Att välja moderkort (Asus Sabertooth P67?) och chassi (Fractal R3 vs. NZXT H2)

Permalänk
Medlem

Att välja moderkort (Asus Sabertooth P67?) och chassi (Fractal R3 vs. NZXT H2)

Jag har en Intel i5 2500K, ett Gigabyte GTX 560, en Samsung F3 1TB och ett OCZ StealthXStream 2 700W hemma. Ja, jag är inte ensam om att ha fallit för Inets öppningserbjudande

Tänkte slå till på 8 Gb Corsair Vengeance 1600 MHz, optisk enhet, chassi och moderkort. De två sistnämda behöver jag dock lite hjälp med - chassit lutar jag åt Fractal eftersom det är tyst, svensktillverkat och finns tillgängligt nu. Gör jag rätt eller är NZXT H2 värt att vänta på?

Moderkort. Jag tycker själv att Asus P8P67 Pro verkar vara bäst med bra överklockningsmöjligheter och Bluetooth, men det verkar vara rätt många som har problem med detta moderkort? Alternativen är Asus Sabertooth P67, ASRock P67 Extreme 4 och MSI P67A-GD65. Är det Sabertooth som gäller?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

sabertoth är väldigt bra!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Det är ca två veckor tid tills NZXT H2 finns tillgängligt på Inet. Har du tid att vänta så tror jag det är att föredra över Fractal Design R3/2. Du som bestämmer om du har tid att vänta eller inte däremot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggiie87:

Det är ca två veckor tid tills NZXT H2 finns tillgängligt på Inet. Har du tid att vänta så tror jag det är att föredra över Fractal Design R3/2. Du som bestämmer om du har tid att vänta eller inte däremot!

Kan ju vara värt att fundera på att beställa från någon annan webshop än inet?

OT: Jag har precis beställt ett Fractal R3 chassi efter långa funderingar jag kollade runt lite på olika recensioner och kom fram till att R3 chassit var mer kvalité.

Ser galet dåligt ut på denna recension: (han är galet kräsen iof)
http://www.youtube.com/watch?v=MHcyWTorjdU
Ser däremot riktigt fint ut på Swec recension:
http://www.youtube.com/watch?v=qPspt-5IeLE

Kolla på båda dem avgjorde att jag valde Fractal chassit istället, beställde i förrgår!

Permalänk
Medlem

Tack för råden hörni! Jag såg båda NZXT H2-videorna och sedan ekade "it's got this horrible plastic feel" i mitt huvud så jag beställde ett Fractal R3 Titanium Som moderkort valde jag ASRock P67 Extreme4 pga. bättre strömförsörjning, en extra PCI-plats och en medföljande USB 3.0-frontpanel. Jag tror att jag blir nöjd och imorgon blir det bygge om Posten gör sitt! Tack för input!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!