Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ja.

Menar du ja som i att du håller med mig?
Eller Ja som i att det han säger är rätt?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
jo det är prollen, har en kompis jag lirar betan med, han har 4850 3 gb ram och en intel core2 quad 2.83 ghz han spelar lagg fritt på medium 1920x1080

Instämmer,slog slag i saken och bytte ut min e8400 mot en quad 9550,låg innan på 30- 40 fps i avg med medium på allt och low på shadows,testade nyss lite snabbt med allt på medium låg då på 75-90 fps villken skillnad kändes som ett nytt spel,har inte provat med high än,men jag är mer än nöjd med uppgraderingen:) kör med ett gtx 260

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
Menar du ja som i att du håller med mig?
Eller Ja som i att det han säger är rätt?

Rätt.
Mer GPU belastning vid högre upplösningar, mindre vid lägre.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Från Senior Designer

"Q: What do you call 4 Recon on the hill in Port Valdez?

A: The Losing Team"

Alternativt mindre bra speldesign.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Det borde ju ha varit:
Q: What do you call 8 Recon on the hill in Port Valdez?

A: The Losing Team

Hehe, jag var på en server där ett par st satt och körde tankartilleri från deras spawn, sen en bunt snipers uppe på berget. Sen var det väl ett fåtal som försökte anfalla och blev totalt mosade varje gång.

Permalänk
Medlem

Såg just på server listan, Battlefield Gotland Gillade deras BF2 Servrar, fan vad bra Dock inga online på den nu, inga morgon pigga ?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Igår fungerade inte scorebordsen, jag hade inga unlocks och fick inga poäng. Testade flera servrar. Fungerar det idag? Var det fel hos alla eller bara min klient?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Det borde ju ha varit:
Q: What do you call 8 Recon on the hill in Port Valdez?

A: The Losing Team

Hehe, jag var på en server där ett par st satt och körde tankartilleri från deras spawn, sen en bunt snipers uppe på berget. Sen var det väl ett fåtal som försökte anfalla och blev totalt mosade varje gång.

Undrar ifall det var jag, heh. Ibland står jag där med någon engineer och bombarderar rätt redigt

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Men alltså, kan nån förklara för mig hur alla "snipers" tänker när de bara står på kullen o får 1 kill eller 2 men hjälper inte laget för 5 öre? :S Blir ibland nästan lite förbannad för att de förstör spelet, de som försvarar får sådant enormt övertag! :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Rätt.
Mer GPU belastning vid högre upplösningar, mindre vid lägre.

men vad han säger är ju att han får högre fps vid högre upplösning, vilket inte borde stämma om det är processorn som flaskar.
han säger först att processorn är för svag för att driva spelet, men sedan säger han att högre upplösning ger mer fps?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis kan lätt ta ned 2st bombplatser på 1min med hjälp av UAVn.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Jag och en kompis kan lätt ta ned 2st bombplatser på 1min med hjälp av UAVn.

Fan vad ni är coola.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Fan vad ni är coola.

Det var mer i syfte om att alla klagar på att ens lag inte gör något, bara att finna andra vägar att spränga bombplatserna. Inte svårare än så. Men visst vi är väll coola om du tycker det.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Men alltså, kan nån förklara för mig hur alla "snipers" tänker när de bara står på kullen o får 1 kill eller 2 men hjälper inte laget för 5 öre? :S Blir ibland nästan lite förbannad för att de förstör spelet, de som försvarar får sådant enormt övertag! :/

Fixa två eller tre polare så kan ni i princip göra allt jobb själva, väldigt lätt.

Permalänk
Medlem

precis, då kan man sätta 4-5p per lag servar.
så 8-10manna servar.

