wiki/Altgr#Control_.2B_Alt_as_a_subst...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Installerade nyligen GPU tweak och fatta inte varför alt gr inte fungerade. Var helt säker på att det var virus. Gick in och kollade hotkeysen och man kan ändra men inte stänga av helt, så frågan är ju vad man ska ändra till för att bli av med det....

*EDIT* Gick in och bara ställde ctrl+alt, verkar inte störa något och det tog bort de andra hotkeysen

Visa signatur

Nvidia GeForce GTX560 Ti || Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,3 GHz || Asus p5k premium || 8gb ddr2
Och ändå tar det 5 min att rendera en scen i maya med vray 2.0 ...

Permalänk
Medlem

Tack som fasen letade länge o väl efter detta Bytte hotkeysen i Gpu tweak till bokstäver istället fär siffror alltså Alt gr + random bokstav. Då fick ja tillbaka alla mina alt gr 1-6 tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

tack som fan för den tråden !

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo EVOLV Nätagg Corsair HX750i 750W CPU i7 8700k 3,7GHz CPU Kylning NZXT Kraken X62 Moderkort ASUS ROG Strix Z390-E Ram Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3k MHz Speldisk Samsung 860 EVO 500GB Systemdisk Samsung 970 EVO 250GB Lagring WD Blue 1TB GPU ASUS RTX 2060 ROG Strix OS Win10 64bit Mus Steelseries Rival 700 Tangentbord Corsair K70 RGB Brown Hörlurar Astro A40 Skärm ASUS PB238Q 23"