Permalänk
Medlem

Dyngan på SVT

Varför tillåts SVT att enbart sända dynga i sina monopolkanaler? Hög tid att vi alla bojkottar SVT! Vägra betala "TV-licens"

Permalänk
Hedersmedlem

Många skulle nog hävda att de flesta kanaler sänder ännu sämre program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
Varför tillåts SVT att enbart sända dynga i sina monopolkanaler? Hög tid att vi alla bojkottar SVT! Vägra betala "TV-licens"

Det är väl inget fel med filmer i still med "Nybyggarna", "Utvandrarna", "Korpen Flygger" eller andra 50 tals filmer??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Staten skall självklart endast sända tvprogram som ingen annan aktör skulle kunna sända. Och det skall dessutom vara program som verkligen gynnar samhället. T.ex fakta-program om svininfluensan.

Förutom detta så skall såklart denna kostnad fördelas på ett "rättvist" sätt, att alla hushåll oavsett ekonomi skall betala över 2000kr/året för denna tjänst, oavsett om de använder den eller ej är fel.

Vad andra tvkanaler sänder för nöjesprogram är oväsentligt, gillar man det inte ja då behöver man inte se på det. Och när man inte ser på dessa kanaler, så behöver man självklart inte betala för dessa.

Vad jag har hört så är det t.ex. fruktansvärt mycket repriser på canal+ och min åsikt är att jag skiter fullständigt i detta, jag har ändå inte kanalen (eller tv heller för den delen). Canal+ kostar ju lika mycket som svt, så den kanalen/erna har jag då inte råd med.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Förutom detta så skall såklart denna kostnad fördelas på ett "rättvist" sätt, att alla hushåll oavsett ekonomi skall betala över 2000kr/året för denna tjänst, oavsett om de använder den eller ej är fel.

Man skulle ju dock lätt kunna hävda att det är orättvist att en rik person till exempel skulle tvingas betala mer än en fattig för precis samma tjänst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Man skulle ju dock lätt kunna hävda att det är orättvist att en rik person till exempel skulle tvingas betala mer än en fattig för precis samma tjänst.

Jag håller med dig om enbart personer som använde tjänsten behövde betala för den. Men ska man betala i vilket fall, så tycker jag inte en fast statlig avgift inte är bra för något alls. (vare sig sjukvård, bibliotek, simhall, you name it)
Dessutom blir det väl snart en dator-avgift, vilket gör det svårare att leva lagligt utan att betala denna avgift för något som man inte använder.
http://www.sweclockers.com/nyhet/8926-tv-licens_for_sandninga...

Så om svt kodar sina sändningar, så får de så gärna ha kvar det fasta priset på över 2000kr/år per hushåll. Och när jag tänker efter varför kodar de inte för att hindra fuskare? Visst blir en liten extra kostnad, men huvudorsaken är väl då att det blir svårt att motivera varför folk som saknar möjlighet till att se på svt skall betala för denna tjänst?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

SVT har det bästa programutbudet i Sverige. Därmed inte sagt att de är så fantastiskt bra.

Permalänk
Medlem

Öringfiske jorden runt på SVT play är ju kanonbra.
Kollar även på naturprogram och dokumentärer.
Tycker dock att mycket är skit, ja. Men SVT är rätt ok över lag.
Tycker ju inte att någon av reklamkanalerna är bättre, med undantag för Discovery osv.

Edit: Vill påpeka att jag inte har en TV över huvudtaget.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Dessutom blir det väl snart en dator-avgift

Kommer aldrig hända. SVT har storhetsvansinne och tror att de kan bestämma över allt. Vad gäller en licens per 10 mottagare är det redan borttaget och ingen behöver betala mer än en licens, företag inkluderat.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

När jag inte ser på Discovery eller Animal planet brukar SVT funka. Men måste ändå påstå att jag inte tittar speciellt mycket på TV.

