Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Fint att dom inte har addat TOGGLE FUCKING CROUCH ännu

Tar ju veckors av programmering för att koda in det.
Jävla trolls

hehe
ja det var sjukt dåligt
får kramp i crouch fingret (eller i mitt fall tummen för jag kör den på alt knappen)

Permalänk
Keeper of Traditions

sluta campa hela matcher i sträck så är problemet löst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
sluta campa hela matcher i sträck så är problemet löst.

+1

Alla campar på tok för mycket!

Permalänk
Inaktiv

Vadå får man 30 kills med snipern och slår ut trupper som försöker anfalla så är "camping" en bra sak

Vad snackar folk om att den är låst vid medium? Jag kör allt på high ju, eller?

Permalänk
Medlem

Finns det någon stackare som inte fått någon key?

Har en key över, om det finns någon som vill ha.
PM nr 10 så nycklen, dvs om det kommer så många =P
annars blir det nr 4 *trumvirvel*

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag har också en nyckel över, pm´a.

edit:borta

Permalänk
Medlem

fick nästan ingen förbättring över huvud taget
ligger fortfarande på 20-30 fps i strid

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
sluta campa hela matcher i sträck så är problemet löst.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Jag har en över. Skriv om ni har intresse för den. Jag värljer någon random av dom som vill ha!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Vadå får man 30 kills med snipern och slår ut trupper som försöker anfalla så är "camping" en bra sak

Vad snackar folk om att den är låst vid medium? Jag kör allt på high ju, eller?

Medium och High är samma sak i betan, de har inte släppt High ännu, kommer till retail.

Permalänk
Hedersmedlem

Min FPS är fortfarande skitlåg. Jag börjar bli orolig för att jag inte kommer kunna spela det alls. Alla andra spel flyter på riktigt bra i 1680x1050 på minst mellanhöga inställningar, men i BC2 har jag allt på lägsta utom upplösningen, och det flyter inte för fem öre.

Jag har inte gett upp hoppet än, men jag förväntade mig mer, även av en beta.

Permalänk

PM:a mig en beta nyckel om ni har någon över, snälla?

Permalänk

Skulle vara nice om någon skulle kunna PM:a mig en beta key

Permalänk
Medlem

Ingen större förbättring på FPS biten, kanske 5 mer i FPS möjligtvis.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
jsJwrHIGGnk

Haha!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

okej... kanske inte riktigt stämde det jag sa...
har väl fått högre grundFPS men maxfps är typ densamma.
förr fick jag 20-40fps i typ 8 spelar matcher.
nu får jag det i 32 spelar matcher också.

så dom har väl förbättrat nätverkskoden kanske?

har dock fått många dåliga saker jag inte hade innan...
hacklagg, rubberbanding på insiktat läge, sprak i ljudet.

mest irriterande är rubberbandingen på siktet, när jag högerklickar för att sikta in så åker siktet tillbaka till normalt läge igen typ 3ggr i rad sedan fungerar det.... skitkonstigt, som om jag hade typ 1000 ping.
men det märks bara på siktet. :/

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Inaktiv

[ 1920 x 1200 ]

När jag kör allt på max kommer jag inte över 40 fps i snitt.

Kör jag allt max fast hbao av och bara 4x aa samt 4x anisotrophic filtering så får jag snitt runt 60 i fps

Permalänk
Medlem

Eran högsta poäng?
Jag har 2 toppnoteringar
1: 32156 (campande i tank, vart MASS slakt många ggr)
2: 15xxx utnyttjande av glitch/bugg, jag å kompis gav ammo till varandra + snipers uppe på kullen för attackarande lag.
Ligger annars på 2000-7000 per runda
---
Så postar jag en sån där noob comment för å se svar...

Fråga: Har nån haft problem med å starta beta?
En kompis-kompis (haha) vid start av bfbc2.exe så kommer timglass upp i nån sek för å sen nollas, inget står i logg å jag är på fel område för å hjälpa han, men ifall nån annan upplevt samma sak (liknande) å postar nå hjälpligt så kan jag vidarebefodra de
---

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inaktiv

Inte problem med att starta men spelet har krashat 2 ggr efter senaste patchen och fört mig till windows 7 oskadd men utan scoreboard!

När mitt grafikkort var kasst innan jag bytte det kunde jag inte heller starta spelet, men då krashade datorn helt.

Permalänk
Hedersmedlem

Till alla som har prestandaproblem:

Slå av HBAO! Gjorde dag och natt här.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
film

Otroligt lärorik film, måste jag säga, den skulle man visa alla MW2-fanboys.

