Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk

Kan inte heller komma in på en enda server, detta skedde i samband med att vännerfunktionen till steam lade ner. Jobbigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
Blir också lite ledsen i ögat när jag inte kan hitta en enda Battlefield Gotland server, hoppas att de kommer fram. Ses på slagfältet!

Skriv "Gotland" i Server name fältet, klicka sen på Search. Då kommer servrarna upp. Glöm inte att skriva Gotland med stort G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
haha fan vad najs, jag är grym som assault med 40mm granatkastare, bra som fan på att hoppa undan från krypskyttar e jag oxå, akta era ryggar

Inget man ska vara stolt över ^^, typ som att sitta och diva sig med aimbot

EDIT: såg en från SweC som lamade omkring i en bradly ^^

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

är det bara jag som stör mig på det förbannade jävla siren ljudet så grymt irriterande!! ? prestandamässigt är jag lite besviken visserligen har man en gammal burk men 45-60 fps på medium med AA och AF på 0 är väl lite lite?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Okidoki, 1920*1080p fungerar om man skriver manuellt 60hz i settings-filen, 59 var standard, slipper man köra lägre upplösning med några pixelrader.

Någon som vet vad man behöver för att få över mediuminställningar på ljud?
Jag kör hdmi ljud från graffen & använder hifi (default) inställningar, då står sound quality på medium i settings-filen :S Home Cinema det samma, menas ljudkvalitet kilobit eller typ antal kanaler?

Permalänk

Okej... har suttit och donat lite ikväll. Drog ner allt på low och till och med då så får jag det härliga "hacket""stuttering".... Aja det gick att spela men 1vs1 så äre kört, kniva är ej att tänka på haha.

Neh... inte kul att lira när det hackar så som det gör, usch och fy... får bita ihop och vänta på min ps3 kopia, hade hoppats på att få lira BF till datorn men men... PS3an kan man iaf lita på haha.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Detta spelet är verkligen otroligt bra, om det ändå funkade att joina servers -.-

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Lirade lite online.. första killen blev med kniv.. riktigt läckert! tycker de ser bättre ut än på betan, kanske för att man kan köra på high numera!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinjed
Detta spelet är verkligen otroligt bra, om det ändå funkade att joina servers -.-

kör den där BFBC2 update eller vad det heter. fungerade för mig.
hjälper inte det kör som adminstratör

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Jag kör med precis allt på med 1920x1080 och är otroligt förvånad över prestandan 0-0! Jag tror jag aldrig har dippat under 40fps, det verkar mycket konstigt att det fungerar så olika bra för alla...

Visa signatur

Intel 4670K| 16GB | Galax 1080 | Corsair AX 750

Permalänk

Jag kör allting på max i 1920x1200 flyter på bra vet dock inte hur man får fram sin fps.

allt har fungerat hur fint som helst bara logga in och joina en server

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Jag kör allting på max i 1920x1200 flyter på bra vet dock inte hur man får fram sin fps.

allt har fungerat hur fint som helst bara logga in och joina en server

Fraps
http://fraps.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
är det bara jag som stör mig på det förbannade jävla siren ljudet så grymt irriterande!! ? prestandamässigt är jag lite besviken visserligen har man en gammal burk men 45-60 fps på medium med AA och AF på 0 är väl lite lite?

Verkligen inte inte bara du. Hela våran klan gnäller hela tiden på den signalen, då man inte kan kommunicera under den panikstunden vilket behövs. Det är överdrivet länge och överarbetat. Hoppas de har en annan signal och notering i framtiden...

Just nu diggar jag SP mer än MP. Men jag älskar faktiskt hardcore mode. Då är det bara så skönt att spöa alla idioter som springer och sprayar hela sina mag på vanilla servrarna. FYFAN vad trött jag blir på dem ibland. Det skulle finnas någon "mitt i mellan mode" oxå. Ingen jävel skall behöva sätta mer än 6 skott i någon för att denna skall ha sina inälvor på marken. Fan löjligt ju så mkt alla tål.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fect
Jävligt bra spel förutom att man inte fått någon kod till limited edition än..

Tips på FOV om man kör en 22" TFT i 1680x1050?

Jag kör FOV 70. Tycker att det känns som man har fisheye lins på spelet annars D;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
... Ingen jävel skall behöva sätta mer än 6 skott i någon för att denna skall ha sina inälvor på marken. Fan löjligt ju så mkt alla tål.

