Varför tyckte ni Diablo 2 var en besvikelse?

Permalänk

Varför tyckte ni Diablo 2 var en besvikelse?

Ja minns i Diablo 3 tråden att en del nämnde att dom blev besvikna med Diablo 2. Själv blev jag inte och skulle vilja veta varför ni inte tyckte det blev bra.

Visa signatur
Permalänk

Inte den samma mörka och dystra stämning som det var i 1an.

När jag spelade demot på 1an för första gången var jag rädd när jag gick ner i catacomben men i 2an var det ju som att springa omkring och lalla i vilket spel som helst.

Permalänk
Medlem

Hur gammal var du när du spelade första och spelade andra? Förövrigt anser jag tvåan vara bra mycket mörkare än ettan. Tror majoriteten dock inte gillade att man gick i vildmarker utan hade föredragit ruiner och grottor.

Tror även jag är en av dem för att vara ärlig även om jag tyckte D2 var sjukt bra. D3 kommer instagibba mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreD
Hur gammal var du när du spelade första och spelade andra? Förövrigt anser jag tvåan vara bra mycket mörkare än ettan. Tror majoriteten dock inte gillade att man gick i vildmarker utan hade föredragit ruiner och grottor.

Tror även jag är en av dem för att vara ärlig även om jag tyckte D2 var sjukt bra. D3 kommer instagibba mig.

Jag var 12 år när Diablo släpptes så demot spelade jag före själva släppet så att säga, så kanske varen bit över 11år.

Men jag tycker även i dag att det är samma sak, 2an har aldeles för många utomhus miljöer och jag vill inte ens tänka på act 3 som jag verkligen HATAR över allt i det förbannade spelet.

Spelade Diablo II ett bra tag, säger inte att spelet är dåligt men jag tycker dom kunde gjort ett bättre jobb med miljöerna man var i.

Permalänk
Medlem

Spelade Diablo 1 demot. Sen testade jag 2an hos en kompis. Ingen skillnad på grafiken. Då ville jag inte ge spelet en chans eftersom Blizzard latade sig för mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantz3n
Spelade Diablo 1 demot. Sen testade jag 2an hos en kompis. Ingen skillnad på grafiken. Då ville jag inte ge spelet en chans eftersom Blizzard latade sig för mycket.

Jag tror du spelade Diablo 1 två gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenir
Jag tror du spelade Diablo 1 två gånger.

HAHAHA dagens skratt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreD
Hur gammal var du när du spelade första och spelade andra? Förövrigt anser jag tvåan vara bra mycket mörkare än ettan. Tror majoriteten dock inte gillade att man gick i vildmarker utan hade föredragit ruiner och grottor.

Tror även jag är en av dem för att vara ärlig även om jag tyckte D2 var sjukt bra. D3 kommer instagibba mig.

I ettan var det ju så mörkt så du inte ens såg alla fiender på skärmen. Obefintlig light radius med andra ord.
Normalt sätt så har man väl en subjektiv uppfattning om saker. Men att det är mörkare i ettan än i tvåan är rent objektivt ett faktum.

Dessutom så smög man i ettan, vilket gjorde att The Butcher och andra bossar lätt sprang ifatt en. Riktigt läbbigt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Håller med dig att det var mycket läskigare när man smög fram. Möjligheten att out runna mobsen var i stort sett obefintlig!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Diablo II är epic.
Jag skulle absolut inte kalla det en besvikelse.

Permalänk
Medlem

Mitt absolut värsta/läskigaste spelminne är från när jag stötte på The Butcher första gången.. LIVRÄDD var jag... Har dock spelat D2 ofantligt många fler timmar än D, men D är såklart mörkare.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt aldrig spelat diablo, men D2 tyckte jag var hur kul som helst.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenir
Jag tror du spelade Diablo 1 två gånger.

Spelade så långt som man kunde göra på demot.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

D1 var kul, det var inte direkt nytt i changern men det var mer direkt strid och mindre lull lull så det var kul, D2 vara samma sak igen fast aningen snyggare och större spel. Act 3 var riktigt dryg med den där jungeln dock, det hade de kunnat skippa..

D3 hoppas jag det blir pvp i, inte samma simpla fokus på pve grinding för ingen nytta. Men jag har inte direkt höga hopp för det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Diggar verkligen båda spelen. Andariel skrämde skiten ur mig. Mest för att en god vän berättat om hur jävla läskigt det var där och hur grymt svår hon var. Nerverna på helspänn och tre minuters jabbande med min barb så var man inte så nervös längre:)

Kan tillägga att jag spelade D2 innan D1.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenir
Jag tror du spelade Diablo 1 två gånger.

LOL! Skrattade rejält

Själv tycker jag att Diablo 2 är ett helt underbart spel (lirar det fortfarande)

hoppas att 3an blir lika kul

Permalänk
Medlem

2an är skoj.
men föredrar 1an faktiskt.