Och där ser ni, ni som klagar på att ni får kramp i fingret av att ni måste croucha hela tiden, bara för att man har ett snipervapen betyder inte det att man är sniper.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har fått sämre prestanda av den senaste patchen?
Jag hade ganska dålig framerate innan även ifall jag körde på low, fast det var ändå spelbart. Nu har jag enorma lagg spikes då och då som gör det helt ospelbart. Blir så enormt less....

Kör med GTX 280 och en E6750 @ 3.2 ghz

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Om man är på jakt efter beta-nycklar kan man prova på http://www.fileplay.net/
De delar ut nya nycklar varje timme

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kikoelz
Bara jag som har fått sämre prestanda av den senaste patchen?
Jag hade ganska dålig framerate innan även ifall jag körde på low, fast det var ändå spelbart. Nu har jag enorma lagg spikes då och då som gör det helt ospelbart. Blir så enormt less....

Kör med GTX 280 och en E6750 @ 3.2 ghz

Måste vara din processor, har själv GTX280. Blev bättre med patchen. oftast har jag runt 60 och i värsta fall scenario 35-40.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Måste vara din processor, har själv GTX280. Blev bättre med patchen. oftast har jag runt 60 och i värsta fall scenario 35-40.

Joo, tänkte också att det var processorn som flaska. Men tycker ändå det är konstigt att det har blivit sämre av en patch som skall göra det bättre.
Aja, har en i5:a på ingång så jag får se ifall det blir någon skillnad

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

changloggen för senaste patchen

Citat:

This update is about performance and stability again. We are not doing any changes to the game's datafiles.

* Reduced input "lag"
On machines where the CPU would out-run the GPU, sometimes the GPU would queue up several frames' worth of rendering commands.
This could lead to the game having a high framerate, but input still feeling very sluggish.

Now there's a limiter on how many frames the CPU is allowed to be "ahead" of the GPU.
Control this setting via Settings.ini. Default setting: RenderAheadLimit=2

* Performance optimizations with biggest improvements on dual-core machines
* Fixed black "masks"
o The soot on buildings with holes in them had a bugged renderpath. We switched that over to a more well-tested renderpath.
* Improved hit-detection
o We've gone through the hit detection logic, and client+server will now give more consistent results.
* Fix for some "rubberbanding" issues
o C4 should stay attached to vehicles and not rubberband around
* Reduced spikes/dips in framerate
* Various fixes for alt+tab related CTD on Dx9
* More fixes for random CTD on Dx9
* Fix for crash when you're in a vehicle that gets destroyed

There was a race condition in the code;
System 1 thought "oh hey, you're leaving vehicle X"
System 2 thought "the vehicle got destroyed, let's remove it"

If system 2 ran before system 1, chaos would ensue.
This was actually fixed in the retail version since a month, but it was only when we got detailed crash reports from the community that we understood *why* the Beta was crashing.

Likely bugs in this build
I wouldn't be surprised if it (still) has trouble remembering your settings between rounds. It would be nice to have that fixed too, but it's better to get a patch out now, and look at the settings issues afterward.

-Mikael Kalms

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Nån som har en betakod övers till min polare tro..?
Eller nån bra sida där man kan få...
Eller får man betakeys fortfarande om man beställer från webhallen?

Permalänk

Skulle gärna vilja ha en beta key så man vet om spelet är värt att köpa:)

Permalänk
Medlem

Nu har även jag haft chans att prova den nya R3 releasen.. Känns mycket bättre i början och allt flyter på lite bättre, det verkar dock vara mer rök eller "damm" på banorna än innan.. kan iofs vara jag som bara märkt det först nu.

En grej som är lite konstig är följande: efter ett tags spelande så droppar performance rätt kraftigt och det börjar lagga och låsa sig lite då och då, speciellt om det är mycket som händer runt omkring. Startar jag om spelet flyter det på bra igen i 10-15 min sen återkommer problemet med dålig framerate och performance.. känns dom någon minnesläcka kanske.. någon som upplevt samma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aesir
Nu har även jag haft chans att prova den nya R3 releasen.. Känns mycket bättre i början och allt flyter på lite bättre, det verkar dock vara mer rök eller "damm" på banorna än innan.. kan iofs vara jag som bara märkt det först nu.

En grej som är lite konstig är följande: efter ett tags spelande så droppar performance rätt kraftigt och det börjar lagga och låsa sig lite då och då, speciellt om det är mycket som händer runt omkring. Startar jag om spelet flyter det på bra igen i 10-15 min sen återkommer problemet med dålig framerate och performance.. känns dom någon minnesläcka kanske.. någon som upplevt samma?

Har märkt det vid ett par tillfällen, dock har det inte kraschat för mig som det tydligen gjort för andra.
Minnesläcka låter troligt . . . eller nåt
Det är ju trots allt en beta.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300