Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Den autofokuserar ju när man trycker ner kamera knappen halvvägs? Eller vilken kameraknapp syftar du på?

Jo det vet jag, men vem kan hålla kameran helt still när man klickar sista biten. Inte jag iaf

Tycker det funkar bättre när man klickar en gång på skärmen så fokuserar den och tar kortet automatiskt. Det gör den inte med den dedikerade kameraknappen.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

här kommer en fråga från min bror, vars mobil uppdaterades med V40 idag.

"Jag kan inte installera eller avinstallera någonting, den visar bara medd "det går inte att utföra åtgärden. en annan åtgärd pågår".

någon som varit med om liknande, vad göra?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
här kommer en fråga från min bror, vars mobil uppdaterades med V40 idag.

"Jag kan inte installera eller avinstallera någonting, den visar bara medd "det går inte att utföra åtgärden. en annan åtgärd pågår".

någon som varit med om liknande, vad göra?

Jag fick samma problem. Fabriksåterställning var det enda som hjälpte.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
här kommer en fråga från min bror, vars mobil uppdaterades med V40 idag.

"Jag kan inte installera eller avinstallera någonting, den visar bara medd "det går inte att utföra åtgärden. en annan åtgärd pågår".

någon som varit med om liknande, vad göra?

Fick samma problem, löstes efter en omstart.

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att mata ut och i minneskortet. (Självklart säker borttagning)

//Stellan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

fick svar från brorsan nu på kvällskvisten, och han hade tagit ut minneskortet och stoppat in den igen.. funkade

göttis

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
fick svar från brorsan nu på kvällskvisten, och han hade tagit ut minneskortet och stoppat in den igen.. funkade

göttis

Va kul att det fanns en enklare lösning :P, jag tänkte inte ens på att ta ut minneskortet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har samma problem, får testa de med minneskortet. Tur jag lästa här först innan fabriksåterställning. Satt precis och fingrade på den...

Permalänk
Medlem

Någon som har fått Mail for Exchange att funka på sin 5800?

Skulle hemskt gärna vilja få in "Google calender"!

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

Kan inte kolla på vissa videos online. Irriterande som fan
Har senaste updaten...

www.chess.fm -> free preview round 3 (short-nakamura) tex. Vetifan vad det beror på men om nån kunde berätta vore det super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marre_p
Någon som har fått Mail for Exchange att funka på sin 5800?

Skulle hemskt gärna vilja få in "Google calender"!

Funkar felfritt för mig, bara att fylla i alla uppgifter.
Vad är problemet?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Funkar felfritt för mig, bara att fylla i alla uppgifter.
Vad är problemet?

Jag kan inte hitta rätt version på Nokia.com,
När jag trycker på 5800 så kommer det inte upp någon "Download-knapp".

Så jag laddade ner Mail for Exchange för symbian S60 i stället då får jag
"Programmet är inte kompatibelt med telefonen"
Trycker jag på fortsätt ändå så för jag felmeddelande "Ingen behörighet".

Jag kanske är helt ute och cyklar?

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marre_p
Jag kan inte hitta rätt version på Nokia.com,
När jag trycker på 5800 så kommer det inte upp någon "Download-knapp".

Så jag laddade ner Mail for Exchange för symbian S60 i stället då får jag
"Programmet är inte kompatibelt med telefonen"
Trycker jag på fortsätt ändå så för jag felmeddelande "Ingen behörighet".

Jag kanske är helt ute och cyklar?

Kommer inte ihåg vart jag tankade den och hittade inget på google sorry.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Har fått problem med att indikationen om e-post på startsidan har försvunnit. Är bara en tom rad där nu. Någon som fått liknande problem? Orkar inte installera om hela telefonen IGEN.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Asså min startsida är helt åtta skogen Jag kommer inte in till ringnings funktionen och kontaktlistan (de två ikonerna) AAAH ska jag fabriksåterställa ? påverkar det gantin ? vad är koden ?

Permalänk
Medlem

Jag har problem med communities-appet. Får inte igång facebook via detta. Blir bara "logging in...". Inget mer händer. Någon som vet något man kan göra åt detta?

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolspider
Asså min startsida är helt åtta skogen Jag kommer inte in till ringnings funktionen och kontaktlistan (de två ikonerna) AAAH ska jag fabriksåterställa ? påverkar det gantin ? vad är koden ?

När jag hade samma problem hjälpte det hjälpte det att lägga till en tom kontakt på startsidan. Inställningar -> personligt -> teman -> tema f. startsida -> kontaktfält.

Visa signatur
Permalänk

Uppdaterade min idag, den stendog. Verkligen stendog. Rycker man ur batteriet, sätter i det igen och startar så brummar vibratorn till sen är det bara svart, svart, svart och återigen svart. Vad göra?

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Uppdaterade min idag, den stendog. Verkligen stendog. Rycker man ur batteriet, sätter i det igen och startar så brummar vibratorn till sen är det bara svart, svart, svart och återigen svart. Vad göra?

Har du garanti kvar så e det bara å gå tillbaka och säga att den "dog".

Har du ingen så får du gåt till någon som kan flasha om den eller skicka den till mig så får jag skräma liv i den igen.
Skicka PM för mer info

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Har du garanti kvar så e det bara å gå tillbaka och säga att den "dog".

Har du ingen så får du gåt till någon som kan flasha om den eller skicka den till mig så får jag skräma liv i den igen.
Skicka PM för mer info

Satans helvete! Jag har garanti kvar, mindre än ett år sen jag köpte den, men det lär ju ta hundra år att få tillbaka den från reparation... Jag skiter i det och knäcker den mot bordsskivan istället:up:

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Satans helvete! Jag har garanti kvar, mindre än ett år sen jag köpte den, men det lär ju ta hundra år att få tillbaka den från reparation... Jag skiter i det och knäcker den mot bordsskivan istället:up:

Testat återställa den? Min hängde sig totalt när jag startade den medans jag hade laddaren i, inget funkade efter det så jag återställde den till orginal då hoppade den igång igen.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Testat återställa den? Min hängde sig totalt när jag startade den medans jag hade laddaren i, inget funkade efter det så jag återställde den till orginal då hoppade den igång igen.

Hur hårdvaruresettar man den då? Den startar liksom inte ens...

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Håll in grön + röd lur + kameraknappen samtidigt som du startar den.
När du känner en stark vibration kan du släppa.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Håll in grön + röd lur + kameraknappen samtidigt som du startar den.
När du känner en stark vibration kan du släppa.

Händer inkentinken...

*EDIT: Jag får den vanliga startvibben, men det är fortfarande nattsvart i displayen.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Har just läst igenom hela tråden, tog ett par dagar
Finns de något program för att komma åt utdelade mappar på ett windowsnätverk med 5800an?
Tänkte ifall man kunde spela upp en film på stationära datorn med telefonen?

Permalänk
Medlem

Igår när jag skulle prova uppdatera till v40 genom ovi stog det att jag redan hade den senaste,Kollade precis och nu fanns v40 att ladda ner

Funkar även genom uppdateringen genom mobilen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marre_p
Någon som har fått Mail for Exchange att funka på sin 5800?

Skulle hemskt gärna vilja få in "Google calender"!

Jag har fått det att funka. Men använde den versionens om går att ta ner från programuppdateringar inne i telefonen.

Sedan följde jag bara instruktionerna som finns på google. Så har både kalender och gmail i telefonen. Testa att ta bort de från telefonen, och sedan kör programuppdateringar och tanka ner de igen.

Permalänk

Var och skulle försöka lämna in den på Teknikmagasinet i Östersund där jag köpte den förra året men stolpskottet i kassan ville ha kvitto, som självklart ligger i någon av flyttkartongerna på vinden hos mamma hemma på Gotland.

Helt ärligt så tycker jag det är ett stenålderssystem att man skall behöva ha ett kvitto för att få ut sin garanti på en produkt som faktiskt har ett unikt ID-nummer i och med sitt IMEI-nummer som STÅR SKRIVET under batteriet. Hur jävla svårt kan det vara för dom att bara lagra det i sin dator när dom säljer telefonen, sen om det händer något och kunden lämnar in den på garantin så är det bara att ta fram sin lilla streckkodsläsare, skanna IMEI-numret och voilá!

Nej, telefonhelvetet har blivit av med sin existenslicens.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är så fortfarande,men förr kunde man skicka telefonen själv till engströms telecom tex så kunde dom läsa ur status på garantin.Utan att skicka med originalkvitto.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade precis min till v40 via ovi och nu har helskärmstangentbordet försvunnit...nån som vet hur man får tillbaka det?