Ska man vara badass ska man vara det på riktigt [Rambo-älskare: Stay Away]

Permalänk
Medlem

Ska man vara badass ska man vara det på riktigt [Rambo-älskare: Stay Away]

God eftermiddag

Surfade runt lite och hitta en mycket trevlig sida:

http://www.cracked.com/article_17019_5-real-life-soldiers-who...

Länken säger väl allt, här är 5 riktiga soldater, inga pajas-skådespelare.

Om det är sant eller inte kan diskuteras, men roligt är det i alla fall.

Trevlig läsning

[EDIT] Såg nu att man bara ser cracked.com och ...like pussy. Nej det är ingen p0rr alternativt virus, länken slutar på "5 Real Life Soldiers Who Make Rambo Look Like a Pussy"

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Intressant sida, definitivt!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Haha rolig läsning.

Mest badass är väl ändå Simo Häyhä, han håller rekordet med 542 bekräftade kills. Tänk er då hur många som är obekräftade?
Det räcker med att man kollar på hans ansikte så ser man direkt hur badass han är

Intressant lista:
http://www.snipercentral.com/snipers.htm

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Mest badass är väl ändå Simo Häyhä, han håller rekordet med 542 bekräftade kills.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av länken i OP
Over the course of 100 days, Hayha killed 542 people with his rifle. He took out another 150 or so with his SMG, sending his credited kill-count up to 705.

Manligt indeed.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Haha rolig läsning.

Mest badass är väl ändå Simo Häyhä, han håller rekordet med 542 bekräftade kills. Tänk er då hur många som är obekräftade?
Det räcker med att man kollar på hans ansikte så ser man direkt hur badass han är

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Simo_hayha...

Intressant lista:
http://www.snipercentral.com/snipers.htm

Ett sådant badass-utseende får man om man får sitt ansikte återskapat av en finsk kirurg på 1940-talet, med hjälp av ben från bäckenet, efter att man har tagit en rysk exploderande dumdumkula i skallen.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

var det inte häyhä som skippade kikarsiktet för att det var irriterande när det immade igen? har för mig att jag såg nåt program om det på discovery

Permalänk
Medlem

Det är manligt att vara så pass störd så att man springer ut i granateld med ett tvåhandssvärd eller sätter sig ute i invaderad skog med något mauserliknande och inga speciellare tankar än "hoppas jag får skjuta några ryssar innan jag dör".
Iofs lika kvinnligt badass som att föda gående och inte märka av det förrän ungen skriker. Bilder av Every Sperm is Sacred kommer upp i huvudet.

Den där sista soldaten (av flera) som återfunnits efter andra världskriget på någon kobbe ute i stilla havet och som hela tiden trott det fortgått, mer sorgligt än manligt men ändock. Är det någon som minns några namn samt vem som anses vara den sista upphittade?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Alakai: Vi såg för ett tag sen en film i skolan om den sista soldaten som hittades, tror det var en soldat ute på en liten ö utanför japans kust men jag minns inte vad han hette.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Det är manligt att vara så pass störd så att man springer ut i granateld med ett tvåhandssvärd eller sätter sig ute i invaderad skog med något mauserliknande och inga speciellare tankar än "hoppas jag får skjuta några ryssar innan jag dör".
Iofs lika kvinnligt badass som att föda gående och inte märka av det förrän ungen skriker. Bilder av Every Sperm is Sacred kommer upp i huvudet.

Den där sista soldaten (av flera) som återfunnits efter andra världskriget på någon kobbe ute i stilla havet och som hela tiden trott det fortgått, mer sorgligt än manligt men ändock. Är det någon som minns några namn samt vem som anses vara den sista upphittade?

Jag har hans bok. Hiro Onoda. "Kapitulera? Aldrig! Mitt trettioåriga krig". De hade väldigt svårt med gerillakrigsförening och de fick lova att inte begå självmord. Mycket intressant bok.

Suddigum: Anledningen till att man inte använder kikarsikte är för att huvudet är högre upp och därmed blir det ett mer synligt mål.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Suddigum: Anledningen till att man inte använder kikarsikte är för att huvudet är högre upp och därmed blir det ett mer synligt mål.

Enligt tv-spelslära så kan kikarsiktet också reflektera ljus som kan leda till att man blir sedd!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Enligt tv-spelslära så kan kikarsiktet också reflektera ljus som kan leda till att man blir sedd!

Hehe, ja men senast jag var där och lekte krig på samma områden som Häyhä så fanns det inte så mkt solljus att reflekteras på.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Det största problemet som jag upplever med kikare är att detta är ömtåligt och det behövs inte så mycket för att den ska ändra sin inställning. Så springa runt med en gevär med kikare i skogen skulle jag inte vilja göra.

Och det lite skillnad på att bara gå ut i ett pass någon timma och sedan gå hem än att bokstavligen leva i skogen.

*edit*
Fixade ett syftningsfel.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Jag har hans bok. Hiro Onoda. "Kapitulera? Aldrig! Mitt trettioåriga krig". De hade väldigt svårt med gerillakrigsförening och de fick lova att inte begå självmord. Mycket intressant bok.

Suddigum: Anledningen till att man inte använder kikarsikte är för att huvudet är högre upp och därmed blir det ett mer synligt mål.

Arigatou gozaimashita för din delade kunskap. Får ta och skaffa boken åt farsan varifrån jag hörde det första gången.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced

Suddigum: Anledningen till att man inte använder kikarsikte är för att huvudet är högre upp och därmed blir det ett mer synligt mål.

jo det kan jag förstå men de berättade att det immade igen och att det var därför han inte hadde det på dokumentären.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
jo det kan jag förstå men de berättade att det immade igen och att det var därför han inte hadde det på dokumentären.

"He also stated that the scoped rifle forced him to raise his head a bit more than he liked, and this added profile might have given a Red Army sharpshooter too good of a target. He also made the point that he had always used iron sights and was used to them. Lastly iron sights were not prone to breakage or fogging which was a real worry in the snow and ice of Finland during the Winter War. "

Sådär, båda har rätt då.

http://www.mosinnagant.net/finland/simohayha.asp

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"