Permalänk

Riktigt vackert! Nu vart man sugen på att sälja av 4850 korten och köpa ny låda,graffe,block och en till radiator, synd att pengarna saknas

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Behöver man inga 45 eller 90 graders klarar man sig ju ganska lindrigt undan, men när man börjar lägga 45 graders roterbara adaptrar i kundkorgen börjar priserna skena iväg.
Hade feser förut och där var kompressionsnippeln "inbyggd" i deras 45 graders och den kostade väl runt 40kr, och med bitspower får man räkna med ~200kr sammanlagt för en 45 graders comp.

Precis, det som är så synd ;/. Tycker dem borde utöka sitt sortiment lite och göra ordentliga 45- och 90-gradiga 1/2 ID, 3/4 OD compression-fittings.

Permalänk

Hej WeeMaan. Hur ska jag nu kunna lägga upp, min "bygglogg"???

Jag är grymt imponerad, över finishen och tålamodet i det här bygget.

Jag har varken slevat eller byggt min låda med tillbehör.

Det är så att jag har "tummen mitt i handen" och att jag inte är ett dugg intresserad av bygga själv.

Jag har samma vattenblock till mina 5870, som du har till din.

Det enda jag är orolig över, är vad tempen på grafikkorten kommer att ligga på vid full load. Jag undrar om pumpen i min Reserator 1+ kommer att kyla tillräckligt.

Jag valde först ett Rampage II Extreme, men ändrade mig till ett Evga X58 3xSLI Classified istället.

Det verkar som, att du tycker om att bygga och göra om dina datorkomponenter. Vad ska du göra när ditt bygge är färdigt.

Jag kan inte se dig nöjd, det måste klia i fingarna efter ett nytt projekt att sätta tänder i.

Jag ser fram emot, ditt nya Rampage III Extreme mobo och 2st Fermi-G300! Ser fram emot mer bilder och uppdateringar.

Tack för en trevlig stund.

Mvh AlienPredator

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Behöver man inga 45 eller 90 graders klarar man sig ju ganska lindrigt undan, men när man börjar lägga 45 graders roterbara adaptrar i kundkorgen börjar priserna skena iväg.
Hade feser förut och där var kompressionsnippeln "inbyggd" i deras 45 graders och den kostade väl runt 40kr, och med bitspower får man räkna med ~200kr sammanlagt för en 45 graders comp.

visst det är dyrt men som sagt smakar det så kostar det och man får riktig kvalitet och sjuk snygga fittings
man kan faktisk hålla sig utan 45/90 grader nipplar men då får man använda mer slang och det kommer inte ser ut så rent och snygg

WeeMaan Bra jobbat!!! väntar på mer bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
visst det är dyrt men som sagt smakar det så kostar det och man får riktig kvalitet och sjuk snygga fittings
man kan faktisk hålla sig utan 45/90 grader nipplar men då får man använda mer slang och det kommer inte ser ut så rent och snygg

WeeMaan Bra jobbat!!! väntar på mer bilder

Man vill ju ha det så cleant som möjligt ;). Är man redan uppe i 5-6000 för vattenkylning, så vad gör en femhundring extra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ali3nPredator
Hej WeeMaan. Hur ska jag nu kunna lägga upp, min "bygglogg"???

Jag är grymt imponerad, över finishen och tålamodet i det här bygget.

Jag har varken slevat eller byggt min låda med tillbehör.

Det är så att jag har "tummen mitt i handen" och att jag inte är ett dugg intresserad av bygga själv.

Jag har samma vattenblock till mina 5870, som du har till din.

Det enda jag är orolig över, är vad tempen på grafikkorten kommer att ligga på vid full load. Jag undrar om pumpen i min Reserator 1+ kommer att kyla tillräckligt.

Jag valde först ett Rampage II Extreme, men ändrade mig till ett Evga X58 3xSLI Classified istället.

Det verkar som, att du tycker om att bygga och göra om dina datorkomponenter. Vad ska du göra när ditt bygge är färdigt.

Jag kan inte se dig nöjd, det måste klia i fingarna efter ett nytt projekt att sätta tänder i.

Jag ser fram emot, ditt nya Rampage III Extreme mobo och 2st Fermi-G300! Ser fram emot mer bilder och uppdateringar.

Tack för en trevlig stund.

Mvh AlienPredator

Har inte heller alltid varit så intresserad av utseendet och designen men det har på senare tid börjat smyga sig på, och nu har man blivit "hooked" och är helt besatt.
Det är som en drog, ju mer man får desto mer vill man ha.

Ska du ha en Reserator+ och inget annat till dina 5870?
Verkar lite tajt, men man vet ju inte förens man försöker.

Classified är väl nog den bästa brädan ute just nu så du har gjort ett bra val, ska dock bli intressant att se hur RIIIE presterar jämfört med den, den ska ju ha digitala pwms m.m precis som Classified har och Asus har ju sagt att det kommer bli deras dyraste bräda någonsin.

Lycka till med ditt bygge!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
visst det är dyrt men som sagt smakar det så kostar det och man får riktig kvalitet och sjuk snygga fittings
man kan faktisk hålla sig utan 45/90 grader nipplar men då får man använda mer slang och det kommer inte ser ut så rent och snygg

WeeMaan Bra jobbat!!! väntar på mer bilder

Tror det kommer bli lite sämre med bilder nu tills jag fått den "up and running" igen, men ska försöka ge lite uppdateringar där imellan iallafall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Man vill ju ha det så cleant som möjligt ;). Är man redan uppe i 5-6000 för vattenkylning, så vad gör en femhundring extra?

Sant, dock räcker ju inte en 500ing så långt, det täcker väl just och just för fittingsen till gpun frakt exkluderat.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till att jag måste få det som inte är koppar målat svart på heatkillern, ser förjäkligt ut annars.
Man kan ju få det pulverlackerat av Chilled PC för en billig peng, men då måste man ju skicka in den dit och det lär ju ta en par veckor. :\
Alternativt att man sprayar den själv, men har läst att det är jäkligt svårt att få in i koppardelen igen efteråt.
Någon som har förslag på hur man kan göra?

(Har ingen erfarenhet av sprayining / målning öht)

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

fråga närmaste väskrad där de lackerar bilar eller motorcyklar, borde inte vara så dyrt

Permalänk
Medlem

Eller annars kan man ju köpa en sån här och ha dom att skicka den direkt till Tom @ Chilled PC så pulverlackerar han den.

http://www.a-c-shop.de/HEATKILLERZ-CPU-Rev30-1366-LT-white

Resultatet blir väl såhär då.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Eller annars kan man ju köpa en sån här och ha dom att skicka den direkt till Tom @ Chilled PC så pulverlackerar han den.

http://www.a-c-shop.de/HEATKILLERZ-CPU-Rev30-1366-LT-white

Resultatet blir väl såhär då.

http://www.watercool.de/cms/forumpics/HK30_LT_1156_WH_BK.jpg

Fyfan vad snygg! Tror du den går att få i svart/mörkröd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Fyfan vad snygg! Tror du den går att få i svart/mörkröd?

Säkert, men du måste nog måla själv då.
Den där bilden är tagen från Watercools egna forum.
http://www.watercool.de/_forum/wbb/index.php?page=Thread&thre...

Dock skulle ju svart / koppar fungera väldigt bra med den övriga kylningens färgschema, både gpu blocket samt moderkortets kylning är ju svart / koppar.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Säkert, men du måste nog måla själv då.
Den där bilden är tagen från Watercools egna forum.
http://www.watercool.de/_forum/wbb/index.php?page=Thread&thre...

Dock skulle ju svart / koppar fungera väldigt bra med den övriga kylningens färgschema, både gpu blocket samt moderkortets kylning är ju svart / koppar.

Mjoo, funderar dock på att köra allt i Svart/POM Nickel, med svarta fittings. Sedan blodröd vätska, alla detaljer röda m.a.o. Så kunde man få en del av blocket i rött hade det varit perfa :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Mjoo, funderar dock på att köra allt i Svart/POM Nickel, med svarta fittings. Sedan blodröd vätska, alla detaljer röda m.a.o. Så kunde man få en del av blocket i rött hade det varit perfa :D.

Det låter jäkligt snaskigt, slangarna blir venerna / artärerna och heatkillern blir hjärtat i din build.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Det låter jäkligt snaskigt, slangarna blir venerna / artärerna och heatkillern blir hjärtat i din build.

Precis :D.

Permalänk
Medlem

nä va händer, ja e taggad på detta projektet. kom igen Weeman bygg vidare nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy3
nä va händer, ja e taggad på detta projektet. kom igen Weeman bygg vidare nu!

Det är nog på gång, håller på funderar lite på slangdragningen.
Men absolut senast i helgen ska den vara uppe.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Gjorde något nu som jag antagligen kommer att ångra, men annars skulle jag ha stört mig på det varje gång jag tittar på datorn.
Återstår att se hur resultatet blir, men har inga höga förväntningar.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli rätt så nöjd.
Förhoppningsvis hinner ja bli klar i helgen.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jag börjar bli rätt så nöjd.
Förhoppningsvis hinner ja bli klar i helgen.

Ser fram emot slutresultatet!

Lite offtopic, är jag ensam om att uppleva att ChilledPC ofta har slut på väldigt stora delar av sitt sortiment? Satt häromdagen och satte ihop ett paket och jag fick plocka från indomo, chilled och aquatuning för att ens få ihop en loop med de saker jag ville ha. Chilled hade inte ens 3/8 slang inne då (alltså ingen alls, oavsett färg eller typ)

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Ser fram emot slutresultatet!

Lite offtopic, är jag ensam om att uppleva att ChilledPC ofta har slut på väldigt stora delar av sitt sortiment? Satt häromdagen och satte ihop ett paket och jag fick plocka från indomo, chilled och aquatuning för att ens få ihop en loop med de saker jag ville ha. Chilled hade inte ens 3/8 slang inne då (alltså ingen alls, oavsett färg eller typ)

Hmm, har inte märkt det.
Inte att dom skulle ha mindre än andra butiker iallafall, dom gånger jag handlat så har jag oftast köpt 10+ saker och kanske 1 som inte varit i lager som man måsta vänta på.
Men du kan ju kolla lite andra butiker och se om någon har allt du behöver, har du t.ex kollat på highflow.nl eller caseking.de?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Den nedre kompressionsnippeln på min heatkiller började läcka efter ~15min. Den består av en 45 graders rotary och sedan kompressionsnippeln på och den verkar läcka från basen, längst ner mot blocket. :\

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

alltså packning håller inte tråkig men ta teflon tejp och försök fixa det med detta eller tror du att det har spruckit ngt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
alltså packning håller inte tråkig men ta teflon tejp och försök fixa det med detta eller tror du att det har spruckit ngt?

Jag ser inte något fel direkt, O ringen ser bra ut och inte något konstigt med nippeln heller.
Men ska testa lite olika saker och se om det löser sig.

Bytte ut nippeln men samma sak endå.
Ska testa lägga lite teflontejp och se om det hjälper.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

kolla också om alla de skruvar som håller block ihop sitter ordentlig (de på undersidan) för det är lite oroande att det händer med annan nippel fast teflon tejp kan hjälpa om det är bara lite större borrat gänga än den skulle, håller tummarna upp för dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
kolla också om alla de skruvar som håller block ihop sitter ordentlig (de på undersidan) för det är lite oroande att det händer med annan nippel fast teflon tejp kan hjälpa om det är bara lite större borrat gänga än den skulle, håller tummarna upp för dig

Ska göra det, fast tror nog inte det är det som felar för de kommer ju precis där blocket slutar och nippeln börjar.
Men måste montera bort heatkillern och inspektera den lite nogrannare bara.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till vad som felar nu och är väldigt besviken.
Tydligen är det Bitspowers 45 graders fittings som inte pallar med minsta lilla tryck av slangen från något håll, för isåfall läcker dom.
Läckte från adaptern från gpublocket > heatkillern också, och spelar inte någon roll vilken av adaptrarna jag tar för alla läcker.

Så det enda att göra nu är att skippa 45 graders adaptrarna och köra bara vanliga komp. nipplar, vilket är väldigt synd för det innebär att jag måste sälja bort heatkillern (stora komps passar ej utan 45 adapter) alternativt övergå till mindre slangstorlek och sälja bort alla nipplar jag köpt.
Eller att jag kör vanliga barbs på heatkillern, men det skulle ju helt förstöra helhetsintrycket.
Det lutar mera åt att heatkillern får fara, vilket är jäkligt synd då den efter sin makeover (stålet på den sprayat svart) passade perfekt in med mitt övriga färgschema med tanke på att både gpu blocket samt moderkortskylningen gick i svart / koppar.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

ajj va tråkig, och jag trodde att bitspower har riktig bra kvalité på de nipplar, men lite konstig att de 45grader håller ingen tryck, tror det finns också de icke roterande och kanske detta hjälper?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
ajj va tråkig, och jag trodde att bitspower har riktig bra kvalité på de nipplar, men lite konstig att de 45grader håller ingen tryck, tror det finns också de icke roterande och kanske detta hjälper?

Jo, väldigt tråkigt och är minst sagt förvånade att en adapter för 100kr inte ens kan hålla tätt vid minsta lilla tryck från slangen.
Det finns också icke roterbara 45 graders adapters men dom kan man ju inte få till den position man vill, utan det är att skruva på dom och hoppas på det bästa bara. Vilket gör dom ganska värdelösa.

Och jag som var jävligt nöjd med min build och nu måste jag "förfula" den med vanliga barbs eller ett (mindre snyggt) vattenblock. :\

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Vilken hastighet kör du på dina 4 Gentle Typhoon som sitter på radiatorn? Du kör väl inte dem i 1450? Jag funderar på att använda 4 st Gentle Typhoon 800 rpm men funderar på om det kyler tillräckligt bra. Har läst runt lite och märkt att folk inte tycker man ska ha fläktarna över 1000 för att få det tyst, så då blir ju 1150 fläktarna för högljudda med.

Permalänk
Medlem

jag har gt 1850 (3st) på thermochill pa i runt 1200 nu och hörs inget allas