Vilken film såg du senast?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Ingen film men...

Band of Brothers - EP 1/2/3/4/5 9/10 samt EP 6/7/8/9/10 8/10

Levde upp till förväntningarna, är väl antagligen det bästa man sett som är skapat för TV. Fick inte riktigt den där "MÅSTE se nästa avsnitt nu!"-känslan om jag ska vara ärlig. Vad kan man klaga på? Inte mycket, förutom att jag kände mig litet uttråkad i dom sista avsnitten.

Nu är det bara att hoppa på The Pacific då Samma skapare men det handlar om kriget i stilla havet. Andra avsnittet släpps ikväll/natt.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Harry Brown 9/10

Precis som de andra som har sett filmen gillar jag den och rekommenderar den varmt.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Bröllopsfotografen - 6/10

Rätt stor besvikelse, inte så bra eller rolig som jag hoppades på. Rätt kul dock om man har sett Smala Sussie då mycket utav det som är med i den filmen även är med i denna. T.ex. miljöerna, skådespelarna och musiken. Tittar man noga i bakgrunden vid några utomhusscener skymtar man Pölsas hus. Bra skådespelarinsatser, bra scenarbete och bra handling men det räcker inte hela vägen. Blev aldrig riktigt gripen. Blandningen av drama och komedi funkade inte riktigt i alla lägen. Bra budskap dock.:up:

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

Shutter island

Stundtals rätt skön men jäkligt tråkig på vissa ställen och bil scener mm är billigt gjorda. ljussättningar faller inte rätt och man ser att naturen runtomkring spelas på grönskärm.

Nja 4/10 sett bra mycket bättre filmer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Harry Brown - Suveränt bra hämndaction med Michael caine. Den fångar verkligen verkligheten på ett otroligt bra sätt. Inga clicheer, bara ren dystopi. Mer sånt. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Triage - http://www.imdb.com/title/tt1217070/
Stark och bra drama som jag kan rekommendera

Visa signatur

Annars då?

Permalänk
Medlem

2012
Förstår inte vad allt ståhej varit om, jag tycker inte den var bra över huvud taget..

Åh nej, han ramlade ner i sprickan! Men vilken tur, han kom ju upp efter 20 sekunder igen.. ÅH NEJ! Han kom inte upp igen efter att han dykte och rättade till porten, men vilken tur, han kom ju upp igen efter 20 sekunder.. BLEH! Samma skit flera gånger!

Dold text

Pengarna tillbaka? Skitseg film (alldeles för lång..), "The day after tomorrow" vs. "War of the Worlds".. 3/10
9 (Nine)
Sjukt grymt animerat, bra originell storyline, man vet verkligen inte vad som kommer att hända i filmen, sånt gillar jag.
Gillar att filmer börjar en bit in så att man inte får veta var "dockorna" kommer ifrån, eller vad som hänt med jorden.
Måste ses, 9/10

Permalänk
Medlem

From Paris With Love: 5,5/10

Underhållande, fjantig film, värdelös hollywoodhandling.
Sevärd för jag hade kul iaf.

Shutter Island - 8.5/10

Grym film helt enkelt. Spännande och IMO en av Leonardo's bästa film.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Shutter island

Stundtals rätt skön men jäkligt tråkig på vissa ställen och bil scener mm är billigt gjorda. ljussättningar faller inte rätt och man ser att naturen runtomkring spelas på grönskärm.

Nja 4/10 sett bra mycket bättre filmer

Bara för att förtydliga, bilscenerna är säkerligen gjorda billigt med flit för att få lite nostalgi känsla i filmen.

Permalänk

True romance: bra film, den har ju allt, t.o.m bra repliker som brukar fattas i filmer. 8av10

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

harry brown: grymt bra och rå film. 8av10
btw tror jag hittade den svenska versionen av han också: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pensionar-som-orfilade-12-a...

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

The Blind Side, ruskigt bra film som tidigare nämnts. Någon som har tips på liknande filmer?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Gamer, 2/10 var action ala Hollywood men ack så dålig även om jag gillar Butler.

Har inte sett den men vill du ha bra drama kolla Crash som Bullock också är med i.

Permalänk
Medlem

Wrong turn at Tahoe - 7/10 trots att det var en ganska förutsägbar film var den underhållande.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
2012
Förstår inte vad allt ståhej varit om, jag tycker inte den var bra över huvud taget..