Gick fram till en som var afk och han tålde 3st HS med LMG och dog på 4e

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen och lira som har mic o så ? blir mer roligt då anser jag

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Men jag älskar faktiskt hardcore mode. Då är det bara så skönt att spöa alla idioter som springer och sprayar hela sina mag på vanilla servrarna. FYFAN vad trött jag blir på dem ibland. Det skulle finnas någon "mitt i mellan mode" oxå. Ingen jävel skall behöva sätta mer än 6 skott i någon för att denna skall ha sina inälvor på marken. Fan löjligt ju så mkt alla tål.

Håller med där. Sedan jag testade Hardcore vill jag inte gå tillbaka till det "vanliga". Helt värdelöst om man jämför. Det var precis som med COD4.
Älskar spelet för övrigt. Jag är inte helt nöjd med prestandan på min burk, främst på vissa banor, men jag antar att det i första hand är processorn. Jag tror inte den där "segheten" skulle försvinna med nytt grafikkort eller? Kör på medium settings. Min polare med i7 920 @ 3,5 ghz och 4870 upplever dock också att det segar lite mer på vissa banor osv. Funderar på vilket jag ska uppgradera först, cpu eller grafikkort

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Avstängd

Fan spelet är slut! får vänta par dagar till då!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Vi är tre nissar som spelar detta otroligt underbara spel. Vi sitter ofta och snackar med varandra när vi spelar. Sitter nämligen med en ts3server och är det någon som är taggad på att spela och ha kul samtidigt med oss/andra så kan ni ge mig ett pm för info.

Givetvis finns det regler.

Mogna(helst 18+)
Använder huvudet

Finns inga varningar, inget kickande, men ban finns men det är inget som skall behövas

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Inaktiv

spelat hela dan

Bästa fps spelet någonsin tror jag!! Slår bf2 utan tvekan (även om det var bäst på sin tid). MW2 är inte ens i närheten.

Inga problem alls, inte blivit kickad 1 enda gång. Det enda som varit lite segt är webbrowsern och komma in i spel ibland..
När man söker servrar på namn verkar det inte funka så bra heller.

Nån som vet hur man lägger in alla bra ping servrar snabbt?

Jag har bättre fps nu i denna version. Oklockat grafikkort ger average 60 fps+ med allt på och på max 1920 1200 (4aa).
Kör jag med grafikklocken borde det gå lika bra med 8x aa. Ska testa imorrn. Eller idag rättare sagt

p.s. Fy in i helvete vad grymt gol snipergiväret är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Vi är tre nissar som spelar detta otroligt underbara spel. Vi sitter ofta och snackar med varandra när vi spelar. Sitter nämligen med en ts3server och är det någon som är taggad på att spela och ha kul samtidigt med oss/andra så kan ni ge mig ett pm för info.

Givetvis finns det regler.

Mogna(helst 18+)
Använder huvudet

Finns inga varningar, inget kickande, men ban finns men det är inget som skall behövas

PM skickat !

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Försökt få spelet att fungera i 2 timmar nu.

Det första som händer är att blir fruktansvärt irriterad på ett lågt statiskt brus/väldigt svagt högfrekvent ljud i menyn.

Det andra som händer är att jag inte kan connecta till några servrar över huvud taget.

Jahopp.

Får väl testa single player, tänkte jag då. Startar single player, hör någon väldigt konstig, mörk, brummande musik i bakgrunden. Sedan är allt åt helvete. Alla röster är fruktansvärt nerpitchade, subtitles hamnar helt fel eftersom ljudet på något sätt verkar nerpitchat och spelas upp "för sakta". Allt ljud är åt helvete... vapen, musik, röster... Sedan fryser spelet.

Rebootar. Försöker med alla tips och fixes jag hittar efter googling, funkar fortfarande inte. Spelet fryser en gång till.

Har senaste drivrutinerna till ljudkort och grafikkort.

Min setup är Asus M2N-SLI Deluxe, AMD64 6000+ och ett Radeon HD4850.
Soundmax på integrerat ljudkort.

Är ganska besviken, jag vill ju spela...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

Skitbra spel!!!
Va först lite orolig att dom inte skulle ha optimerat spelet för mitt typ av system som många hade problem med i betan. Men funkar perfa
Allt på max fps 75+

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Multiplayermode?

Hej orkar inte läsa igenom hela tråden.

En snabb fråga hur många spelare kan man köra max på dem största banorna?

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X4 955 3.2Ghz | CM V8 CPU-Cooler | MSI 790FX-GD70 | OCZ 8GB DDR3 Gold Series | ATI Sapphire HD4890 Vapor-X 2GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 750W HX | CM Storm Sniper | 2x23" HP 2309v |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horizone
Hej orkar inte läsa igenom hela tråden.

En snabb fråga hur många spelare kan man köra max på dem största banorna?

Totalt 32 spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
Försökt få spelet att fungera i 2 timmar nu.

Det första som händer är att blir fruktansvärt irriterad på ett lågt statiskt brus/väldigt svagt högfrekvent ljud i menyn.

Det andra som händer är att jag inte kan connecta till några servrar över huvud taget.

Jahopp.

Får väl testa single player, tänkte jag då. Startar single player, hör någon väldigt konstig, mörk, brummande musik i bakgrunden. Sedan är allt åt helvete. Alla röster är fruktansvärt nerpitchade, subtitles hamnar helt fel eftersom ljudet på något sätt verkar nerpitchat och spelas upp "för sakta". Allt ljud är åt helvete... vapen, musik, röster... Sedan fryser spelet.

Rebootar. Försöker med alla tips och fixes jag hittar efter googling, funkar fortfarande inte. Spelet fryser en gång till.

Har senaste drivrutinerna till ljudkort och grafikkort.

Min setup är Asus M2N-SLI Deluxe, AMD64 6000+ och ett Radeon HD4850.
Soundmax på integrerat ljudkort.

Är ganska besviken, jag vill ju spela...

Inte besviken på spelet hoppas jag?

Det verkar ju helt klart ha något med ditt ljudkort att göra, prova att installera om BC2. Antar att alla andra ljud funkar OK? Prova att ändra ljudkvalitén i inställningarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Vi är tre nissar som spelar detta otroligt underbara spel. Vi sitter ofta och snackar med varandra när vi spelar. Sitter nämligen med en ts3server och är det någon som är taggad på att spela och ha kul samtidigt med oss/andra så kan ni ge mig ett pm för info.

Givetvis finns det regler.

Mogna(helst 18+)
Använder huvudet

Finns inga varningar, inget kickande, men ban finns men det är inget som skall behövas

Det verkar trevligt Ni kan adda "nivv" in-game så kan vi köra

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Lyckades få bort mina problem jag hade med "stuttering" hela jäkla tiden i MP iaf. Ändrade upplösningen och körde i Windowed mode. Verkar som att det inte är lika CPU krävande då, båda mina cores låg på mellan 85-98% non stop, men jag blev av med hackandet iaf!

Får köra så tills det finns en fix

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Skulle det inte komma en "Day 1 Patch"? Jag har inte fått nån uppdatering via STEAM iaf..

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Lirade ett par timmar igår kväll.

Det är ju grymt, och ett betydligt lyft från betan.

Några störande grejer dock

- Kunde knappt se något på en avlång ökenbana, för ljust eller något.
- Krasch efter att en karta är klar har hänt 3 ggr.
- Krasch när jag skulle styra minihelikopter.
- Fick felmeddelande vid kartbyte om förlorad internet kontakt vilket var en lögn eftersom min 100mbit lina fungerar bra. Fick det igen när jag försökte ansluta ibland.
- Latency / ping info kommer nästan aldrig upp i serverbrowsern.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kör det på min laptop och det är ju ljusår bättre flyt nu än i betan, kunde tom gå upp till medium settings...

En grej jag råkar ut för då och då är att spelet kan ibland helt sacka ihop och jag har typ 1 FPS.. kan inte ens gå ut i menyerna... sen när man dör (vilket alltid verkar vara fallet när man bara står och glor) så försvinner det och spelet flyter på bra igen - lagom jobbig "bugg" eller vad det nu kan vara - någon annan som råkat ut för detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Lirade ett par timmar igår kväll.

Det är ju grymt, och ett betydligt lyft från betan.

Några störande grejer dock

- Kunde knappt se något på en avlång ökenbana, för ljust eller något.
- Krasch efter att en karta är klar har hänt 3 ggr.
- Krasch när jag skulle styra minihelikopter.
- Fick felmeddelande vid kartbyte om förlorad internet kontakt vilket var en lögn eftersom min 100mbit lina fungerar bra. Fick det igen när jag försökte ansluta ibland.
- Latency / ping info kommer nästan aldrig upp i serverbrowsern.

Hade samma problem under Conquest-banor med UAV:n (minihelikoptern). Krashat en gång, andra gånger har "terminalen" visat "no signal" vilket jag antar är en indikering på att man inte ska kunna använda den. Är detta något tillfälligt problem eller varför kan man inte använda dom? Vad är meningen att ställa ut dom annars? :S

Har även haft problem med kill camen. På vissa servrar så får jag ingen bild på personen som sköt mig eller en övervy över personen jag vill spawna på. Kan möjligen ha med att kill cam är diasbled på denna servern?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"