Underskattat MMO EQ2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Tror iofs han talar om månadskostnaden, den totala årskostnaden dvs.

I så fall skrev han det iofs ganska konstigt.

Citat:

Enda nackdelen med wow i nuläget är att det kostar så jävla mycket att börja spela det. Månadskostnaden kan jag leva med men det är ju skandal att man måste betala över 1000 spänn bara för att kunna spela spelet fullt ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Lotro har fördröjning och det fungerar i deras spel och ger en bra känsla för att det känns mera riktigt (vem tusan hackar på en kille med en tung yxa 20 gånger i sekunden)

Någon som slåss med en yxa och inte vill att motståndaren ska få in några slag. Vem fan står och svänger skiten var tionde sekund är ju snarare frågan?

Permalänk
Medlem

Men vem flyger på drakar osv? Spel är oftast inte baserat på verklighet..

Permalänk
Medlem

Vad hände med priset? Skulle det inte gälla fram till 16:e eller däromkring vilket det stod? Nu kostar det ju bra mycket mer. Happ skiter jag väl i det här då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Vad hände med priset? Skulle det inte gälla fram till 16:e eller däromkring vilket det stod? Nu kostar det ju bra mycket mer. Happ skiter jag väl i det här då.

Fram till den tredje

Permalänk
Medlem

aah EQ1/EQ2 vilka minnen, lirade EQ1 från första expansionen framtil EQ2 släpptes.

Sen lirade jag EQ2 fram till oktober detta år, slutade pga av något som någon nämde förut, high-level content kräver att man har en bra guild. sen lirade jag på US servar så det va svårt att synca med folk på andra sidan havet.

Nu äre EVE som gäller för mig, men kul att folk testar EQ2!

Permalänk
Medlem

Jag hade det jävligt kul i EQ2, lite gamla bilder inc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Vad hände med priset? Skulle det inte gälla fram till 16:e eller däromkring vilket det stod? Nu kostar det ju bra mycket mer. Happ skiter jag väl i det här då.

??? Köper du den nyaste expansionen följer _ALLT_ med, alla tidigare expansioner + adventure packs. Det är inte dyrt om man säger så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megacrash
Wow är roligare, gillar deras nya lfg system bättre oxå. Enda jag kommer på som Eq2 har bättre är deras auctionhouse system.

Detta tycker jag låter skumt då EQ2 inte har ett auctionhouse-system

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Varför rekomendera ett spel som har grafik som var bra för fem år sen? endel MMORPG har nån sorts fördröjning som gör att man tappar all känsla EQ2 och Vanguard är sådana det är inte LOTRO och WOW.

Är du sär? Vem fan spelar ett MMO för grafikens skull?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Bleknar fort jämnfört med EVE, både visuellt och innehåll.

Som sagt, grafiken spelar ingen som helst roll och det är högst subjektivt. Även går inte spelen att jämföra innehållsmässigt. Det är två helt skilda spel. oranges and apples.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte spelet samt alla expansioner på rean och har i helgen startat en karaktär på servern Runneye (EU)
Måste säga att spelet blir roligare och roligare, även ifall jag inte kommit så långt. Valde att skapa en människa och trollkarl och har noggrant sprungit omkring i det första starter-areat och gjort massa quests och lärt mig hantera spelet.
Nu har jag precis anlänt till den första stora staden som skeppet dumpade av mig vid: Quenyos. Det är så stort att jag knappt har någon aning vart jag ska ta vägen

Får se hur länge jag spelar till, men så länge det är kul som det är nu fortsätter jag! Om det finns ngn mer i tråden som spelar på samma server som mig är det bara att ta kontakt: Min karaktär heter Faedo!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

fan... får nog undvika denna tråden... blir sugen på att återaktivera kontot

Permalänk
Medlem

Man kanske ska testa trial då? Är det någon PvP att tala om egentligen? Några förslag på startklass eller liknande? Spelar oftast mage av något slag, så åt det hållet antar jag. Är det en schysst community?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
[B]Är det någon PvP att tala om egentligen?

ja

Citat:

Några förslag på startklass eller liknande?

wizard

Citat:

Är det en schysst community? [/B]

den bästa (pve-servrarna). På PvP-servarna finns det mer "dryga" personer

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Började spela EQ2 för ett par dagar sedan och dröjde inte länge innan jag köpte hela spelet efter att ha dragit igång trial. Ångrar att jag ens la ner tid på WoW, WAR och massa andra MMO:s innan jag hittade EQ. Förbannat bra spel helt enkelt.

Enda jag har att klaga på är att det finns så förbannat mycket twinks i början och man har inte ens chans att överleva. Aja inte lärt mig allt ännu då det verkar vara en aning mer avancerat än både WoW och WAR som jag som sagt spelade tidigare. PVP är kul de få gånger man stött på en spelare som man faktiskt har en chans mot och gillar man att questa (vilket jag gör) så är EQ perfekt som ni säkert märker på namnet.

Spelar på Nagafen (har jag för mig den heter) och har en lvl 21 Wizard och en lvl 14 Shadow Knight för tillfället.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har spelat Eq2 i över 4 år.

Jag har idag 2accounts. Har lvl 80 templar,swashbuckler,shadowknight,warlock,bruiser,fury,assasin

m.m.... Main är Templar. Har raidat hela tiden, mest hardcore.

Endgame content är komplicerat, helt klart :).

16feb kommer Sentinels Fate expansion.. Imorgon alltså.

LvL 90 here i come!

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Jag har spelat Eq2 i över 4 år.

Jag har idag 2accounts. Har lvl 80 templar,swashbuckler,shadowknight,warlock,bruiser,fury,assasin

m.m.... Main är Templar. Har raidat hela tiden, mest hardcore.

Endgame content är komplicerat, helt klart :).

16feb kommer Sentinels Fate expansion.. Imorgon alltså.

LvL 90 here i come!

typ samma här

80 Templar, Bruiser, Zerker, Illus, två myths och en jävla massa PvP gear.. några 75-78 också.

För er som vill lira PvP har ni inte så mycket val.. Nagafen <3 pve server ftl !

Permalänk
Medlem

nagafen ftw idd. Jag har haft eq2 i över 3 år men jag har aldrig nått level-cap. Finns så mycket annat att göra.

Jag är rasist i eq2. ratonga är rasen som är superior över alla andra lägg det på minnet, ska ni rolla en ny char så gör en ratonga.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Jag har spelat Eq2 i över 4 år.

Jag har idag 2accounts. Har lvl 80 templar,swashbuckler,shadowknight,warlock,bruiser,fury,assasin

m.m.... Main är Templar. Har raidat hela tiden, mest hardcore.

Endgame content är komplicerat, helt klart :).

16feb kommer Sentinels Fate expansion.. Imorgon alltså.

LvL 90 here i come!

Var dock inte endgame jag menade men helt klart mer att tänka på som att uppgradera sina spells, fixa gear osv så man är någorlunda up to date vilket verkar vara ett måste redan från lvl 10 då uppgraderingarna man får när man levlar ibland inte håller hela vägen, inte ens i närheten.

I början var det en hel del frustration när man hamnade i PVP och inte ens såg motspelarens HP röra på sig men nu när jag lärt mig att hålla mig någorlunda up to date så har jag trots allt en chans i PVP för en gångs skull och för varje PVP jag vinner så känner jag att jag har gjort något rätt och spelet blir bara roligare och roligare.

Har heller aldrig känt behov av ett profession i spel då jag aldrig känt att dom gett mig något men nu känner jag att man trots allt har användning av det man bygger (kör armorsmith på min SK) och går in hårt för min proffesion. Även om det suger att crafta då man inte kan slänga igång det och sedan gå afk och då craftingsystemet verkar lite buggat eller i alla fall inte som skaparna hade tänkt sig så känns det tyvärr ännu drygare.

Förresten den nya expansionen är mer/endast anpassade för de som redan är max lvl? Funderar på om det är lönt att köpa expansionen då jag har en lång väg kvar till att bli max lvl.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Förresten den nya expansionen är mer/endast anpassade för de som redan är max lvl? Funderar på om det är lönt att köpa expansionen då jag har en lång väg kvar till att bli max lvl.

Jag skulle väl tro att Sentinals Fate är att betrakta som iaf 75+, så det är inga problem att vänta skulle jag säga. Med tanke på att den bara finns som download här i Europa är det ju inte något jätteproblem att vänta o köpa den när man märker att man "behöver" den

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Stämmer att medelåldern i Everquest 2 är väldigt hög.
I min guild är jag nog jag och min syster yngst. Jag är 21.
Den äldsta hardcore spelaren är nog 58 tror jag
Samt vi har ganska många tjejer i guilden också, runt 10-14st.

Sentinals Fate finns på Webhallen Retail.. Men den är fullbokad
Nya Exp vänder sig 75+ ja. Senare i år kommer en ny klass också.
2010 väntar även större ändringar på 3dmotorn för prestanda mest. SM1 blir konverterat till SM3. Sedan ska det kollas på Particle effects.

Har just du ett specielt önskemål ang vad som bör förbättras ang grafikmotorn man enkelt PMA programmeraren eller skriva i hans tråd på officiella forumet.

Spelar själv bara PvE. Pvp är inget för mig.

Har precis gjort 2 karaktärer klara för expansionen imorgon. Spenderat 400plat på massa collections m.m på vardera karaktär som ska lämnas in imorgon vid launch för AA och EXP.
Även grindat quests som ska lämnas in så man får lite extra Headstart.

Spelar på Nektulos server

Här är lite bilder från vår sista raid i T8 ( Idag alltså ):

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Jag spelade jättemycket vid release. Lade sedan av, eftersom mina högskolestudier höll på att totalt gå åt helvete. Nu är jag dock färdig, och tänkte därför ta upp EQ2 igen.

Det verkar ju finnas läskigt med contents numera. Vad är spelmässigt annorlunda sedan första releasen?

Jag tänkte dra ner min sambo i träsket på det här, vad är en bra kombo?

Har inte aktiverat kontot än, men min karaktär är inte sökbar på EQ2players hemsida - inte heller mina kompisars karaktärer från samma tid. Är de deletade, eller måste man kanske logga in en gång för att de åter ska synas på EQ2players?

Tack!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Roligt att fler spelar Eq2 på sweclockers
Jag har tänkt aktivera mitt konto för att stilla min nyfikenhet på hur spelet mår.
Jag undrar nu om den nya grafikpatchen har gjort sitt så att moderna grafikkkort tar hand om sånt som cpun;n tidigare var tvungen att ta hand om (exempelvis skuggor).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte var någon på swec som jag dödade igår men vilken jävla tur jag hade. Nissen som jag dödade droppade 41p och 98g så jag drog och köpte mount direkt och när brokern är uppe igen så blir det att köpa lite böcker till min profession (inte varit inloggad idag så vet inte om den är uppe).

EDIT: Servrarna verkar nere, någon som vet när dom förväntas vara upp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Roligt att fler spelar Eq2 på sweclockers
Jag har tänkt aktivera mitt konto för att stilla min nyfikenhet på hur spelet mår.
Jag undrar nu om den nya grafikpatchen har gjort sitt så att moderna grafikkkort tar hand om sånt som cpun;n tidigare var tvungen att ta hand om (exempelvis skuggor).

Osäker men jag tyckte det såg ut som att det mesta var CPU krävande när jag kollade i grafikinställningarna senast.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan

Jag tänkte dra ner min sambo i träsket på det här, vad är en bra kombo?

hade ett par i min guild (som i sin tur hade en 30 årig dotter som oxå spelade), Dem körde en duo med Zerker å Fury å dem verkade gå riktigt bra bara dem två, så skulle testa med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tistatos
hade ett par i min guild (som i sin tur hade en 30 årig dotter som oxå spelade), Dem körde en duo med Zerker å Fury å dem verkade gå riktigt bra bara dem två, så skulle testa med det.

Jag har lirat EQ1 löjligt mycket, och där var melees så otroligt mycket mer gear-beroende än casters/rogue/ranger (o dyl). Stämmer det även i EQ2? Jag har inte tänkt att spela så mycket nämligen - bör man även här hoppa över melees då? Hade i så fall tänkt wizard/ranger eventuellt. Annars wizard/paladin.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Ahh gamla everquest minnen dyker upp när man läser denna tråden.. blir ju fanken med sugen på att testa igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Jag har lirat EQ1 löjligt mycket, och där var melees så otroligt mycket mer gear-beroende än casters/rogue/ranger (o dyl). Stämmer det även i EQ2? Jag har inte tänkt att spela så mycket nämligen - bör man även här hoppa över melees då? Hade i så fall tänkt wizard/ranger eventuellt. Annars wizard/paladin.

Min första karaktär var Wizard men tröttnade på att se resisted hela tiden och fighterna kändes väldigt osäkra, man visste helt enkelt inte om man skulle överleva på grund av resisted så påbörjade en Shadow Knight istället som jag har haft mycket roligare med, nackdelen är dock att det verkar finnas på tok för många SK.

Om du tänkte köra någon proffession (tradeskill) så är det nästan skitsamma vad du tar för klass då du kan bygga gear/spells till dig själv och joinar du ett guild så brukar dom vara väldigt hjälpsamma och det finns alltid någon som kan bygga det du inte själv kan bygga. Nu kanske man visserligen inte ska räkna med att man kan överleva hela vägen på det man bygger men det hjälper ju en bra bit i alla fall.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Eftersom folk hade en högre medelålder slapp man småbarn och omogna spelare under den tid jag var aktiv. Spelet är det definitivt inget fel på heller. Riktigt roligt och trevligt folk. Jag kan starkt rekommendera det.

Permalänk
Medlem

Hmm, blir väl att ladda ner ett trial, sugen på något annat MMO!

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celoz
Hmm, blir väl att ladda ner ett trial, sugen på något annat MMO!

Samma här, spelade Everquest för länge länge sedan och Everquest 2 är ett av få MMORPG jag ännu inte prövat så det börjar bli dags!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid

Är du sär? Vem fan spelar ett MMO för grafikens skull?

Jag

Permalänk

Bump

Tänkte att den här tråden behövde an lite bump, EQ2 är verkligen värt att prova för de som är sugna på ett bra MMO. Lite mognare folk än i WoW skulle jag säga fast jag har bara testat WoW i några månader dock och kanske bara hade otur med att hamna på fel ställe. Och nya Battle Ground är ett nytt tillskott i EQ2 som faller många PvP spelare i smaken. Ett varning dock är att när du väl är fast i EQ2 är det svårare att sluta med än heroin som en guildie sa till mig.