Permalänk
Medlem

Hade en N95 förut, använder den inte längre eftersom det var den värsta mobilen jag har haft, hatade allting med den. Skulle aldrig haft den om det inte var för att jag vann den i en fototävling på tv6 där man skulle klä ut sig till en superhjälte. Ser verkligen fram till när iPhone 4g släpps på konferensen i Juli eller när det nu är de brukar ha den. Enligt trenden så har en ny iPhone modell släppts under samma vecka varje år, så det lär bli då.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Vad spelar det för roll?? Bra bilder har ju inget med antalet pixlar att göra. Min första digitalkamera på 2,1mpix tar (tog då den inte lever längre) betydligt bättre än sony ericsson med 3,2mpix som i sin tur var en riktigt bra kamera för att vara mobil. Jag hoppas snarare på riktig zoom och bättre optik.

När sa jag att det har med pixlar att göra? Tänkte ge lite specs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sviiid
Är det säker att den kommer komma runt sommaren?

Säkert är det väl inte förrens det är bekräftat vilket det inte är av vad jag vet iaf?
Hoppas dock verkligen på att den släpps till sommaren är i stort behov av ny mobil.
Men det känns som att det är rätt troligt att det kommer en ny till sommaren eftersom 3GS inte skilde sig så mycket från 3G.

Här är lite intressant läsning iaf. http://m3.idg.se/2.1022/1.274763/nasta-iphone-kan-ha-borjat-b...

God hjul alla!

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Den kommer väl kosta ungefär lika mycket som iPhone 3GS:en tror jag? Runt 6.5-7k utan abbonnemang, det blir nog som när 3GS:en lanserades Att den går ner i pris, och 4G ligger på samma pris som 3GS:en när den lanserades...

Kunde fått en 3GS i julklapp men jag sa att jag hellre ville ha en 4G sen i sommar som stundentpresent Skulle inte kännas skönt med ett abb på 18-24 månader när 4G släpps om ungefär ett halvår... Tror det är värt väntan, blir nog mycket nytt jämfört mot dom föregående modellerna.

När kostade en Iphone 3GS olåst utan abonnemang 6.5-7k ? Kostar snarare 8-10k som är en förmögenhet för en telefon (enligt mig) och nu har den ändå varit på marknaden ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
När kostade en Iphone 3GS olåst utan abonnemang 6.5-7k ? Kostar snarare 8-10k som är en förmögenhet för en telefon (enligt mig) och nu har den ändå varit på marknaden ett bra tag.

Du kan ju köpa den, senast jag kollade, hos 3 för 6300kr. Sedan låser du upp den hemma.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Re: Iphone 4G

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mille666
http://iphonefreakz.com/wp-content/uploads/2009/10/iphone4g1i...

Då jag inte hittat någon tråd om denna telefon så tänkte jag starta en:)

Spekulera. vad tror ni denna iphone kommer ha? det är redan klart att den blir ny design och om ryktena stämmer så ska den kanske se ut som på bilden.

Rykten:
1080p video uppspelning
30fps videokamera
Snabbare processor med Dubbla kärnor
Blixt till kameran
OLED skärm
En såkallad iChat kamera på framsidan
Batteri med möjlighet att bytas
Fullständig GPS inbyggd.
5 Megapixelkamera

(kan tillägas fler efter hand)

Eftersom min mobil dog nu i helgen (R.I.P N95) så blir det till att vänta på denna.

Snarare 1ghz snapdragon Cpu som kan spela 720p, ej med dubbla kärnor, ej utbytbart batteri.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
När kostade en Iphone 3GS olåst utan abonnemang 6.5-7k ? Kostar snarare 8-10k som är en förmögenhet för en telefon (enligt mig) och nu har den ändå varit på marknaden ett bra tag.

6 595:- på halebop, sa utan abbonemang. dock är den låst, men det tar ju bara någon minut att låsa upp.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Avstängd

Mest önsketänkande alla dom där.
Får väll minst hoppas på en 5mpix kamera med blixt. Men blixt är säkert fult så blir väll utan led lr blixt.

