Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Lådorna i addon paketet är gjorda av MDF inte nån mjölktetra.

Och?

Tror du att det är 22mm stagad MDF eller?
Nja, snarare 12mm ostagat, om ens det. Det räcker inte ens för en mellanregisterlåda ju!
Ska man bygga basar i MDF så är 22mm absolut det minsta om man stagar riktigt noggrant. Annars ska man ha rejälare.

Jag tror fortfarande inte att en 6.5" sub i en ~14l låda i ett 2.1 paket för 500kr får några väggar att skaka.
Vad är maximala linjära slaglängden på den där basen? 2-3mm? Vi kan ju räkna ut hur mycket luft den flyttar. Jag tror att mina 4" fullrange flyttar med, helt ärligt.

http://www.minhembio.com/hampe90/288203/
Kolla filmerna där, gärna den femte. Är det sådant skrammel du får?
Killen har två stycken rejäla 15" basar med linjär xmax på 34mm. Flyttar otroliga mängder luft. Det gör tyvärr inte din bas.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Dom skakar inte,kanske vibrerar pyttelite men troligen inte ens det.
Skaka är verkligen att överdriva.
Köp en redig subwoofer för 50.000-100.000kr så ska du se på skaka.

Behöver inte ens lägga så mycket. Galleriet på minhembio jag länkade till, http://byggdinbas.jetshopfree.se/css-sdx15-p-129.aspx det är basarna som används. Dock är en ny version på väg, därför Jonas bara har en kvar.

Annars kan man ju bygga ett tappat horn för någon tusenlapp och få väggarna att skaka, behövs inga monstereffekter heller.

Jag fick mina väggar att vibrera när jag hade mina M-65. Dom skakade inte, men vibrerade. Toadörren vibrerade rätt bra också, trots att den är rätt långt bort. Även nu med mina 4" full-range så vibrerar väggarna och ibland golvet. Men det är skillnad på vibrera och skaka.
Skakar väggarna så är det så att saker ramlar ner och att det hörs att dom gör det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Hahahah ser ju helt stört ut,konen bara fladdrar,brölar,som sagt det låter skit.

Permalänk
Medlem

Vi snackar kamera mic nu

Permalänk
Medlem

Men dom är helt ok för sitt pris, dock så köpte jag mina för 1200 då jag köpte dem för 2½ år sen

Permalänk
Medlem

Men jag funderar på att köpa riktiga grejer. En klasskompis vill sälja en 1200w basslåda till mig. Och sen fixa andra grejer därefter.

Permalänk
Medlem

en kompis har en 15 tummare och monitoraudio 5.1 system det mullrar grovt, men aldrig sett väggarna skaka bor man i tält så är det klart men då klarar ju mina hörlurar oxå det jag tycker du ska köpa nåt logitech det räcker för spela musik på datorn .. har haft z-3 med 6" bas tror ja det var och det var rätt bra med klös i detta för att typ kosta 5-600 för 5-6år sen.. nu har ja ett z-5500 och det är det värdaste ljudet jag överhuvud taget sett i mitt liv ! 1000kr fick ja det för..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Och det är det värdaste ljudet jag överhuvud taget sett i mitt liv.

Du menar väl ändå hört.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=IkHMxBALz-8&feature=related testa den här låten, mina högtalare mulrar som bara den, 5 tums bas/mellan, jag har alltså ingen sub och den här låten vibrerar. Mina aktiva argon kan spela rätt lågt, nice

Permalänk
Medlem

Har hört Corsair SP25000 förstår inte vad folk klagar på, vist det finns värre men det för det alltid. Tråkigt att wannabie HIFI freaks ska komma och klaga på saker de aldrig hört och tips om saker de endast läst om. Dessutom för vanligt folk som bara vill ha bra ljud med lite tryck i, till sin musik & spel är SP2500 kanon bra. Dessutom har det fått väldigt bra kritik.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

http://www.youtube.com/watch?v=IkHMxBALz-8&feature=related testa den här låten, mina högtalare mulrar som bara den, 5 tums bas/mellan, jag har alltså ingen sub och den här låten vibrerar. Mina aktiva argon kan spela rätt lågt, nice

Redigt skönt bas i lurarna,låter så rent och så djupt.
Och jag tycker inte att det mullrar.
Nej dina Argon kan inte spela lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Ska se ifall jag orkar filma min XTZ sub någon dag. Den är långt ifrån vad jag skulle klassa som en riktigt sub. Sånt där pappersfladder är ju lätt att få till med sån liten port som man knappt får in ett finger i.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Spelar åtminstone bättre än "host" logitech system (hahahaha) har aldrig orkat införskaffa sub fast det finns ingång för det hela, låter tillräckligt bra utan, låter även bättre än corsair nu kanske man svor högt i kyrkan (hahaha), orkade bara lyssna en liten stund på den youtube länken, kändes som tinnitus efter ett tag. Jag kan hålla med dig på den punkten, den videon var inget vidare, är ingen sub människa föredrar hellre 2.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Spelar åtminstone bättre än "host" logitech system (hahahaha) har aldrig orkat införskaffa sub fast det finns ingång för det hela, låter tillräckligt bra utan, låter även bättre än corsair nu kanske man svor högt i kyrkan (hahaha), orkade bara lyssna en liten stund på den youtube länken, kändes som tinnitus efter ett tag. Jag kan hålla med dig på den punkten, den videon var inget vidare, är ingen sub människa föredrar hellre 2.0.

Jag orkade lyssna på hela låten och nån tinnitus fick jag inte.