Permalänk
Relik 📜

Vad göra med domänen "SC2.se"?

Tjo!

Jag äger domänen "SC2.se", tanken var från början att skapa en fansida för ett "visst" Blizzard-spel. Tiden har dock sprungit iväg och det har fortfarande inte hänt något samtidigt som spelet kommer allt närmare.

Behöver lite tips på vad man kan göra med domänen! Ska jag satsa på något forum ändå, tror ni det kan bli populärt eller har tåget redan gått? Kanske sälja eländet och se om man i alla fall kan gå +- 0?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

Ordna en svensk Supreme commander 2-community? Höhö...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Ordna en svensk Supreme commander 2-community? Höhö...

Lätt bästa lösningen.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk

Varför inte StarCraft 2 ?

Permalänk
Relik 📜

Haha, det har jag inte ens tänkt på!
Synd att jag själv inte är speciellt intresserad av SupCom 2 bara. Lirade Total Annihilation på den gamla goda tiden, men kom aldrig in i första SupCom riktigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

näe, jag tror inte det är för sent. Inte på långa vägar.

Det som istället verkar svårt är att leverera en tjänst som kommer vara attraktiv nog för att attrahera medlemmar. Kommer finnas ganska hård konkurrens där ute för detta spel.

Men känner du att du kan leverera en tjänst som kan motsvara andra bra aktörers så tror jag inte det är för sent alls.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

Precis, bara ett forum kommer inte att räcka..

Permalänk
Medlem

Ta den nya Sweclockers designen och starta SweClockers2 utan gamla fz:are.
On Topic: Varför skulle tåget redan ha gått? Spelet har väl inte ens kommit än?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosshell
Ta den nya Sweclockers designen och starta SweClockers2 utan gamla fz:are.

HAHAHA
Lätt bästa lösningen!

OT: Jag tror inte heller att tåget gått, men du får nog börja nu om du ska kunna få några medlemmar. Som folk sagt innan så kommer inte ett forum att räcka, få in så mycket som möjligt på sidan, forum, downloads (replays, maps osv), info om units osv (detta kan du eventuellt lösa med en wiki).
Se bara till att bli klar innan spelet kommer ut och gör en snygg samt funktionell sida så tror jag de ska gå bra

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Lezziter du är väl fortfarande involverad i BFHQ.se, bara att dra upp någon tråd eller nyhet om sidan där så får du nog ett aktivt community.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Lezziter du är väl fortfarande involverad i BFHQ.se, bara att dra upp någon tråd eller nyhet om sidan där så får du nog ett aktivt community.

Ja och dessutom är SC2.se ett starkt namn.

Det kommer nog gå susen Lezziter.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Skapar du ett Starcraft 2-forum, är jag frivilligt med och registrerar mig som medlem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Skapar du ett Starcraft 2-forum, är jag frivilligt med och registrerar mig som medlem

Jag med, absolut! Men du får ta och sätta fart, betan har ju snart varit ute en vecka!

Permalänk

Gör kommentering på matcher, på svenska och lägg upp dom där! Lite som sc2gg.com fast på svenska istället.

Det finns redan 1000 forum, det är bättre att försöka göra något lite unikt.

Permalänk
Medlem

jag såg ett helt underbart sätt att använda sidan ett par poster upp.

en wiki med tillhörande forum. sammalänka designen lite, och du har en bra grej.

en wiki där man kan slå upp allt från strategier, till vad units gör, reqs för att bygga units och varför inte lite historia/lore bakom spelet?

Tycker jag låter som en klockren idé i varje fall.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.