Mycket nöttande i lan med en polare förr i tiden.
sen när man fick tag i den icke officiela exp paktet till 1an med =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Personligen gillade jag verkligen inte alls tvåan. Tyckte det kändes lite "out of place" på något sätt.

Har länge undrat varför och jag tror jag vet varför nu. I ettan klättrade man neråt mot helvetet och Diablo. Miljöerna återspeglade hur långt bort man "trodde" sig vara. Hursomhelst så tycker jag tvåan känns helt utspritt gällande miljöer. Ena stunden är man i någon öken och nästa stund är man ute i träsklandet.

Nä, var verkligen ett stort Diablo 1 fan. Klarade tvåan en eller två gånger men det var för vi spelade det på LAN. Ger 1an 8/10 och 2an 4/10.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Det enda som är en besvikelse är att patchen dröjer så länge... Vill spela ladder igen !

Permalänk
Medlem

Tycker att Diablo 2 är ett av tidernas bästa spel. Har lagt ner för många timmar på det. PvP var det som jag gillade mest, ibland rann svetten när man mötte någon som var en jämnlik.
Tror att Diablo 3 kommer att bli fantastiskt och hoppas på att pvpn kommer leva kvar och förbättras ytterligare med kanske matchmaking och arenor avsedda för pvp.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Inte den samma mörka och dystra stämning som det var i 1an.

När jag spelade demot på 1an för första gången var jag rädd när jag gick ner i catacomben men i 2an var det ju som att springa omkring och lalla i vilket spel som helst.

Håller med dig fullständigt, men blev inte rädd nånstans på 2an.

Dock var 2an bättre på många andra aspekter såsom att springa osv, grafiken är ju kickass älskar den på 2an.. snyggare menyer och mer items typer.

båda 2 var grymma spel allt annat än en besvikelse

Permalänk
Avstängd

Har båda spelen och Diablo II är ju helt överlägset. Att det inte skulle vara nån skillnad på grafiken håller jag inte med om. I Diablo kunde man ju inte ens springa vilket var väldigt irriterande när man hade en hord av monster efter sig. I Diablo III så är jag lite negativ till de giga stora bossarna, men den som lever får se hur spelet blir

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Jag tycker Diablo 2 är ett av de bästa spelen någonsin och har spelat hela inklusive expansion minst 50 gånger, spelet har en otrolig re-play-value Vad som dock suger med det är act III när man är ute i skogen och man måste döda alla de små trollen som bara springer från en hela tiden, det duger rätt hårt :\

Permalänk
Medlem

Min upplevelse av Diablo 1 var bättre än min upplevelse av Diablo 2. Men det betyder inte att 2an är ett sämre spel

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

Ettan var mörkare, hade bättre musik och gav en känsla av att den lilla byn höll på gå åt helvete.
Upplägget var enkelt perfekt.

Tvåan var lite gladare och mer konsolaktigt med glada färger och snabbare action.

Ettan var en bättre upplevelse än tvåan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Va, skulle tvåan vara en besvikelse? Som ettan fast mycket bättre, roligare, större och inte lika enformigt - bara nere i samma grotta hela tiden. Diablo är ett fantastiskt spel men tvåan var tveklöst en god vidareutveckling av konceptet.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Jag tror mycket har att göra med att man inte hade upplevt någonting liknande när man spelade ettan, vilket gjorde att man blev än mer imponerad. sen kan jag hålla med om att ettan känns mörkare..

däremot tycker jag tvåan gjorde ett förbannat bra jobb att vidareutveckla spelet. men när man tänker tillbaka så har jag tydligast minnen från ettan.

fan vad sugen jag blev på att spela igenom det igen

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Fastnade riktigt hårt i DiabloII, men så här ett par år efter så inser jag att jag fastnade för att jag inte hade något annat att spela och det är ett bra tidsfördriv.

DiabloII är äckligt linjärt, saknar stämning, en vettig och trovärdig story och karaktärsutvecklingen suger!

Diablo (originalet) däremot har störtskön atmosfär, intressantare story och Butcher! "Aaah, fresh meat!!"

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Ettan var ett bra mörk hacknslash med perfekta miljöer
Tvåan var mer tilltalande för massan, snyggare, större, men saknade bra story.

Ettan finns som mod till never winter nights, för er som vill återuppleva spelet med bra grafik!
stone for stone! med orginal musik/ljudeffekter å allt sånt

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjBeowolf
Håller med dig fullständigt, men blev inte rädd nånstans på 2an.

Dock var 2an bättre på många andra aspekter såsom att springa osv, grafiken är ju kickass älskar den på 2an.. snyggare menyer och mer items typer.

båda 2 var grymma spel allt annat än en besvikelse

En klar skillnad som en del kanske menar är avsaknaden av att kunnda springa i 1:an och mer öppna miljöer. Det gjorde att det var mycket enklare att fly från striden! I Diablo 1 känndes det mycket svårare. Mötte man svåra saker var det inte lika lätt att bara springa därifrån.

Visa signatur