Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Transformer: Revenge of the Fallen

En helt okej action-rökare med snygga effekter och Autobot vs Deception
Det är en oerhört maffig film och det märks att de haft hög produktionskostnad. Jag gillar att de tagit in några nya robotar, speciellt tvillingarna som ger filmen lite "comic relief" då och då.
Filmen är väl inget man måste stressa för att se (tog ju nästan ett år för mig), har man tid över för en nice action-film så kan man se den men vänta er ingen Oscars-film. (Den vann och var nomierad för en hel del Razzie Awards)

Saxat från IMDB:
[the Twins are presented with new alternate modes]
Skids: Oh, yeah! It's upgrade time!
Mudflap: Green is mine! I got green!
[does a dance, but Skids tackles and flips him]
Skids: I got the green!
Mudflap: Ow, that hurt, man!
Skids: It's supposed to hurt, it's an ass whoopin'

Permalänk
Medlem

Kick Ass - 4/5 Bästa sedan zombieland.

Permalänk
Medlem

Avatar - 6/10.

Nää, den var inte så bra. Överhypad.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Kick-Ass den kickade ass!

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk

Såg om Wanted -2008 med Angelina Jolie

Och det var en helt okej actionfilm, där jag än en gång störde mig på bildsekvensen. De kör en dodge viper, personen som angriper dem kör stor gammal skåpbil ändå har de svårt att dra ifrån personen.

Detta känner jag igen från så många gamla filmer från förr, då långtradare jagar bilar och spöar dessa både i hastighet och att långtradaren har bättre acceleration och väghållning (kan ha kurvor i högre fart).

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det med att bilarna är sega kan jag tro beror på att dom vill att filmen ska ha några händelser Men håller med dig. Jag hatar när filmer som ska vara "realistiska" har uppenbara "ovärkligheter". Exempelvis i kvinnor som hatar men där dom skjuter liebet 3 gånger med pistol men ändå har hon krafter att gräva sig ur sin egen grav och nästan döda ryssen med yxa.

Shutter island var det jag såg senast. Ganska förvånade är den. Men tyckte inte den var så superbra men brukar inte gilla den typ av film i vanliga fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Zombieland och Surviving of the dead....
Zombieland var ganska bra medans Surviving of the dead var en av de löjligaste zombie filmer jag någonsin har sett.. den var nästan lika löjlig som 70- talets zoombie filmer.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Invictus - 7.5/10

Trevligt drama med ett viktigt budskap. Nelson Mandela (Morgan Freeman) använder rugby för att förena vita och mörkhyade efter Apartheid i Sydafrika, Matt Damon är kapten i laget som satsar allt för att vinna VM 1995. Kan ses som något långdragen i vissa partier.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Hedersmedlem

Jag såg "Sebbe" i går. Den var kanske inte direkt underhållande, men helt klart tänkvärd.

Permalänk
Medlem

Ikiru – 9/10

Riktigt bra film av Kurosawa, en av hans bästa enligt mig. Filmen handlar om en man som lever ett riktigt torrt och dött liv. En dag får han reda på att han har magcancer och bestämmer sig därför att leva livet på riktigt, en story som håller än idag. Hade du visat en 15 årig tjej denna filmen hade hon bara sagt ”fan vad kass film, den är svartvit och jag fattar ingenting dem säger”. Hade man däremot gjort en ren amerikaniserad remake och visat samma tjej filmen så hade hon älskat den.
Akira Kurosawa visar bara att han är helt före sin tid och före alla andra. Hela storyn och sättet att berätta den på är så modernt, och filmen är från 1952 (!). Skådespelet av ALLA är av absolut toppklass, fattar inte hur t.ex. Takashi Shimura INTE kunde vinna en Oscar för hans roll. Fotot är mer än vackert och speglar används flitigt. Fan alltså…filmvärlden har mycket att tacka denna mannen för, fucking legend. Se den för bövelen!

Drag Me To Hell – 6/10

Rätt så average film. Skriven och regisserad av Sam Raimi så filmen gav mig definitivt Evil Dead vibbar men den var inte ens i närheten av Evil Dead II’s storhet (har bara sett 2an än så länge). Inte läskig (jag menar att inte ens peek-a-boo taktiken fungerade här) och inte lika rolig. Vissa scener var så uppenbart CGI att det började bli löjligt. The Randomness fanns där, helt klart, så lite underhållande var den iaf. Är man ett stort Sam Raimi fan så kommer man antagligen att älska filmen.

The Descent - 8/10

Den bästa skräckfilmen jag sett på LÄNGE och enligt mig är denna skräckfilmen i topp 10 över bästa skräckfilmer NÅNSIN, det är SÅ BRA den var. Storyn kanske inte är så märkvärdigt och hade kanske funkat i vilken miljö som helst, men nu valde man att göra hela i en jävla grotta, kanske den äckligaste miljön som finns. Filmen ger en riktigt bra klaustrofobisk känsla och till skillnad från Drag Me To Hell så fungerade peek-a-boo taktiken här YPPERLIGT! Sinnessjukt hur många gånger jag nästan sket på mig under filmen och jag ville bara att det skulle fortsätta. När filmen var slut blev jag bara ledsen, ”varför kunde den inte vara längre?” tänkte jag bara. Som tur är finns en andra del (ROCK ON!), dock ska den inte vara lika bra som första delen, men det spelar ingen roll egentligen för jag vill bara se mer av det här. Skönt slut också som fick en att fundera lite extra.
Jag har redan rekommenderat den till alla mina vänner och jag rekommenderar den till er nu.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Farsan av josef fares. Underhållande på sitt sätt

Permalänk

Taken 8/10
Liam Neeson levererar bra!
Bodycount ftw

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Kick-Ass - En riktig besvikelse... Serietidningen är bara så jäkla bra, helt underbar men filmen hade ändrat på så mycket till det sämre så det gjorde ont i ögonen att se den...

Visa signatur
Permalänk

Animals Are Beautiful People (1974)
http://www.imdb.com/title/tt0071143/
IMDB betyg 8,1/10 (1401 röster)

De flesta har väl sett youtubeklippet där man får se djur som äter övermogna frukter och blir fulla och vinglar när de på kvällen "går hem". Detta klipp kommer just från denna film och den innehåller andra intressanta filmklipp om djurs beteende. Som någon pippifågel som retar en slags grävling så att den förföljer denna till en bi-samhälle, sedan ger sig grävlingen (eller vad det nu var för djur) på sig biboet och fågel får också mat.
En annan händelse var en orm i öknen som imiterade ett grässtrå, vilket lurade åt sig någon myra, men ormen var ej intresserad av myran utan den var intresserad av en ödla som åt myran..
Ja så fortsätter filmen, en massa intressanta filmklipp med bra skämtsam berättelseröst finns det.
Filmen är dock lite ojämn, så ibland är den tråkigare.

Nå det är en natur komedifilmsom jag rekommenderar för alla. Om man ska säga något negativt så kunde jag ofta redan säga att det här jag redan sett x antal gånger, visst. Men filmen gjordes 1974 och då var många saker nya för många här.

Sedan tror jag att fotografen har fuskat lite och påverkat det naturliga förloppet vissa tillfällen och inte bara är åskådare, som det där megastora fågelboet som fåglar hade byggt upp i flera generationer under hundratals år, där tror jag fotografen .....

var en liten pyroman och inte att han just råkade filma vid rätt tillfälle från rätt vinkel

Dold text

.
Likaså babianen som någon lurade att visa sin vattengömma, så såg den där babianen ovanligt tam ut.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Röd Drake på 6:an igår. Skulle egentligen vara Blood diamon då men blev väl nått fel hos tv6. Riktigt bra film i alla fal. 7.5/10

Permalänk

Clash of the Titans

Inte så bra som trailern fick en och tro.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

En mycket bra film - http://www.imdb.com/title/tt0878804/

Den kan varmt rekommenderas.

Visa signatur

" You gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? " - Mr. Blonde

Permalänk

How to train your dragon (Draktränaren - på svenska).

Mja, rätt okej story och filmen var ganska fantasifull dessutom.

7/10 från mig.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

The Hurt Locker - 6/10

Blev rätt besviken faktiskt. Blek och ytlig i storyn. Spännande på sina ställen och några höjdpunkter till trots får den bara medelbetyg. Känns som att amerikanarna hyllar den bara för att de tror att deras soldater är hjältar nere i Irak. Att det är någon slags tribute till amerikanska soldater. Och jag kan förstå dem på sätt och vis men om ser till själva filmen så var det inte bättre än medel tyvärr.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Volvo_Jonas:

The Hurt Locker - 6/10

Blev rätt besviken faktiskt. Blek och ytlig i storyn. Spännande på sina ställen och några höjdpunkter till trots får den bara medelbetyg. Känns som att amerikanarna hyllar den bara för att de tror att deras soldater är hjältar nere i Irak. Att det är någon slags tribute till amerikanska soldater. Och jag kan förstå dem på sätt och vis men om ser till själva filmen så var det inte bättre än medel tyvärr.

Hm, intressant. Jag tolkade inte alls den filmen som en hyllningsfilm till amerikanska soldater, utan tvärt om. Slutet tyckte jag klart och tydligt visade hur idiotiskt krig är och hur det förstör människor. Det var en jämförelsevis djup film, tycker jag. Ytligt var det bara en massa spänning med de där bomberna som skulle desarmeras hela tiden, men i själva verket tyckte jag att det kändes som att filmen handlade hur soldaterna i ett krig påverkas mentalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Hm, intressant. Jag tolkade inte alls den filmen som en hyllningsfilm till amerikanska soldater, utan tvärt om. Slutet tyckte jag klart och tydligt visade hur idiotiskt krig är och hur det förstör människor. Det var en jämförelsevis djup film, tycker jag. Ytligt var det bara en massa spänning med de där bomberna som skulle desarmeras hela tiden, men i själva verket tyckte jag att det kändes som att filmen handlade hur soldaterna i ett krig påverkas mentalt.

Det är väl tur att vi tycker olika. Smaken är som röven - klöven.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Avatar - 10/10
Bra story och helt underbara miljöer (nästa alla)

Men som vanligt är militär dom onda idioterna vilket verkligen passar dom(militären). Dom har ingen rätt att bara göra så där (miltären) och det bevisar bara människans onska. Na'vi däremot är ett med naturen och det gillar jag verkligen även om det finns vissa aggressioner i dom.

Dold text

14 Blades - 6/10
En asiatisk kung fu film med en ganska trevlig story men inte riktig så bra

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Kick Ass
10/10 for sure!
Bästa filmen sedan Superbad!

Skådespeleriet bland huvudkaraktärerna var bra, Christopher Mintz blir bara bättre och bättre sedan Superbad!
Filmen handlar om ett gäng ungar som blir "superhjältar" och är trötta på det kriminella samhället. Både humor och action finns inblandat i filmen.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Kick-Ass
Svag 8/10

Sammanfattningsvis var filmen väldigt underhållande och bjöd på en del garv här och där, tempot varierar rätt kraftigt under filmens gång men är inte på något sätt unikt (ej heller långtråkig trots sina 117 min)

Chloe Moretz som Hit-Girl är den som glänser och drar upp betyget från en sjua, Cage är medelmåttig (som vanligt) - Aaron Johnson är 'ok' som Kick-Ass och personligen tycker jag att Mintz är ett rätt tråkigt koncept, börjar bli less på hans läspande.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Såg Sin City igår på 5:an... Orkade alldrig kola på den förut för att jag tänkte att den skulle bli skit dålig... men action och brutaliteten i filmen gjorde att den blev ganska bra...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Kick-Ass, förväntande mig en parodi på superhjältar men fick se något helt annat Visst de är ingen vanlig superhjälte film men kung var den! Hit Girl drar upp betyget som KniFF sa och Cage gjorde inte sin bästa film men 8,5/10 får den. Långt ifrån samma klass som BoB och Saving Private Ryan därför ingen 10 och nånting fattas för en 9:a kan bara inte sätta fingret på vad.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Gissar starkt på att en uppföljare lär dyka upp till Kick-Ass inom kort.

För övrigt så såg jag Alice in Wonderland senast, en ganska okej film.

5/10 får den utav mig.. De kunde gjort den bättre, men det gick att titta på den.
Är man en fantasi älskare så bör man nog se filmen, och det fungerar bra med att se den i icke "3D".

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Kick-Ass 8.5/10
En mycket sevärd komedi! Hade inte sett någon trailer eller läst något om filmen innan, och jag blev väldigt positivt överraskad!

När Cage skjuter flickan i början!

Dold text
Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

The Damned United 8/10

Bra film om en fotbollstränare som försöker att förändra olika attityder till saker och ting. Bra film även om man (som jag) inte gillar fotboll.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

I helgen såg jag om en riktig klassiker på dvd. Nämligen Shane eller Mannen Från Vidderna som den också kallas. En av de bästa westernfilmerna som gjorts. Och den höll skapligt fortfarande trots att den är från 1953. Bra skit!

http://kanonfilm.se/2010/04/18/shane-mannen-fran-vidderna/

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo