Permalänk
Inaktiv

Avp Demo

Demot är uppe på steam nu.

Bara DX 9 i demot.

Har inte spelat än efter som server browsern ser ut som Modern Warfare 2.

Vill någon tanka så vi kan prova spela?
"Searching for players" nu i 20 minuter...

TV(PC?!) SPEL 2010

fuck this

Permalänk
Medlem

Luktar konsolport tyvärr

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Awesome, browsern i MW2 är ju fan det sämsta som har hänt mig sen första världskriget...

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Dessutom så kan man inte skapa en egen server (game), utan man är illa tvungen att skapa en grupp (med en själv eller med några andra) o sen söka efter en server som redan existerar. Var aspeppad över att testa demo-versionen, men tog bort det efter 15-20 minuter. Spelade dock som alien (man får inte välja vad för ras man vill vara, utan det är random). Det var rätt kul, men pga idiot-idén att inte kunna skapa en egen server, så gick spelet väldigt mycket ner i status hos mig. Singleplayer is the shit i det här spelet!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Säg inte det är lika mycket port som Borderlands för isf blir det inget köp här iaf.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Det här är faktiskt ett av få multiplayerspel som jag tycker att en sådan "serverbläddare"/system är en bra idé. Är det lika dåligt gjort som MW2 så skjuter dom sig själva i benet men är det som L4D är nu tycker jag att det är helt okej. Steamintegrerat skulle vara jävligt schysst också, smidigt att bjuda in vänner/bara spelar med vänner. Tankar på både min och flickvännens dator så att jag kan skrämma henne lite sen(hoppas jag)

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Inaktiv

Ok, spelat i typ 25 min nu.

Grafiken är ok, i DX11 kommer den var godkänd.
Ljudet : ok i demot, blir nog kalas i retail versionen.
Kontrol: Ganska ok, lite spagetti men det beror kanske på hög ping, annars är den ok.
Multiplayer : Deathmatch är ganksa tråkigt, trycker man på E bakom fiender så blir det enkla frags, endast matchmaking i demot och vi vet vad vi tycker om match making.

Jag tror single player blir kul och några multiplayer modes blir bra, men det är för tidigt att säga....

Permalänk
Medlem

demot är sjukt roligt för de som funderar på att ladda ner det 100% köp för mig

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

funkar inte o ladda ner för mig........när man trycker "installera demo" så laddar den bara om sidan o inget händer..........

edit: ordnade sig efter omstart av steam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Jag tror single player blir kul och några multiplayer modes blir bra, men det är för tidigt att säga....

Ang. mp modes kolla in infestation.
http://www.fz.se/filmer/20100204/aliens-vs-predator-infestati...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

verkar som man kan dra upp grafiken men den går iten att dra ner igen, hadde perfect fps med high inställning och prova verry high och drop upp afilter då stack fpsén och jag kan iten få tillbax den :/

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Sötast

Retar mig på namnet....

Gamla AVP = Alien VS Predator
Nya AVP = AlienS VS Predator

Men videon var väl halvtrevlig iaf
Fast självklart så KAN det inte bli ett köp, då det är matchmaking.
Omöjligt!

Permalänk
Medlem

Fyfan vad tråkigt spel!!! Tilltalade mig inte alls. Var ryckigt, laggigt, hjärndött, stelt, matchmaking. Hur fan kan utvecklare vara så extremt kassa?

Ja, det behövs verkligen negativ kritik. 1an var ju helt suverän och man kände att man verkligen var där, med den gamla grafiken. Helt otroligt. Rädd som fan var man oxå om man lirade som marines.

Detta är ett bevis på att grafiken oftast aldrig spelar in, utan gameplay. Dessutom sög grafiken i mina ögon ändå....

Näh, tur jag kan lira BC2 som verkligen har potential. Fler grymma titlar kommer i år oxå, så AVP (new) kommr nog hamna på soptipparna el i skuggan av alla andra spel. MS röj är för fan roligare.

