Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Har 2 nycklar om någon vill ha.

Jag tar hemskt gärna en nyckel!

Tack på förhand!!!!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Jag har inte hetsat upp mig?

Det har jag väl aldrig sagt att du har, heller?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tänkte höra med er som kan lite grann om detta....

Körde igång fraps för att kolla vad man får för fps och fick följande värden:

Frames: 3940

Time (ms): 60000

Min: 38

Max: 106

Avg: 65.667

Nu har jag tyvärr inte så mkt koll på vad alla siffror betyder men varför jag frågar är för att jag tycker att det rycker lite då och då.
Kan gå ca 5 sek och sen blir det ett litet ryck och detta sker med jämna mellanrum, blir inte värre om det ex. är en massa explosioner eller liknande.

Kan heller inte se pingen i spelet vad jag kan se(?).

Skulle hur som helst vara väldigt tacksam för hjälp med detta!

Datorn ser ni i sign. Ingenting är klockat, har senaste drivrutiner osv.

Mina inst. i spelet är:
1680x1050
Medium

Väldigt tacksam för svar!

mvh manutd

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

låter som serverlagg/pinglagg imo

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag kör allt på high med 2x AA och jag har aldrig kännt av minsta lagg, så det borde inte lagga med din dator.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
låter som serverlagg/pinglagg imo

Jag har testat en massa olika servrar och det är lika på varje=/

Kanske är jag som har fel på ögonen:rolleyes: Nej men det blir lite irriterande efter en stunds spelande även om det inte är några kraftigare ryckningar...

Kan meddela att jag kör med 2x AA också...

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
I Vista/Win7 så måste man köra spelet som Administrator för att se pingen i server listan. Iaf i den nuvarande versionen.

Va!?

Fan detta måste jag testa!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Jag har testat en massa olika servrar och det är lika på varje=/

Kanske är jag som har fel på ögonen:rolleyes: Nej men det blir lite irriterande efter en stunds spelande även om det inte är några kraftigare ryckningar...

Du menar att siktet småhoppar lite ibland?

Det har det gjort för mig också...

Tror det är betan som är lite vajsig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Du menar att siktet småhoppar lite ibland?

Det har det gjort för mig också...

Tror det är betan som är lite vajsig.

Nej, det smårycker när jag rör mig.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Nej, det smårycker när jag rör mig.

Jag kör allt på High utan problem och din CPU är bättre än min dock så är min överklockad, tror du bör nog klocka upp din CPU.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Hur blir det med att se sin egen och andras ping in-game? Varför finns det inte i betan? Kommer det finnas i färdiga spelet? Varför inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Jag kör allt på High utan problem och din CPU är bättre än min dock så är min överklockad, tror du bör nog klocka upp din CPU.

Det är knappast cpun då den är fyrkärnig och inte ens belastas till max. Dessutom klockar denna cpu upp sig en del automatiskt vid belastning.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Jag kör allt på High utan problem och din CPU är bättre än min dock så är min överklockad, tror du bör nog klocka upp din CPU.

kör också allt på max och on i 1200 1920 (advanced settings) utan lagg.

Något fel är det nog.. Vad det är ingen aning. Har haft liknande själv tidigare med en gammal dator..

Permalänk
Medlem

Smårycken du pratar om är vanligt fenomen. Jag har det med trots bra fps. Finns mängder med snack om det. Dock verkar folk inte lägga märke till det lika bra som andra. Vet dock inte vad det beror på, ibland är det bättre och ibland sämre beroende på server har jag märkt, även om pingen är bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Smårycken du pratar om är vanligt fenomen. Jag har det med trots bra fps. Finns mängder med snack om det. Dock verkar folk inte lägga märke till det lika bra som andra. Vet dock inte vad det beror på, ibland är det bättre och ibland sämre beroende på server har jag märkt, även om pingen är bra.

Antar att man får leva med det då, tror ju knappast att att det blir bättre sen när fullversionen släpps(även om jag innerligt hoppas på det):rolleyes:
Man kanske vänjer sig efter ett tag:p Hur som helst är det irriterande och tråkigt...

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Ingen patch idag eller?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Är det någon vänlig själ som har en beta-key så är jag intresserad.

/S

Har fått en

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Tänkte höra med er som kan lite grann om detta....

Körde igång fraps för att kolla vad man får för fps och fick följande värden:

Frames: 3940

Time (ms): 60000

Min: 38

Max: 106

Avg: 65.667

Nu har jag tyvärr inte så mkt koll på vad alla siffror betyder men varför jag frågar är för att jag tycker att det rycker lite då och då.
Kan gå ca 5 sek och sen blir det ett litet ryck och detta sker med jämna mellanrum, blir inte värre om det ex. är en massa explosioner eller liknande.