Kalas ju!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

indeed, kan tillochmed göra det själv om man har flyt med motståndarlaget

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Jag och en kompis kan lätt ta ned 2st bombplatser på 1min med hjälp av UAVn.

har svårt att tänka mig ett tråkigare sätt att gör det på

borde vara att man måste planta bomb men som det ser ut nu gör ju ingen det bara c4 söder skiten eller som du med uavn

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foiltech
Instämmer,slog slag i saken och bytte ut min e8400 mot en quad 9550,låg innan på 30- 40 fps i avg med medium på allt och low på shadows,testade nyss lite snabbt med allt på medium låg då på 75-90 fps villken skillnad kändes som ett nytt spel,har inte provat med high än,men jag är mer än nöjd med uppgraderingen:) kör med ett gtx 260

och då är ändå en e8400 en bra prolle.
quad har fördelar idag då drivrutinerna skrivs med multi prollar i baktanken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagel
Såg just på server listan, Battlefield Gotland Gillade deras BF2 Servrar, fan vad bra Dock inga online på den nu, inga morgon pigga ?

BFG e bra pojkar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Det var mer i syfte om att alla klagar på att ens lag inte gör något, bara att finna andra vägar att spränga bombplatserna. Inte svårare än så. Men visst vi är väll coola om du tycker det.

c4, tank eld, artilleri från mortar, c4, listan e lång.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
c4, tank eld, artilleri från mortar, c4, listan e lång.

... och glöm inte C4!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Så här skulle man kunna gör på sina teammates när dom campar på berget, som i Uncharted2 här:

http://www.youtube.com/watch?v=VdBLYOM_TrQ&feature=player_emb...

Iofs va dom ju motståndare där... men tänk och kunna putta ner dom på det sättet när dom basra struntar i laget! hahaha

Jaha... då får jag hem detta paket snart från posten: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=495976
Hoppas det funkar bra med BFBC2, nån som kör nåt liknande?
Har ett GTS 8800 640mb till, men ska byta det nästa månad till nåt nyare...
Bara det jag har aldrig monterat datorer innan, så får väl vänta tills nån polare har tid över nån dag... :/

Permalänk
Medlem

äsch det klarar du ju själv, var bara försiktig och följ instruktionerna i moderkortets manual

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=21&skrivelse=2...

du får gärna raportera om det kittet är bra sedan själv funderat på det.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis

Jaha... då får jag hem detta paket snart från posten: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=495976
Hoppas det funkar bra med BFBC2, nån som kör nåt liknande?
Har ett GTS 8800 640mb till, men ska byta det nästa månad till nåt nyare...
Bara det jag har aldrig monterat datorer innan, så får väl vänta tills nån polare har tid över nån dag... :/

Jag har också det paketet från komplett, Fast jag beställde de när det var lite snabbare minnen och Gigabyte moderkort, då kostade de 3700kr. Kör med ett 5770 kort också.

Inga problem i Bad Company 2. Ligger på runt 50-70 FPS på high

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
Jag har också det paketet från komplett, Fast jag beställde de när det var lite snabbare minnen och Gigabyte moderkort, då kostade de 3700kr. Kör med ett 5770 kort också.

Inga problem i Bad Company 2. Ligger på runt 50-70 FPS på high

Låter ju strålande!

Permalänk
Medlem

var ju inget sli moderkort väntar och ser om de sätter ihop ett nytt istället.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Undra om det fortfarande går att hitta betanycklar på nätet...
Kan inte kolla på jobbet då många spelsajter är låsta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

ja, iochmed detta:

Citat:

Are you a small BF community site or competitive team with a website? If yes & have BFBC2 in your site design let us know for 8 Beta Keys. OfficialBFBC2 about 4 hours ago on twitter.

så borde du kunna hitta nycklar på fansites.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Tack för svaret.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Måtte dom bygga bf3 på samma grafikmotor, så man slipper uppgradera igen när det kommer!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Måtte dom bygga bf3 på samma grafikmotor, så man slipper uppgradera igen när det kommer!

BF3 skulle väl inte använda samma motor? Och det skulle väl vara enbart för DX10 och 11(?).

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
BF3 skulle väl inte använda samma motor? Och det skulle väl vara enbart för DX10 och 11(?).

Inte en aning... har du läst det nånstans?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Inte en aning... har du läst det nånstans?

Tror dice/ea sa nåt om att BFBC2 var deras sista dx9 spel till pc.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200