Permalänk
Medlem

hade hellre spelat en liten bit av marine i sp istället för en taskig mp demo, tar ju sjukt lång tid innan man kommer in i ett game.

Permalänk
Medlem

Testade spelet lite. Matchmakingen funkar idag knappt alls. Jag gissar på att jag hade 500 i ping, det tog en stund för skotten att träffa där jag ville som marine.

Grafiken var väl inget att hurra över, men det är ju ändå bara DX9.

Deathmatch var som väntat tråkigt. Banan var aningen för ljus, jag som sitter och är skiträdd för bioshock blev väl lite upptrissad högst någon gång när det inte var så många som spelade.

Håller dock med om att spelet är väldigt stelt, animationerna är inte särskilt bra. Det är sådant som är lite jobbigt att ändra såhär sent i utvecklingen, tyvärr.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=maeYqqhscEI

För dom som vill inte spela "SEARCHING FOR GAME" - The game

Permalänk
Inaktiv

Spelat 30 min till.
Långsamt, stelt, auto this, auto that, press "e" to frag.

Jävla skit konsol spel marknad vi har idag, fan alltså.... PC gaming är död.

Ska man avboka sitt PC hunter edition nu?
Vill verkligen ha det men detta suger ganska fett.

Permalänk

Kritik (alien då jag inte testat andra raser än):

-Ge oss en DX11 demo, med singleplayer också.
-Fixa kontrollerna, det enkla och BÄSTA alternativet vore att kopiera från AvP2 där alien kontrollerna var klockrena!
-(hörde av andra) att man måste hålla inne "E" för att plocka upp saker, vore bättre att endast behöva klicka då AvP i multiplayer vill man inte stå still för länge.
-Ge oss dedicated (händer nog dock inte, så bara på MW2).

Spelet har mycket stor potential om de fixade detta, just nu "vill" jag verkligen gilla spelet men det är svårt om inte dessa saker fixas. Och det är säkert fler saker på marine och predator.

edit: som tidigare nämnts, verkar bli en dålig konsolport.

Permalänk
Medlem

Jag har bara testat predator hittils i demot, lite väl OP i vissa fall men jag är sannerligen inte lika hypad på detta spel längre.

Jag kommer nog följa recensioner/reviews om spelet efter release och se ifall det är värt pengarna.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Ang. mp modes kolla in infestation.
http://www.fz.se/filmer/20100204/aliens-vs-predator-infestati...

mhm? så han transformeras till en alien? stämmer ju bra med alien lore...

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

lite mindre bilder tack...

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
lite mindre bilder tack...

Köp ny skärm, detta har diskuterats sönder redan.

Hur gör man en thumbnail?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Köp ny skärm, detta har diskuterats sönder redan.

Hur gör man en thumbnail?

Om du hostar igenom imageshack så välj länken som är till för thumbnail.

Permalänk
Medlem

mm byter du skärm på min laptop då, blir skitglad då. är la inte så svårt att batcha nerstorleken?dessutom är bilderna väldigt intensägande, en på en alien resten är gui varav 2 är att någon disconnectat. skoj...

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
mm byter du skärm på min laptop då, blir skitglad då. är la inte så svårt att batcha nerstorleken?dessutom är bilderna väldigt intensägande, en på en alien resten är gui varav 2 är att någon disconnectat. skoj...

Nästa bilderna blir mindre och mer spännande,

här har du en film så länge:

Predator Hunting

Permalänk
Medlem

Spelet i sig var inte roligt någonstans, singleplayer kanske blir bra men spelet känns bara stelt och segt som många påpekat.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
mhm? så han transformeras till en alien? stämmer ju bra med alien lore...

Haha klockrent fattar inte vad dom håller på med

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinjed
Haha klockrent fattar inte vad dom håller på med

Det gör det ju, Alien lägger ju ägg i offrens mage. Eller har jag fel? (har sett alla filmerna och lirat föregående spel).
Visserligen brukar offren leva när äggen läggs men spelar kanske ingen roll?