Permalänk
Medlem

Allaround Lurar

Tjena!

Jag ska skaffa nya Hörlurar men kan inte bestämma mig för vilka. Har läst runt i forumet men bestämde mig för att göra en tråd iaf.

Lurarna som jag lutar mot är:

http://www.ordermusic.se/web/Studio/Horlurar/Sennheiser/HD650...
http://www.ordermusic.se/web/Studio/Horlurar/AKG/K702-108090....
http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_...

Som sagt, lurarna kommer att användas till musik (mest rock), film tittande samt spelande. Hörlurarna kommer att användas med:
https://www.inet.se/artikel/6303370/asus-xonar-essence-stx

Frågan är då, vilka hörlurar tycker du har bäst ljud? Hörlurarna kommer troligtvis också användas i skolan så hur mycket ljud sliprar ut ur Sennheiser HD 650?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

650 är öppna lurar och läcker en del... Även AKG är halvöppna om jag minns rätt så är inte tysta utifrån.
Denon är slutna... De ska dock inte isolera jättebra, så risken är väl även att lite ljud smiter ut. Bör inte vara ett problem.

Med vad för sorts musikspelare ska du köra lurarna med i plugget? HD650 är högimpedanslurar och lär inte vara det enklaste att göra nån slags rättvisa med en mobiltelefon eller liknande... Även AKG (åtminstone 701:orna) ryktas kräva en bra förstärkare för att få ut allt ur dem. Denon är nog lättast att driva av vad jag hört...
Essence STX klarar alla tre lurarna utan problem förstås

(Sen kan jag känna att det känns småcrazy att springa runt i plugget med ett par bamsiga lurar för nästan tretusen spänn... Kanske smidigare med ett par bra in-ear? )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tackar för ditt svar.

I skolan kör jag med en Ipod Touch så kanske blir lättast att köpa Porta Pro eller liknande att ha i skolan.

Efter att ha tänkt lite så behöver jag nog slutna lurar. Brukar gamea sent på nätterna och tyvärr har jag inte datorn i mitt rum så vill inte väcka hela familjen. Är Denon hörlurarna bästa slutna lurarna för 3000ish eller finns det några bättre?

Kom gärna också med förslag till lurar som jag kan ha i plugget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

Tackar för ditt svar.

I skolan kör jag med en Ipod Touch så kanske blir lättast att köpa Porta Pro eller liknande att ha i skolan.

Porta pro läcker de med... Jag föreslår ett par hyfsat påkostade in-ear, men det är väl en smaksak...
Tidningen Hi-fi och musik testade in-ear lurar nyligen och rekommenderade tex Panasonic PR-HJE700, Jays Q-jays, Monster Turbine (de vanliga, då gold ger för mycket bas och copper ger lite väl mycket diskant), Sennheiser CX980 och IE8, men bästa köp blev Yamaha EPH-100.

Skrivet av PyzzeN:

Efter att ha tänkt lite så behöver jag nog slutna lurar. Brukar gamea sent på nätterna och tyvärr har jag inte datorn i mitt rum så vill inte väcka hela familjen. Är Denon hörlurarna bästa slutna lurarna för 3000ish eller finns det några bättre?

Denon är nog inte ett dumt val om man gillar den typen av ljud... Ultrasone PRO750 eller 900 kan kanske vara ett alternativ? Har inte hört dem själv dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Drar nog in till Stockholm någon dag så att jag kan testa de olika lurarna för att höra vilka jag tycker är bäst samt komforten.

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att jag köpte Ultrasone Pro 900 och ett Asus Xonar Essence STX och är skit nöjd!

Permalänk
Medlem

Jag har AKG K271 MKII och det är enligt mig riktigt bra lurar.
Går att driva med telefon (HTC Desire) men låter ju självklart inte lika bra som i datorn (Xonar STX). Lite billigare än du har råd att lägga, men dom kanske duger bra ändå?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Jag har AKG 601 som jag inte skulle rekommendera till tyngre musik, läcker faktiskt inte så mycket

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag har AKG K271 MKII och det är enligt mig riktigt bra lurar.
Går att driva med telefon (HTC Desire) men låter ju självklart inte lika bra som i datorn (Xonar STX). Lite billigare än du har råd att lägga, men dom kanske duger bra ändå?

Skrivet av PyzzeN:

Vill bara meddela att jag köpte Ultrasone Pro 900 och ett Asus Xonar Essence STX och är skit nöjd!

Tack iaf.