Permalänk
Medlem

Ändra bios splash-screen på P5Q?

Jag har läst och kollat på folk som ändrar sin bios splash-screen (den där det står asus i mitt fall) men jag har aldrig fått reda på hur dom gör det... Finns det någon som har en aning ifall det är möjligt att göra på ett P5Q Pro?

Jag har sökt runt i snart en timme, kalla mig dålig googlare men jag hittade verkligen ingenting till mitt mobo...

Hjälp skulle verkligen uppskattas.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasidop
Jag har läst och kollat på folk som ändrar sin bios splash-screen (den där det står asus i mitt fall) men jag har aldrig fått reda på hur dom gör det... Finns det någon som har en aning ifall det är möjligt att göra på ett P5Q Pro?

Jag har sökt runt i snart en timme, kalla mig dålig googlare men jag hittade verkligen ingenting till mitt mobo...

Hjälp skulle verkligen uppskattas.

Kort och gott - Om det går att göra det så står det i manualen om hur du gör det.
Jag har ett Intel DG45FC där det går att byta splash screen. Program fick jag med och det står i manualen hur man gör det.

Oavsett hur bra eller dålig googlare du är så måste 1 timmes googlande vara nog för att bekräfta att det inte går.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Kort och gott - Om det går att göra det så står det i manualen om hur du gör det.
Jag har ett Intel DG45FC där det går att byta splash screen. Program fick jag med och det står i manualen hur man gör det.

Oavsett hur bra eller dålig googlare du är så måste 1 timmes googlande vara nog för att bekräfta att det inte går.

Ok, får ta en titt i min manual senare. Tack för svaret iallafall.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Vila i frid

Googla på "p5q pro ami bios mod". De fyra första sajterna som listas har all info du behöver för att ända ditt bios splash-bild.

Permalänk
Medlem

Asus har ett program som heter MyLogo2 som du borde kunna använda (förutsatt att ditt moderkort stödjer det).

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Googla på "p5q pro ami bios mod". De fyra första sajterna som listas har all info du behöver för att ända ditt bios splash-bild.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Asus har ett program som heter MyLogo2 som du borde kunna använda (förutsatt att ditt moderkort stödjer det).

Mvh Johan

Ok, tackar väldigt mycket för eran hjälp.
Ska kolla in det där senare idag när man kommit hem från skolan.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Vila i frid

Skicka inte kärleksbrev dvs PM när det rör diskussionsämnen. Jag vet inget mer. Har själv aldrig bytt logotype i bios, vet bara att det går. Man lär grotta in sig hur bioset är uppbyggt av moduler och själv peta in en annan bild. Det finns inget program som "fixar-det-automagiskt-åt-dig".