Åh nej, han ramlade ner i sprickan! Men vilken tur, han kom ju upp efter 20 sekunder igen.. ÅH NEJ! Han kom inte upp igen efter att han dykte och rättade till porten, men vilken tur, han kom ju upp igen efter 20 sekunder.. BLEH! Samma skit flera gånger!

Dold text

Pengarna tillbaka? Skitseg film (alldeles för lång..), "The day after tomorrow" vs. "War of the Worlds".. 3/10
9 (Nine)
Sjukt grymt animerat, bra originell storyline, man vet verkligen inte vad som kommer att hända i filmen, sånt gillar jag.
Gillar att filmer börjar en bit in så att man inte får veta var "dockorna" kommer ifrån, eller vad som hänt med jorden.
Måste ses, 9/10

Finns det överhuvudtaget någon som sagt något bra om 2012 mer än sjyssta effekter?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Har inte sett den men vill du ha bra drama kolla Crash som Bullock också är med i.

Den tyckte jag var skitbra. Dock ett tag sen jag såg den, får nog ta och se den igen snart. Bra budskap, gripande story och Bullock också. Rekommenderas.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Dawn of The Dead 1978.

8 av 10 Headshots får den.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Sunshine

Riktigt snygg film, rekommenderas som demo-film till blu-ray! Själva filmen får 7/10.

Någon här med filmen på bd? Har ni också en frame i slutet av filmen som har nån störning, typ stora pixlar?

Permalänk
Hedersmedlem

Uhm missat att skriva här..

Feardotcom - 5/10
Inte bra men inte illa.

Trailer Park Boys: Countdown to Liquor day - 9/10
Trailer Park Boys äger.

Waru - 6.5/10
Intressant.

The Hurt Locker - 6.5/10
Sjysst rulle. Explosioner och slakt var nice.. inget speciellt i övrigt.

El Orfanato - 7/10
Trevlig film.

The Forest Warrior - 3/10
Jadu. Var ju tvungen att se den eftersom jag fick dvdn i julklapp.

Man with the screaming brain - 6/10
Över förväntan!

Ah jo mina vänner köpte 2012 i november någon gång på kinesisk bootleg och såg på tvn medans jag spelade. Den sög. 3/10 för alla explosioner.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

The vice guide to Liberia - Ett tips: Åk inte till Liberia. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Requiem For A Dream 10/10
Grymt bra film, måste ses, perfekt nattfilm när man är sugen på en välgjord och seriös film.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk

Defendor

Redigt skön film som kommit på mycket nytt material!

Rekomenderas starkt! skön musik i den dessutom!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Welcome To Collinwood

Tokrolig film om några killar som har en stöt som ska genomföras. Vad som saknas är dock en Charles Ingvar i gänget och därför går det som det går
Vill man se en lättsam film med sköna karaktärer så kan jag varmt rekommendera denna.

Permalänk
Medlem

Alien 3 (andra och sista gången).... För att vara lite snäll och social med tjejen. Den toppar inte listan på bra filmer direkt. Fyran har jag sagt att jag vägrar se igen för den är förbannat usel, ren kalkonfilm. *ryser*

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Bourne trilogin

Grymt bra filmer. Ofta så jämför folk Bourne med Bond men det här är ju så mycket bättre än Bond. Bond har en massa häftiga prylar, coola bilar och snygga tjejer. Bourne klarar sig utan allt det
Rekommenderas varmt till allesammans!

Permalänk
Medlem

The Road - 8/10

Fantastisk film. Länge sedan jag sett en film med så här bra skådespeleri. Oscar till Viggo!

Väldigt tragisk film måste jag säga, mådde själv lite dåligt och konstigt efter filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0898367/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
The Road - 8/10

Fantastisk film. Länge sedan jag sett en film med så här bra skådespeleri. Oscar till Viggo!

Väldigt tragisk film måste jag säga, mådde själv lite dåligt och konstigt efter filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0898367/

Förklara dom någonsin vad som egentligen hände med världen? Jag fattade fan inte det...

Permalänk
Medlem

Top Gun

10/10. Fortfarande lika bra som första gången man såg den

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
The Road - 8/10

Fantastisk film. Länge sedan jag sett en film med så här bra skådespeleri. Oscar till Viggo!

Väldigt tragisk film måste jag säga, mådde själv lite dåligt och konstigt efter filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0898367/

Hur kan man bara inte hata den där snorungen efter 5 minuter? förstör filmen helt och hållet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Rec - 7/10
Trevlig rulle.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya