Permalänk
Medlem

Ägare till IPadress

Hejsan! Jag har ett problem. Kanske kan tyckas vara ett larvigt sådant, men tänkte att det kanske är värt ett försök i alla fall.

För att dra det kortfattat så jävlas mitt ex med min nya flickvän; anonymt över internet. Hon totalförnekar att det är hon trots att jag använt RIPE och IP Locator och fått reda på att IPadressen kommer från hennes hemstad. Men ni vet tjejer, erkänner aldrig sådant. Jag menar, jag känner ju ingen mera från den staden. Så jag drar slutsatsen utav att det är hon som jävlas.

Men eftersom hon nekar till det så undrar jag om det går att få fram den korrekta fysiska adressen och ägare till den som sitter bakom IPadressen?

Tack på förhand!
Mvh. Martin Lindgren

Visa signatur

None

Permalänk
Medlem

Hej

Ja det kommer du kunna få.

Dock så kommer den informationen bara att ge dej vilken ISP som äger adressen, längre än så kommer du tyvärr inte att komma.

Om du tycker att det är värt att gå vidare, så är en polisanmälan det som ligger närmst.

Dock så kommer det ärendet att läggas ner ganska omgående, men det är juh alltid värt ett försök.

//Axeteg

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

anmäl till "Abuse" på resp. ISP

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Bara säga att du är musikproducent och att hon tankar dina låtar så kan du få ut både namn personnummer och sexuell läggning

Viva la IPRED

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Som privatperson? Nonsens

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Sorry, glömde </ironi> taggen. My bad

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Så kort och gott kan man säga att det är omöjligt?

Att polisanmäla detta känns som pricken över i:et då exet inte mordhotat henne eller något; bara varit allmänt otrevlig utan orsak och kan väl då inte klassas som ett brott?
Fast å andra sidan; nätmobbning existerar väl och människor har blivit dömda? Dock vill jag ju inte att exet ska bli dömd till något. Jag vill bara få henne att förstå att detta är inte okej.

Det är helt omöjligt med andra ord att som privatperson få reda på den fysiska adressen bakom en IPadress? *suck* (:

Visa signatur

None

Permalänk
Medlem

Jupp. Däremot kan du få slut på det genom abuse-anmälan

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Jupp. Däremot kan du få slut på det genom abuse-anmälan

Fast det medför väl inte att jag personligen får reda på den fysiska adressen? För det enda jag egentligen vill är att bevisa att jag faktiskt vet att det är hon som skriver dessa meddelanden.

Visa signatur

None

Permalänk
Medlem

Det finns en lite långsökt metod som inte skulle ha något juridisk värde men kanske att du kan slänga det i ansiktet på henne (men då kan hon ju bara hävda att du bara hittar på). Detta testade jag 2007 när jag försökte hjälpa till att spåra en pedofil. Vet inte om det funkar idag.

Förutsättning:
Du har kontakt med ditt ex på msn och ingen har blockat den andre.

Meddelanden på msn sker via msn:s server utom när det gäller att skicka filer. Då upprättas en direkt förbindelse mellan era datorer. På det sättet kan du sniffa dig fram till hennes publika ip-adress. Kommandot netstat -a kan funka eller programmet Wireshark.

Du kan då koppla den ip-adressen mot den som används att jävlas med er. Hur du ska gå tillväga efter det är upp till dig. Vet som sagt inte ens om det fungerar.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolfclaw
Text

Han hade redan IP-adressen, problemet var att få reda på ägaren till den.

Permalänk
Medlem

ja då kan du ju jämföra ip adresserna

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Han hade redan IP-adressen, problemet var att få reda på ägaren till den.

Ja, och om han kan koppla en ip-adress till sagd ägare är ju problemet löst.

Om exets ip (via msn) = "abuse"-ip har han ju sitt "bevis".

Sen kommer ju nästa problem. Om hon har dynamisk ip-tilldelning är han tillbaka på ruta ett och kan bara se vilken leverantör som används, precis som sagts tidigare.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Visa din nya tuffa hemsida för exet.. sen kikar man loggen...

PS akta er för www.burken.biz .. jag ser er mkt hemliga ipadress!

Visa signatur

Chewbacca <3