Permalänk
Medlem

Problem med SyncMaster T220

Tjenare!
Jag har fått ett konstigt problem med min skärm som jag fick tillbaka för ca en vecka sen från en reparation.

Problem: Skärmen kan köras i 2 olika lägen analog och digital och den ändrar själv i mellan dessa lägen. Men nu sen jag fått tillbaka skärmen så när jag startar ett spel så ändras det mellan analog och digital hela tiden vilket gör att rutan är "svart 2 sec", "ser vanligt 2 sec", sen byter den tillbaks igen så blir de svart så man hinner aldrig göra något. Men det går bra att vara inne på menyn på spelet då händer ingenting men så fort man startar ett game så börjar det.

Så behöver akuthjälp :P..

Delar i datorn förövrigt om de behövs:
Amd 940, 3.0ghz
Nvidia 8600 gt
Asus M4A78-E
Kingston 2x2 800mhz

Permalänk
Medlem

Kan lägga till nu att jag testade Cod modern warfare 2 och det funkar bra så länge man inte använder kikarsikte. Sen så funkar det inte som det ska i menyerna utan blinkar till lite då och då och switchar mellan Analog och Digital

Permalänk
Medlem

Hmm. verkar ju inte bra. Skärmen ska ju känna av vilken ingång som används.
Iofs så finns det väl en inställning på skärmen så man måste manuellt växla mellan analog och digital ingång.

Meny-> Inst. -> Autokälla -> Manuell

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Ok tack för hjälpen ska kolla detta snarast (kör med en gammal skärm för tillfället). Kan ju även tillägga att jag testa den på en annan dator idag och det gav samma resultat fast inte riktigt så extremt. Så tror ni man kan lämna in den även om nu garantin gick ut för någon dag sen i.o.m att den har vart så efter de "lagat" den?

Permalänk
Medlem

Klart att du ska kunna reklamera fel som uppstod vid service/reparation även om garantitiden hunnit gå ut. Den har ju uppvisat fel ända sedan du fick tillbaka den.
jag tycker att du ska höra av dig till affären.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Tjenare, jag har på senare tid fått precis samma problem med min T220, och jag undrar därför om du har löst det och hur du isf gick tillväga? Det är skitkonstigt, när man bootar upp kan den byta mellan analog och digital hur länge som helst, men när jag väl försöker få upp tex mozilla så lyckas den på något sätt bestämma sig.