Kan heller inte se pingen i spelet vad jag kan se(?).

Skulle hur som helst vara väldigt tacksam för hjälp med detta!

Datorn ser ni i sign. Ingenting är klockat, har senaste drivrutiner osv.

Mina inst. i spelet är:
1680x1050
Medium

Väldigt tacksam för svar!

mvh manutd

Kan bero på ditt grafikkort. Läst att en del med ATI kort har problem på betan.
Betan verkar inte riktigt tycka om ATI korten. Dock så ska detta vara åtgärdad tills releasen.

Visa signatur

Antec P183 | Asus P7P55D LE | Core i5 750 | GTX 670 2GB | Corsair 16GB | Intel SSD 520 240GB| Antec CP-850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashkan
Kan bero på ditt grafikkort. Läst att en del med ATI kort har problem på betan.
Betan verkar inte riktigt tycka om ATI korten. Dock så ska detta vara åtgärdad tills releasen.

Aha såpass!
Jo en beta är ju alltid en beta. Men då man läser om att spelet fungerar så bra för de flesta så blir man lite orolig
Inte minst då jag inte är så insatt i dagens hårdvara.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manutd
Aha såpass!
Jo en beta är ju alltid en beta. Men då man läser om att spelet fungerar så bra för alla så blir man lite orolig
Inte minst då jag inte är så insatt i dagens hårdvara.

Vi har nästan samma system, samma cpu, moderkort och minne. Största skillnaden är just grafikkortet. Jag har Nvidia och det funkar utan problem för mig.
Så det kan mycket väl vara möjligt att det är pga grafikkortet.
Men om det är pga grafikkortet så kommer det vara fixad tills releasen.

Ps. Vad har du för uppkoppling?

Visa signatur

Antec P183 | Asus P7P55D LE | Core i5 750 | GTX 670 2GB | Corsair 16GB | Intel SSD 520 240GB| Antec CP-850

Permalänk
Inaktiv

Skulle gärna vilja ha en nyckel (:

/[Namn raderat på begäran 2016-02-17. /Albert Pettersson, forumledare]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashkan
Vi har nästan samma system, samma cpu, moderkort och minne. Största skillnaden är just grafikkortet. Jag har Nvidia och det funkar utan problem för mig.
Så det kan mycket väl vara möjligt att det är pga grafikkortet.
Men om det är pga grafikkortet så kommer det vara fixad tills releasen.

Ps. Vad har du för uppkoppling?

Hmm....Telia 8/1. Får 6.8 ner och 0.70 upp.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ingen patch idag eller?

nope

http://badcompany2.se/ytterligare-forseningar-for-beta-patch-...

Permalänk
Medlem

Spelet har ballat ur fullständigt.
Fick en CTD och tänkte att det är väl bara att hoppa in igen.
Men när jag försöker starta spelet blir skärmen vit och sedan ut i windows igen.
Provade att avinstallera och installera igen men felet kvarstod!

Hur kan spelet fungera felfritt och sedan balla ur även efter ominstallation?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Fått min beta-nyckel i fredags från www.battlefield.com\beta som någon hade tipsat om några sidor bakåt i tråden.
För mig funkar allt perfekt och har nött det så ofta jag kan, synd bara att det jag har haft skoterkortutbildning och nationellamatteprov nu i veckan

Men för mig funkar det perfekt, kör på högsta utan lagg

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Inaktiv

Har installerat och sånt nu ^^ Men jag har ett problem [Namn raderat på begäran 2016-02-17. /Albert Pettersson, forumledare] är upptaget D:

Permalänk
Medlem

Hehe, man kan faktiskt bli sur på spel. Lyckades få 2-7 i kd samt usla poäng en runda, sen rundan efter gick det riktigt bra. Vad tror ni sen händer då, kraschar väldigt hårt. Jag ville ju ha min sista rank och se om man fick något roligt vapen.

Permalänk

Ingen som har ev. patch notes till Beta patch nr 2 ?
Skulle vara intressant

Permalänk
Medlem

Patch nr 2? Är det den gällande eller en ytterligare en framtida patch?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Patchen som ska komma är patch nummer 3, finns ingen information om vad som kommer ändras. Dock är det sagt att den var 24mb "sist jag kollade" enligt Bazajaytee på BC2 forumet.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX