Geforce GTX 470 och 480 billigare än väntat

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 470 och 480 billigare än väntat

Kort efter att de preliminära prisuppgifterna för Geforce Fermi blivit kända släpps de slutgiltiga priserna till svenska butiker och distributörer. Geforce GTX 470 och 480 blir billigare än väntat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Now we're talking
Blev ruggigt sugen på GTX470 till nästa bygge

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Medlem

GTX470 blir kanske vettigt pris då, kul för nvidia användare

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

Men så kommer Amd att sänka sina priser ca 500 per kort för att fortsätta kunna konkurrera

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

grr vilka butiker är de då? fan vill förhandsboooka nu!

Permalänk
Medlem

Såg ju betydligt bättre ut än det som läckte tidigare under dagen.

Dock så väcks ju självklart frågan vad detta är för källa och om man kan lita på den...

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk

Vem skulle vilja förhandsboka något innan man vet vad man får? Finns ju inte några riktiga tester ute. Men men, är man så dum så man är en riktig fanboy ska man väl få lida nån gång...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

400kr extra o du får dual GPU från ATi (Y), Nvidias priser är juh inte roliga för 5 öre , jag har varit nvidia fanboy men jag säger upp mig nu -.-

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Avstängd

Ibland så undrar man...Tycker folk verkligen att drygt 5 tusen för ett single GPU kort är billigt?

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
400kr extra o du får dual GPU från ATi (Y), Nvidias priser är juh inte roliga för 5 öre , jag har varit nvidia fanboy men jag säger upp mig nu -.-

Tycker du sagt upp dig tidigare med tanke på din sign; med ett 4890

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Vem skulle vilja förhandsboka något innan man vet vad man får? Finns ju inte några riktiga tester ute. Men men, är man så dum så man är en riktig fanboy ska man väl få lida nån gång...

Sluta hetsa för guds skull! Själv hade jag inte heller bokat innan jag visste vad jag skulle få exakt, men skrik inte fanboy hela tiden (gäller fanemej alla i dessa trådar!). Blir bara dålig stämning. Det kan ju vara så att man sitter med ett linuxsystem och catalyst är inge vidare då. Alltså väljer man nvidia. Behovet är inte lika för alla alltid. Tänk på det nästa gång...

Sedan hade personen du citerade ett ATIkort sedan innnan, men man vet aldrig ändå. Och framförallt för stämningens skull håll nere offensiven lite.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

<300w...

Någon som vet om någon sida där man kan fylla i uppgifter om vilka komponenter man har för att se vilken typ av nätaggregat man behöver?

Skulle ett fermi kort fungera med min sign, 520w agg? (ingen aning vad delarna drar)

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Sluta hetsa för guds skull! Själv hade jag inte heller bokat innan jag visste vad jag skulle få exakt, men skrik inte fanboy hela tiden (gäler fanemej alla i dessa trådar!). Blir bara dålig stämning. Det kan ju vara så att man sitter med ett linuxsystem och catalyst är inge vidare då. Alltså väljer man nvidia. Så behovet är inte lika för alla. Tänk på det nästa gång...

Sitter man på heltid med linux gör man nog inte så mycket som kräver kraften av ett 470/480

Permalänk
Medlem

Ser ju betydligt bättre ut prismässigt än de tidigare uppgifterna idag.

Permalänk

Haha, för alla er som har tjatat om att Fermi skulle vara det dyraste kortet någonsin kan ju förklara vad ni fick det ifrån. Det visade sig vara vara billigare än någonsin vilket är vad man ska förvänta sig av en ny generation grafikkort. Det är fortfarande mycket pengar men det är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eliaz
<300w...
Någon som vet om någon sida där man kan fylla i uppgifter om vilka komponenter man har för att se vilken typ av nätaggregat man behöver?

Motsvarar väl vad ett HD 5970 drar, så de nätagg som klarar det kortet ska inte ha några problem med GTX 480.