Eftersom jag inte alls kollar på såpor eller serier bojkottar jag ex, TV3, TV4 och femman som är ett rent hån mot tittarna.

Hur fasen kan de få reklampengar för att visa ex, Bonde söker fru, ensam mamma söker, Ullared, Desperate Housewives, Svenska Hollywoodfruar, Oprah Winfrey, Dr, Phil, Big brother

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag tycker svt 1 och 2 har blivit MYCKET bättre på senare år =P
Men fortfarande en bit kvar till Reklam Kanalerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_unk
Jag tycker svt 1 och 2 har blivit MYCKET bättre på senare år =P
Men fortfarande en bit kvar till Reklam Kanalerna.

Till vadå, mer precist?

Jag tycker att det mesta av reklam-tvn är fruktansvärt sinnesdödande, men jag kanske har missat något?

Annars tycker jag att SVT ofta kör väldigt bra dramaserier, både svenska och amerikanska. Dokumentärerna brukar också hålla genomgående hög klass.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Hur fasen kan de få reklampengar för att visa ex, Bonde söker fru, ensam mamma söker, Ullared, Desperate Housewives, Svenska Hollywoodfruar, Oprah Winfrey, Dr, Phil, Big brother

Svaret är mycket enkelt: Det finns tillräckligt många som tittar och anses vara potentiella kunder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Till vadå, mer precist?

Jag tycker att det mesta av reklam-tvn är fruktansvärt sinnesdödande, men jag kanske har missat något?

Annars tycker jag att SVT ofta kör väldigt bra dramaserier, både svenska och amerikanska. Dokumentärerna brukar också hålla genomgående hög klass.

Hah, nää Sinnesdödande kan jag hålla med om, Men ibland kan det vara skönt. någon serie där de lagt in skrattmusik i bakgrunden, så man själv slipper skratta och det räcker med ett "hmm" ;).
Jag känner dock att en kanal omöjligt kan täcka kan inte täcka hela tv behovet för svenska folket.
Somliga föredrar soft porr i Paradise hotel och andra håller sig strikt till nyheterna och vädret.
Svt sänder också en hel del svenskt, Dramaserier, underhållning och för att inte glömma talkshows, som du säger. vilket jag tycker är skönt, ibland blir man ganska less skrikigt Amerikanskt.
Jag har också börjat föredra svenskt och den fula charmen med det.

De grafiska har de också kommit en bra bit med. Utseendet för några år sedan var gammalt och tråkigt, även om programmen vad sevärda så blev man ledsen i ögat mellan program bytena. De kände förmodligen inte att de behövde göra något åt det för de får pengar ändå...
"Oj vad fräscht det är"

Tv-Licensen tycker jag dock borde vara sammanslagen i någon annan avgift eller, få pengarna direkt från staten eller något. Så folk inte hoppar över den.(någon stan skall de ha pengarna ifrån...) Och om de får alla sina pengar kan man ju hoppas att de köper in "bättre" program, som säkert är dyrare...
Eller filmer!
Underskatta inte Svt kanalerna. ( inte heller svt 2 ) ibland kan det vara något roligt mins när jag kollade på gamla gubbar som is fiskar "the old fashon way". lärorikt och fruktansvärt Fult och roligt xP bara för att dra ett tillexempel.

Kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_unk
Tv-Licensen tycker jag dock borde vara sammanslagen i någon annan avgift eller, få pengarna direkt från staten eller något. Så folk inte hoppar över den.(någon stan skall de ha pengarna ifrån...)

Koda kanalerna istället och avskaffa tv-licensen. Men det skulle de aldrig våga för de skulle tappa miljoner abonnenter då. Det går ju inte att vara rättvist, det måste vara ett diktatorsamhälle där de tvingar på en massa skit som man inte vill ha.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad det är ni kollar på när ni ser på SVT. Verkligen två skitkanaler som aldrig visar något intressant. Det är bara att sätta på kanalerna nu och kolla vad som finns där:

SVT 1: nån konstig variant av ishockey
SVT 2: nåt program som visar en massa emos och goths.

Usch... spyr över dessa två kanaler. De är bara bra när de visar OS och fotbolls VM.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

vad är tvavgift

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Jag förstår inte vad det är ni kollar på när ni ser på SVT. Verkligen två skitkanaler som aldrig visar något intressant. Det är bara att sätta på kanalerna nu och kolla vad som finns där:

SVT 1: nån konstig variant av ishockey
SVT 2: nåt program som visar en massa emos och goths.

Usch... spyr över dessa två kanaler. De är bara bra när de visar OS och fotbolls VM.

De visar bra dokumentärer.
Tittade på en igår om fraktalgeometri och Benoît B. Mandelbrot.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
vad är tvavgift

http://sv.wikipedia.org/wiki/TV-avgift
Kort sagt, en statlig tvångsavgift på runt 2000:-/år för alla som äger en tv. Används i Sverige för att betala bland annat SVT1, SVT2, SVT24 (eller vad den nu heter?) och barnkanalen.

Då många vill äga en tv men inte se på SVTs program är TV-avgiften ett typiskt politiskt svenssonproblem.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag håller med såtillvida att jag tycker att TV-avgiften är en dålig modell för finansieringen av SVT och SR, detta borde ändras!

Däremot håller jag inte alls med om att SVT och SR borde avskaffas. Jag skulle nog istället gå så långt att jag skulle säga att de i det närmaste är de enda som alls producerar något innehåll som är värt att se/höra.

Vad gäller TV så är det enda potentiellt sevärda reklamkanalerna bidrar med en handfull amerikanska TV-serier som de visar hur mycket repriser av som helst, i övrigt är det ju typ bara skit rakt igenom.

Totalt sett är situationen bedrövlig men utan SVT skulle det vara ännu värre. Uppenbart är att ingen vill göra bra, "smart", innehåll. Alla vill producera låtsaskändisar i idiotiska realityserier istället...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa

Edit: Vill påpeka att jag inte har en TV över huvudtaget.

Tillåt mig småflina

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Snart börjar melodifestivalen....

Känns väldigt bra och vara med å betala för sådana jätte jippon....... :-/

Permalänk
Medlem

Re: Dyngan på SVT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
Varför tillåts SVT att enbart sända dynga i sina monopolkanaler? Hög tid att vi alla bojkottar SVT! Vägra betala "TV-licens"

Bara för att du inte blir tillräckligt intellektuellt stimulerad av så "simpla" program såsom: "Vem vet mest", "På Spåret" och "Vem är din fula mamma" ska väl inte du uttala dig enskilt om vart våra skattepengar går. Väx upp, mer än 18 år och vakna och stimulera geniknölarna lite. Du verkar behöva lite stimulans.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin

Däremot håller jag inte alls med om att SVT och SR borde avskaffas. Jag skulle nog istället gå så långt att jag skulle säga att de i det närmaste är de enda som alls producerar något innehåll som är värt att se/höra.

Vad gäller TV så är det enda potentiellt sevärda reklamkanalerna bidrar med en handfull amerikanska TV-serier som de visar hur mycket repriser av som helst, i övrigt är det ju typ bara skit rakt igenom.

Totalt sett är situationen bedrövlig men utan SVT skulle det vara ännu värre. Uppenbart är att ingen vill göra bra, "smart", innehåll. Alla vill producera låtsaskändisar i idiotiska realityserier istället...

Det är din åsikt. Då kan ju du betala licensen och vi som inte vill se på dyngan kan slippa? Eller du tycker det är rättvist att alla ska betala oavsett om man vill se på det eller inte?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Tycker dom skulle låsa kanalerna.
Vill folk se, betala.
Vill inte folk betala, får dom inte se.

Svt vill ju så gärna få in pengar för sina maffia kulturprogram.
grå trista rapport men pensionärerna som funnits där sen urminnes tider.
Eller tex se 15:10 - Gudtjänst.

prisa herren, faller av stolen av glädje.

Varför inte 17:25: Solens mat

"Del 2 av 6. Första veckan i april börjar man skörda den lila kronärtskockan på Sicilien"
Håll i hatten, här blir det spännande värre....

Som jag sa tidigare, vill man se programen, får man betala för dom, vill man inte betala, så är dom lika svarta som dom andra kanalerna man inte betalar för.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Det är din åsikt. Då kan ju du betala licensen och vi som inte vill se på dyngan kan slippa? Eller du tycker det är rättvist att alla ska betala oavsett om man vill se på det eller inte?

Läste du öht inlägget?

Det allra första jag skrev var ju att jag inte tyckte om TV-avgiften, vilket du av någon anledning klippte bort ur citatet! TROLL!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Tycker dom skulle låsa kanalerna.
Vill folk se, betala.
Vill inte folk betala, får dom inte se.

Svt vill ju så gärna få in pengar för sina maffia kulturprogram.
grå trista rapport men pensionärerna som funnits där sen urminnes tider.
Eller tex se 15:10 - Gudtjänst.

prisa herren, faller av stolen av glädje.

Varför inte 17:25: Solens mat

"Del 2 av 6. Första veckan i april börjar man skörda den lila kronärtskockan på Sicilien"
Håll i hatten, här blir det spännande värre....

Som jag sa tidigare, vill man se programen, får man betala för dom, vill man inte betala, så är dom lika svarta som dom andra kanalerna man inte betalar för.

Som kontrast till SVT hittar vi på de andra kanalerna kvalitetsprogram som t ex Funniest Pets and People (TV3 11.25, dubbelavsnitt, sänds även 15.05. Tack för det TV3), Jon, Kate och Åtta Barn (TV4 14:35), Ellen de Generes Show (Anal 5, 12:40) eller varför inte dubbelavsnitt av Våra Värsta År (TV6 12:00). Och så vidare och så vidare in absurdum. Färdigtuggad, intelligensbefriad dynga för folk som slutat tänka själva. Fyfan.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Läste du öht inlägget?

Det allra första jag skrev var ju att jag inte tyckte om TV-avgiften, vilket du av någon anledning klippte bort ur citatet! TROLL!

Du skriver ingenting om att den skulle tas bort och att bara de som vill skulle betala. Tolkade ditt svar som att alla ska betala, via någon avgift man inte kommer ifrån.
Moget att kalla folk för troll, känns det bättre nu?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Du skriver ingenting om att den skulle tas bort och att bara de som vill skulle betala. Tolkade ditt svar som att alla ska betala, via någon avgift man inte kommer ifrån.
Moget att kalla folk för troll, känns det bättre nu?

Jag skrev "Jag håller med såtillvida att jag tycker att TV-avgiften är en dålig modell för finansieringen av SVT och SR, detta borde ändras!", hur lyckas du tolka du det som att jag tycker att alla ska betala via en avgift man inte kommer ifrån?

Nej, min observation är uppenbart korrekt men om den har något med mognad att göra vet jag inte.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tycker väl inte SVT är så dåliga, men tittar väldigt lite på TV, finns ett och annat vettigt program ibland, dock det är inte värt den licens man betalar, långt långt ifrån, TV avgiften bör gå via vanliga skatten så skulle inte så många reta upp sig på den.

Reklam kanalerna visar främst bättre filmer än både SVT och konstigt nog film kanalerna synd bara att i dessa kanaler allt är så sönderhackat av reklam att dom knappt går att titta på längre, skulle väl inte beklaga mig om reklamen var bra vilket är sälsynt som tex roy andersson skapad reklam och en del andra bättre, man spyr ju galla på all konstig dubbad reklam om fläckborttagnings medel osv, huuu, inte konstigt folk laddar ner istället och slipper både avbrott och usel reklam.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300