Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoeMil87
har du ägnat 2 dagar åt att försöka joina servrar, provat ca 200 olika 40 gånger om.. har fått spela ca 30 minuter sedan jag fick hem spelet. betan fungerade ju bättre på den fronten iallfall

testat uppdatera PB manuellt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kena91
testat uppdatera PB manuellt?

Japp, precis som dom beskriver i spelet att man ska göra :S

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillRambo
Jag tror inte Fraps hjälper om man vill se ping

Och nej du kan inte se pingen ingame.

Citat:
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Fraps, ping?

Din ping står till höger om dina kills/deaths.

Jag är blind, har druckit för lite kaffe...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
^^, kan hända den bäste.

Gaah, servernbrowsern är ju helt undermålig. Älskar att de tagit bort möjligheten att connecta genom console samtidigt som deras browser är av liberisk standard.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Fraps, ping?

Din ping står till höger om dina kills/deaths.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

elgiganten....vilken jäkla skämt! Jag ska aldrig mer förbeställa från dem. 2 dagar efter release och det har inte kommit än. Står att det inte finns i lager alls... Jämför med t.ex webhallen som har flera hundra i lager!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limo
elgiganten....vilken jäkla skämt! Jag ska aldrig mer förbeställa från dem. 2 dagar efter release och det har inte kommit än. Står att det inte finns i lager alls... Jämför med t.ex webhallen som har flera hundra i lager!

Beställ Via www.gamersgate.com så får du det direkt att ladda ner istället för Skiva, smidigt och snabbt och jag fick tillgång sedan 2 mars att spela. Avbeställ via Elgiganten

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Två frågor.

Vad är hardcore mode?
Och hur ställer man in sin FOV?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limo
elgiganten....vilken jäkla skämt! Jag ska aldrig mer förbeställa från dem. 2 dagar efter release och det har inte kommit än. Står att det inte finns i lager alls... Jämför med t.ex webhallen som har flera hundra i lager!

Ginza.se är ju också ett jävla skämt, förbokade den 25/2 för att vara säker på att få spelet, har i princip räknat ner dagar denna vecka och när väl release dagen kommit så får jag ett j*vla mail att spelet är slut i lager..

Permalänk
Medlem

Ja ni ska alltid boka hos webhallen, man får alltid oftast spelen på release dagen, ibland kan man få det nån dag tidigare med.

Permalänk

Hej! Jag har ett ruskigt mysko problem, som jag inte vet hur jag ska få bukt på...

Det är så att jag snurrar åt vänster hela tiden! Jag kan fortfarande gå osv, men jag snurrar åt vänster. Har nog ingenting med Musen att göra, för den drar inte åt vänster. Har ingen aning hur jag ska fixa detta.

HJÄLP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Hej! Jag har ett ruskigt mysko problem, som jag inte vet hur jag ska få bukt på...

Det är så att jag snurrar åt vänster hela tiden! Jag kan fortfarande gå osv, men jag snurrar åt vänster. Har nog ingenting med Musen att göra, för den drar inte åt vänster. Har ingen aning hur jag ska fixa detta.

HJÄLP!

Har du varit inne på vänsterpartiets hemsida?

Jag skulle gissa på att du har något problem med ditt tangentbord.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Ja ni ska alltid boka hos webhallen, man får alltid oftast spelen på release dagen, ibland kan man få det nån dag tidigare med.

Jo har alltid beställt därifrån tidigare men av någon sjuk anledning så beställde jag från ginza för att priset var lite lägre.. Ett misstag som jag inte kommer upprepa..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Har du varit inne på vänsterpartiets hemsida?

Jag skulle gissa på att du har något problem med ditt tangentbord.

Kul skämt!

Dock var inte det fallet, Var min brors spelkontroll som han hade använt för att spela, som sedan hade ramlat ner bakom datorn (så jag inte såg den) och den låg och vred sig.

Tack ändå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Två frågor.

Vad är hardcore mode?
Och hur ställer man in sin FOV?

Har inte spelat hardcore men jag har fattat det som att man dör på ett skott och inte har nåt sikte osv...

På raden längst ner i settings.ini står det Fov=55, bara att ändra.
Fov-kommandot dyker inte upp om man inte patchat till senaste. Jag höll på som en tok med detta innan det ordnade sig

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte nästan att det var konstigt när jag satte FOV=85 tyckte inte alls om det, vad kör ni för inställningar?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag började på 90 men är nu nere på 80

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Har inte spelat hardcore men jag har fattat det som att man dör på ett skott och inte har nåt sikte osv...

På raden längst ner i settings.ini står det Fov=55, bara att ändra.
Fov-kommandot dyker inte upp om man inte patchat till senaste. Jag höll på som en tok med detta innan det ordnade sig

För mig dök den inte heller upp i settings.ini men man kan enkelt lägga in den själv. Öppna filer med notepad, skriv in var du vill under Graphics:

Fov=[insert önskad FOV här]

Hoppas det ska hjälpa...

Permalänk

en fråga hur ser ni pingen? och vart? :S

Permalänk
Medlem

vad är fov?

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
BFBC2 är inte direkt gammalt.... Varför de gamla spelen ser ut att vara "oflyt" med mindre än 60fps vet jag inte, men så är inte fallet med de nyare spelen.

Men, jag kan updatera dig om hur det fungerar på min rig idag, sen jag ska hämta ut mitt exemplar idag.

Det vet jag. Det beror på motion blur och liknande post-processing-effekter. Allt smetas ut för att det ska se ut som att det flyter bättre än vad det gör. Fungerar delvis, precis som du säger, men om man som jag är van vid att alltid spela FPS-spel med 60 FPS så är det väldigt svårt att spela när det inte flyter perfekt, och för mig förstör det njutningen totalt att vara begränsad av hur bra spelet flyter.

Vore jätteschysst om du kunde testa på riktigt låga inställningar, och se hur bra det flyter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
vad är fov?

http://lmgtfy.com/?q=FOV
Se, nu har du lärt dig något nytt!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Måste vi spendera 20 sidor på frågor vad fov är och hur man ser sin ping?

FOV = Field of View
Ping = I serverbrowsern eller i statspanelen i spelet (tryck tab)

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har buggat display av pingen när man trycket på tab? Visar aldrig något.

Permalänk

Någon mer som blir kickad hela tiden pga PB?
Har uppdaterat det manuellt via www.evenbalance.com men det verkar inte hjälpa...

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Är det någon annan som har buggat display av pingen när man trycket på tab? Visar aldrig något.

Ja och jag kör även spelet som admin.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Skitkul att spela, när man väl får chansen.

Helt värdelös serverbrowser, måste vara väldigt svårt att göra en bra. :\

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Jag kan varken logga in eller se mina stats på battlefield.com. Nån som vet varför? Finns det nån annan sida att se sina stats på?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Jag kan varken logga in eller se mina stats på battlefield.com. Nån som vet varför? Finns det nån annan sida att se sina stats på?

Finns en nyhet på sidan att den är hårt belastad och att de tillfälligt stängt av möjligheten att se sina stats annat än i spelet.

Tror inte det går att få fram via någon annan sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
...
Vore jätteschysst om du kunde testa på riktigt låga inställningar, och se hur bra det flyter!

Jag har en e6600 och 8800GTS 640 och kör i 1680x1050. Dessvärre gjorde det bara en 5fps skillnad på low gentemot lite mer ögongodis. Så med low i allt, ingen aa eller aniso och i 1680x1050 så körde jag sp på cirka 45-50 fps på de tyngsta ställena och ner mot 30 när jag verkligen pumpade på med granatkastaren.

Skulle vilja säga att det inte alls är farligt med <60 fps i detta spel, men visst, det är en skillnad, jag med MÅSTE ha 60 eller mer Men bara du klockar prollen ordentligt ska det gå bra tror jag, är nog den som är den svaga länken. Min är bara lätt klockad till ynka 2,9 Ghz, ska dra på lite till o se vad som händer...

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Nej man kan inte se pingen. Överbevisa mig gärna

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoeMil87
har du ägnat 2 dagar åt att försöka joina servrar, provat ca 200 olika 40 gånger om.. har fått spela ca 30 minuter sedan jag fick hem spelet. betan fungerade ju bättre på den fronten iallfall

har också problem med att connecta, men vissa verkar funka en del inte alls. Funkar det även att trycka join game istället för server browsern?

Finns det någon console man kan plocka fram???

Friends verkar inte fungera.