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva något omoget men hoppar det.
300 watt är det för graffet enbart eller inklusive systemet i full load?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Sitter man på heltid med linux gör man nog inte så mycket som kräver kraften av ett 470/480

Näe, men det finns väl några sådana också. Min poäng var dock inte detta utan att jargongen i dessa trådar är så hetsiga i onödan. Håll nere på hetskommenterarena så blir det lite trevligare...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Tänkte skriva något omoget men hoppar det.
300 watt är det för graffet enbart eller inklusive systemet i full load?

Det lär vara vad kortet drar under load.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Motsvarar väl vad ett HD 5970 drar, så de nätagg som klarar det kortet ska inte ha några problem med GTX 480.

Och för de som inte vet om deras aggregat klarar av 5970 då?

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se oberoende tester i spel. I pris jämförs 5970 och 480. Kommer 480 att leverera så bra?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Näe, men det finns väl några sådana också. Min poäng var dock inte detta utan att jargongen i dessa trådar är så hetsiga i onödan. Håll nere på hetskommenterarena så blir det lite trevligare...

Steg 1 - Har du katt. Klappa den tills den spinner. Har du inte katt gå till Steg 5
Steg 2 - Känner du dig fortfarande dig arg gå tillbaka till steg 1 tills inre lugn är uppnått.
Steg 3 - Skriv på sweclockers
Steg 4 - Blir du arg gå till steg 1. Är du glad gå till steg 7.
Steg 5 - Skaffa katt. Gå till steg 1. Om du inte får av din mamma eller pappa eller är pälsallergiker köp en hamster och sätt den i ett hjul för samma effekt då du stirrar istället för att klappa den. Fungerar det inte med en hamster prova annat djur.
Steg 6 - Fungerar inget på steg 5 så surfa inte in på sweclockers.
Steg 7 - Harmoni är din vän. Lycka likaså.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Tänkte skriva något omoget men hoppar det.
300 watt är det för graffet enbart eller inklusive systemet i full load?

Det är för grafikkortet enbart, men exakta siffran är okänd ännu (blir väl presenterad i samband med recensioner snart).

Ett HD 5870 har 188W i TDP, ett HD 5970 (dual-GPU) drar något under 300W.

Permalänk
Inaktiv

Priset ser bättre ut nu.

Permalänk
Medlem

Me like. Me buy.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Vem skulle vilja förhandsboka något innan man vet vad man får? Finns ju inte några riktiga tester ute. Men men, är man så dum så man är en riktig fanboy ska man väl få lida nån gång...

Word

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Sluta hetsa för guds skull! Själv hade jag inte heller bokat innan jag visste vad jag skulle få exakt, men skrik inte fanboy hela tiden (gäller fanemej alla i dessa trådar!). Blir bara dålig stämning. Det kan ju vara så att man sitter med ett linuxsystem och catalyst är inge vidare då. Alltså väljer man nvidia. Behovet är inte lika för alla alltid. Tänk på det nästa gång...

Sedan hade personen du citerade ett ATIkort sedan innnan, men man vet aldrig ändå. Och framförallt för stämningens skull håll nere offensiven lite.

Av vilken anledning skulle man vilja ha GTX470 i ett Linux-baserat system? Folda?

Personligen ser jag prissättningen högst intressant, så länge som korten presterar som lovat Bådar väldigt gott i så fall för oss konsumenter.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eliaz
Och för de som inte vet om deras aggregat klarar av 5970 då?

AMD rekommenderar 650W för 5970.
http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd...

Det går oftast att köra med ett specat lägre effektmässigt om det är ett bra nätagg som klarar att leverera ordentligt med ström.

Edit: Hade glömt bort det, men det dök ju upp bilder på kartongen till ett GTX 480 förut.
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2054845

Enligt den bilden: Minimum 600W med 42A på 12V.

Permalänk
Medlem

jaaaaaaaaaaaa )

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

jag har två 8800 gtx i sli utan problem med 620w corsair.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

GTX480 behöver ett 600W med 42A kapacitet på 12V linan.
http://www.legitreviews.com/news/7489/
kommer inte ihåg om jag sett något mer officiellt uttalande angående PSU.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru