Permalänk
Robot

Chieftec Mesh uppdatering.

Jag har länge haft ett Chieftec Mesh Fulltower jag tänkte bygga något i, gott om plats luftigt och med många fläktplatser. Har varit inaktiv datorbyggare under 5-6 år men har hela tiden läst på sweclockers och blev helt enkelt för sugen på att bygga något.

Nu har det hänt mycket, efter en hel del problem med mitt moderkort och minnen så var Alina så snälla att efter allt bekymmer fick jag byta till något annat dom hade i butiken.
Valet blev ett par stabila Corsair Dominator 1600mhz DRR3 DHX samt ett asus Crosshair III Formula utan extra kostnad! iofs saknar jag nu usb 3.0 samt sata III. Men kontrollerkorten börjar ju bli billiga =).
Inhandlade även: Samsung Syncmaster P2450, Asus Radeon HD5870, Samsung spinpoint F1 1TB samt en ny Dvd-brännare.
Nu väntar jag bara på Thuban och 4 gb mer ram.. så är den komplett för stunden....

Amd Phenom II x4 965BE 3400 mhz @ 4009 mhz (19x211 Vcore @ 1.536) 29-34C idle / 55-59C load efter en timme i OCCT.
OCZ Vertex Series 60 GB SSD (OS).
Samsung Spinpoint F1 1TB (Lagring).
4GB Corsair Dominator DHX 1600mhz DDR3.
Corsair H50 Hydro.
Asus Radeon HD5870 Voltage Tweak Edition @ 935/1302 1.9 vcore
Asus Crosshair III Formula.

Skriv gärna lite trevlig kretik.

Chieftec Mesh uppdatering.

Permalänk

Nice, gillar Chieftec Fulltower : D
Men varför satte du inte ljuddämpning över lufthålen på sidan? det borde ge en del dämpning...

Edit: kom på att mycket varm luft åker ju ut där i och med fläktarna från hårddiskracken...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Vart hittar man sådana burkar?! Riktigt snyggt gjort btw,10p (y)

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zekkexavior
Vart hittar man sådana burkar?! Riktigt snyggt gjort btw,10p (y)

http://www.pricerunner.se/pl/186-1068218/Chassin/Chieftec-CX-...

Nuvarande modell av mitt, mitt är gjort 2005 och modellen utgick nog runt 2008- mitten av 2009.. begagnat får du det nog för en femhundring. Tack btw

Permalänk

älskar dessa gamla fulltowers helt underbara

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doofus
http://www.pricerunner.se/pl/186-1068218/Chassin/Chieftec-CX-...

Nuvarande modell av mitt, mitt är gjort 2005 och modellen utgick nog runt 2008- mitten av 2009.. begagnat får du det nog för en femhundring. Tack btw

tack

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Jag är inte mkt för fulltower.

Men det du fick till var ett lyckat resultat! Se nu till att proppa med massa godsaker Ett fulltower utan innehåll som gör storleken rättvisa får inte många poäng.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Men va f.... Ser ut som mitt chassi, måste ju bli 10p bara för det.
Har haft mång chassin genom åren men detta är fortfarande favoriten.

Visa signatur

*.*

Permalänk

skulle va bra med dam filter kanske

älskar oldschool..
10p

Permalänk

någon bild med komponenterna i datorn? annars rent och snyggt bygge.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av er_nilsson
skulle va bra med dam filter kanske

älskar oldschool..
10p

En bra ide, i all hast glömmer man dom vitala delarna för underhåll Ska ge mig på att bygga dammfilter till nästa helg ! bilder kommer..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyboy88
någon bild med komponenterna i datorn? annars rent och snyggt bygge.

Jag är en ack så dålig kameraman =( får bättra mig !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zekkexavior
Vart hittar man sådana burkar?! Riktigt snyggt gjort btw,10p (y)

Här finns 2 varianter
Mesh.Grå
Förberätt för vatten

Permalänk

Grymt snyggt blev det!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Vill veta temperaturer efter du satte i massa fläktar.
Före - Efter?

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fan va mysigt chassi!

Det är precis ett sånt här chassi jag skulle vilja ha till att modda in mina radiatorer (1st 3x120mm & 1st 1x120mm).

8p direkt för att du tagit ett gammalt chassi och gjort det snyggt! (y)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av er_nilsson
skulle va bra med dam filter kanske

Själv föredrar jag dammfilter.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Själv föredrar jag dammfilter.

Haha, du är inte ensam!

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av er_nilsson
skulle va bra med dam filter kanske

älskar oldschool..
10p

Neeej?! Damerna vill man ju ha kvar, ju fler ju bättre

Permalänk
Avstängd

Fan måste bara köpa ett sånt chassi (finns fortfarande 4 i en butik i Finland )

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt, klart bättre än orginalet

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Helvete vad denna ska låta.

FD 92mm är inte tysta på 12v, och på 7v startar dom inte ens...

SUCK.

1P.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Helvete vad denna ska låta.

FD 92mm är inte tysta på 12v, och på 7v startar dom inte ens...

SUCK.

1P.

Tack för den konstruktiva kritiken datorn är up and running med 6x92mm FD och är mycket tyst (alla på fläktkontroller) hör mer ett sus när jag drar på fullt. Har du åkt på ett måndags-ex? Detta är lite mer budget fläktar men förvånade mig med sin kvalite, kan inte annat än rekommendera (dom sex jag sitter på iaf).

Permalänk
Medlem.

Har samma chassi själv kanon låda! 9p! 10 om du färgar framgallret vitt (Y)

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk

Hehe gammal goding ja. Är det någon som är intresserad så har jag en mesh grå fulltower: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=39060 att sälja i solna. Blygsamma 200:- vill jag ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esseboy
Fan måste bara köpa ett sånt chassi (finns fortfarande 4 i en butik i Finland )

Kolla han på kommentaren längst ner han säljer sitt Chieftec Mesh fulltower för 200 spänn

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Trevligt och se lite mer updateringar!

Har själv ett Mesh chassi som server(dock inte fulltower). Som jag länge funderat på och ljuddämpa. Tyckte du det hjälpte mycket?

Har nämligen gått igenom och bytt de flesta fläktar på det och kan ej göra speciellt mycket mer i nu läget, dock fortfarande inte nöjd med ljudnivån..

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DevizioN
Trevligt och se lite mer updateringar!

Har själv ett Mesh chassi som server(dock inte fulltower). Som jag länge funderat på och ljuddämpa. Tyckte du det hjälpte mycket?

Har nämligen gått igenom och bytt de flesta fläktar på det och kan ej göra speciellt mycket mer i nu läget, dock fortfarande inte nöjd med ljudnivån..

Jag trodde inte det skulle göra så stor skillnad som det gjorde, bitumen + ljuddämpningen ger också kassaskåpskänsla.. dvdn som alltid brummade så in i bomben är nu mycket tystare, saker som H50 pumpen och grafikfläkten är ohörbart, givetvis hör jag utsug och sidofläktar men inte till samma utsträckning som förut.

Nu har jag dock fastnat i grafikkortsvärlden, vad sjutton ska jag ha i den.. ?

Permalänk
Medlem

Varför inte behålla ditt 9800gt och sätta det som physx kort?:P

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Dumpa corsair fläkt som hänger med och byt ut den mot två sr Frectal fläktar i P n P ist. Cpun kanske går upp någon grad men ljud nivån går ner välldigt kraftigt! Grymt galleri annars!!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.