Problem med att installera nytt grafikkort

Permalänk
Medlem

Problem med att installera nytt grafikkort

Jag har köpt ett nytt grafikkort (Radeon 4350), fick hem det idag. Är ganska oerfaren med hård- och mjukvara men testade ändå att trycka in mitt kort i moderkortet, starta datorn och i med skivan med drivrutinerna. Installerar drivrutinerna men grafikkortet verkar ändå inte komma igång. Jag har ett integrerat graffikkort på moderkortet (ASUS M2A-VM) så jag söker hur man avaktiverar det. Lyckas inte så bra kollar även bruksamvisningen. Testar att avinstallera dom ATI program jag har och rensar ATImappar, laddar ner drivrutiner från ATIs hemsida men nu kommer inte någon ATI ikon upp, eller Catalyst Command Center upp när jag högerklickar på skrivbordet.

Har nu formaterat datorn, hämtat drivrutiner från ATIs hemsida men hittar fortfarande ingen ATI ikon eller Catalyst Command Center när jag högerklickar på skrivbordet (har startat om datorn).

Nu till själva frågan jag vill att ni ska svara på?
1. Hur installerar jag mitt grafikkort?
2. Enligt bruksamvisningen ska jag avaktivera mitt integrerade grafikkort, hur gör jag det (har varit inne i BIOS men vet inte vad jag ska ändra på)?

Jag har:
- Windows Vista Home Premium 32-bits
- integrerat graffikkort från mitt moderkort ASUS M2A-VM
- formaterat om datorn
- Radeon 4350 heter mitt graffikkort
- bara haft inne sladden till datorskärmen i uttaget i grafikkortet och inte moderkortet sen jag formatera, så har inte installerats några andra drivrutinerna sen dess tror jag?

Permalänk

What is to be the officer problem?
Får du ingen bild alls från grafikkortet?
Vad har du för något moderkort?

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskhalsarn
What is to be the officer problem?
Får du ingen bild alls från grafikkortet?
Vad har du för något moderkort?

Jag har satt i grafikkortet, installerat drivrutinerna, jag har satt i skärmsladden i grafikkortuttaget och får bild men inte högre upplösning än 1024x768, kommer häller inte upp någon ATI ikon nere i hörnet, eller Catalyst Command Center när jag högerklickar på skrivbordet.

Mitt moderkort? Jag blir tveksam på att du läst min post men det står två gånger att det är ASUS M2A-VM, och det är ett integrerat grafikkort på det och jag vet inte hur jag ska kunna avaktivera det.