Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem

jag har spelat ~20h sedan det släpptes, rank 41

btw, spawnsen börjar irritera mig, jag blir skjuten i ryggen hela tiden >_>

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboinho
16:e mest spelat på Xfire med ca 8000 spelare. Det är då dem som andvänder xfire vilket långt ifrån alla gör.

Fan vad bra, då blir det till att leta rätt på gammal cd-key när nya systemet är byggt i helgen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboinho
167 timmar och tredje prestige lvl 66. Spelade hemska mängder när det var nytt.
Nu stör jag mig väldigt ofta på småsaker så att det blir inte så mycket innan jag stänger av.

Senaste patchen har fått mitt spel att krascha dessutom. Om jag blir host, så funkar det att spela en match, men när mapen laddas till nästa match så kraschar spelet.
Som tur är så verkar jag inte va den enda då jag sett flera trådar om det på steamforumet.

Oh det händer mig också. Riktigt jobbigt, det är typiskt när man får awesome ping så måste man lämna lobbyn och få halvdan ping i en annan lobby

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Det blir bara sämre och sämre.
Idag är det nästan omöjligt att spela alls, tror att jag har lyckats en gång på tjugo försök. Någon mer som upplever samma sak?

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Jo jag och mina polare hade svårt att hitta lobbies som inte blev "Could not connect to host" eller få något sorts timed out. Kanske blev mycket strul med senaste patchen eller något

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vikingone
Det blir bara sämre och sämre.
Idag är det nästan omöjligt att spela alls, tror att jag har lyckats en gång på tjugo försök. Någon mer som upplever samma sak?

Oja, och när man väl kommer in så är det i ett game som är halvägs klar redan, och allt detta när jag är själv och spelar, kan ju tänka mig om man är 3-4 stycken nu...

Visa signatur
Permalänk

Vi satt 15min i lobbyn och blev mergade fram och tillbaka innan vi kom in.

Permalänk

jag fick cant connect to host 7 gånger i rad ganska störande, sen så körde jag underpass och det gick sådär typ på nästa map som kom vart det den igen så byte jag mod och fick samma map igen... byte mod 9 gånger fick samma map varje gång olika games för det var olika folk inne X_x ganska drygt

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Senaste patchen har fått spelet att krascha för väldigt många när dem blir host. Har råkat ut för det jag med.
Så antagligen därför som ni inte kan connecta till hosten.
Hoppas IW fixar det här snabbt, har vart tillräckligt mycket problem innan det här.

Permalänk
Medlem

Har fått vänta 20 min med polarna på att få spela, riktigt usel multiplayer system det här. Ingen nyhet men man blir bara mer och mer irriterad och ser mer och mer fram emot battlefield bad company 2.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
riktigt usel multiplayer system det här. Ingen nyhet men man blir bara mer och mer irriterad och ser mer och mer fram emot battlefield bad company 2.

+1

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Sedan patchen så är det ruskigt buggigt att komma in i ett spel. Väl inne så rullar banorna på som vanligt dock.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Min polare råkade ut för nått väldigt konstigt härom kvällen. Han spelade domination...helt plötsligt blev han diconnectad för att lite senare hamna i en helt annan TDM match....där fick han typ. 8000 poäng för varje kill.
Det slutade med att han fick flera 100 000 poäng och gick från lvl 66 till 70 på en gång.
Vad var det som hände egentligen? Riskerar han bli bannad för detta nu?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II, Corsair AX750, Asus Maximus Formula V, I7 3770K@4.5GHz , 2 x Asus GTX680 DCII Top, 16GB DDR3

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pa.a
Min polare råkade ut för nått väldigt konstigt härom kvällen. Han spelade domination...helt plötsligt blev han diconnectad för att lite senare hamna i en helt annan TDM match....där fick han typ. 8000 poäng för varje kill.
Det slutade med att han fick flera 100 000 poäng och gick från lvl 66 till 70 på en gång.
Vad var det som hände egentligen? Riskerar han bli bannad för detta nu?

Nej, antagligen inte. Du kan fuska dig till 10/70 utan att bli bannad för det.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Nej, antagligen inte. Du kan fuska dig till 10/70 utan att bli bannad för det.

Jo det har jag förstått men jag är 100% säker på att han inte fuskat.
Hur kan det då bli så?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II, Corsair AX750, Asus Maximus Formula V, I7 3770K@4.5GHz , 2 x Asus GTX680 DCII Top, 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Det är en hackad lobby, där inställningarna har ändrats. Alla som är i spelet kommer då att spela under dessa inställningar och därmed ranka upp väldigt fort om det hackade gamet är inställt så.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

MEN, jag kan säga att jag tycker att det verkar som att det fuskas en hel del i det spelet..

Jobbigt för en annan som inte fuskar !!

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Avstängd

Fail på IW dom sa att dom fixade Carepackage buggen som gör att man springer skitsnabbt.. visst i en dag men nu är den tillbaka Händer mig och ett par till varje gång!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Är det nån som läst om IW har planerat några åtgärder mot alla fuskare.
Det går ju knappt spela längre alls.
Jag har kollat på IW´s forum men det är bara en massa som skäller på dom, men inga svar från IW.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II, Corsair AX750, Asus Maximus Formula V, I7 3770K@4.5GHz , 2 x Asus GTX680 DCII Top, 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

hehe, nu har de väl lyckats total-hacka detta spel, spelade i en timme tube-war, alla sprang omkring i hög hastighet med tube och ammo tog aldrig slut.
men fan vad kul det var

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Han skulle nog bryta av skivan och köpa BFBC2. Är man bannad i VAC så är man bannad i ALLA steam spel som använder VAC!

Fel!
Jag blev bannad i vac på cs 1,6 för att vi använde wallhack på ett lan och inte visste att det påverkade så man blev bannad sen när man koppla upp sig igen. Men jag kan fortfarande spela vilket alla andra vac spel utan problem

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Fel!
Jag blev bannad i vac på cs 1,6 för att vi använde wallhack på ett lan och inte visste att det påverkade så man blev bannad sen när man koppla upp sig igen. Men jag kan fortfarande spela vilket alla andra vac spel utan problem

Det är dock inte så alltid. Vet faktiskt inte varför men har stött på båda fallen. Bannad på alla spel och bara på ett. Dock självklart inte för mig själv. Skulle aldrig riskera alla dom pengarna.

Permalänk

ALLTSÅ ÄR DET EN JÄVLA BUGG ELLER VAD!!!
jag har ninja pro och en kille ser mig hela tiden på sin heartbeat eller är det ett fusk

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Har gett upp detta spelet. Värdelös multiplayer, har nog aldrig stött på något sämre i denna aspekten!
SP var roligt men föredrog 1an.
Tacka vet jag BFBC2 som kommer snart, det kommer förmodligen lämna CoD mw2 i skuggan.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Har gett upp detta spelet. Värdelös multiplayer, har nog aldrig stött på något sämre i denna aspekten!
SP var roligt men föredrog 1an.
Tacka vet jag BFBC2 som kommer snart, det kommer förmodligen lämna CoD mw2 i skuggan.

om inte det gör det så gör medal of honor will do it

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Förhoppningsvis kommer det hackas inom snar framtid och vi kan få ett promod igen

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
SpelClockers

Det enda spelet som jag verkligen ångrat att jag har köpt.
Bortkastade pengar.
aldrig igen att jag köper hypade spel utan att kolla upp dem noga först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pa.a
Min polare råkade ut för nått väldigt konstigt härom kvällen. Han spelade domination...helt plötsligt blev han diconnectad för att lite senare hamna i en helt annan TDM match....där fick han typ. 8000 poäng för varje kill.
Det slutade med att han fick flera 100 000 poäng och gick från lvl 66 till 70 på en gång.
Vad var det som hände egentligen? Riskerar han bli bannad för detta nu?

Råkade ut för samma sak förra veckan. Fick typ 45000 per kill och jag gick från lv 38 till 70 på 2 kills. Skit kul att ha kämpat sig till lv 38 och så helt plötsligt så hade man inte så mycket kvar att kämpa för.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mapex
Råkade ut för samma sak förra veckan. Fick typ 45000 per kill och jag gick från lv 38 till 70 på 2 kills. Skit kul att ha kämpat sig till lv 38 och så helt plötsligt så hade man inte så mycket kvar att kämpa för.

Prestige och börja om?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinjed
Prestige och börja om?

Orkar inte

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.