Permalänk
Inaktiv

Gissa, om man blir glad att höra detta, precis när man köpt sin 3gs 32gb .

Permalänk
Medlem

Om den slår HTC HD2 på någon punkt blir jag grymt imponerad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Vad ska man med 1080p video uppspelning till på en ~4" skärm? Du får plats med 4 filmer sen är minnet fullt. Lyckat!

Om den levereras med 4G stöd kan man ju streama

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
6 595:- på halebop, sa utan abbonemang. dock är den låst, men det tar ju bara någon minut att låsa upp.

köpte min för 5595:- i telia butiken, iofs är den låst men jag kör ju telia ändå

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Re: Re: Iphone 4G

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
Snarare 1ghz snapdragon Cpu som kan spela 720p, ej med dubbla kärnor, ej utbytbart batteri.

Vet inte vad som hände med allt snack om att apple kanske blir tvungna fixa utbytbart batteri för att följa nått EU-direktivmen, har skrivits om det bl.a här:

http://www.mobil.se/artikel/eukrav_hotar_iphone_mob_081008165...

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basn
köpte min för 5595:- i telia butiken, iofs är den låst men jag kör ju telia ändå

Najs!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Gissa, om man blir glad att höra detta, precis när man köpt sin 3gs 32gb .

Oavsett när man köper så kommer det troligen ut 2 nya modeller (iPhone's då alltså) ifall du kör 24 månaders abonnemang.

Permalänk
Avstängd

Tror de kommer dröja rätt många månader. Absolut 0 info om kommande iphone, finns inget läkt utan mest önsketänkande.
Ne ja litar inte på rykten ifrån random folk

Mina önsketänkande är iaf
* Fullt flash support.
* Smidigare mer options som absolut SKA gå, som tom går på mobiler som är 10 år gammla, som byta sms signal osv.
* Minst 5mp kamera med blixt
* 720p inspelning, något som kommer bli standard på highend mobiler i slutet av 2010 rätt säkert.

Ge mig dessa 4 och nya iphone kommer hamna i min ficka, kvittar vad andra kommer med. Iphones utbud med en bra mobil är oslagbar (nej inte nöjd med nuvarande iphone förutom appsen)

Permalänk
Inaktiv

Är det inte lite väl riskfyllt att vara först med 4g? (eller finns det redan på marknaden?) Kan det inte vara så att de istället släpper en ny ipod på sommaren och inte en iphone? Har verkligen svårt att tro att de släpper 4g så tidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Tror de kommer dröja rätt många månader. Absolut 0 info om kommande iphone, finns inget läkt utan mest önsketänkande.
Ne ja litar inte på rykten ifrån random folk

Mina önsketänkande är iaf
* Fullt flash support.
* Smidigare mer options som absolut SKA gå, som tom går på mobiler som är 10 år gammla, som byta sms signal osv.
* Minst 5mp kamera med blixt
* 720p inspelning, något som kommer bli standard på highend mobiler i slutet av 2010 rätt säkert.

Ge mig dessa 4 och nya iphone kommer hamna i min ficka, kvittar vad andra kommer med. Iphones utbud med en bra mobil är oslagbar (nej inte nöjd med nuvarande iphone förutom appsen)

Flash? Dissen utav Flash är en utav de bästa sakerna med iPhone/iPod Touch. Det är bra att Apple sätter lite press på Adobe att fixa sitt ***** skit-plugin.
Resten kan väl vara trevligt, men absolut ingen dealbreaker. Jag ser istället att man lägger krut på en bättre mjukvara och förbättra de medföljande programmen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Är det inte lite väl riskfyllt att vara först med 4g? (eller finns det redan på marknaden?) Kan det inte vara så att de istället släpper en ny ipod på sommaren och inte en iphone? Har verkligen svårt att tro att de släpper 4g så tidigt.

Generation 4 av iPhone. Inte 4G som i LTE-nätverk. iPod's kommer med ganska stor sannolikhet släppas i September då de gjort så sedan lansering. iPhone har Juni som månad.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Flash? Dissen utav Flash är en utav de bästa sakerna med iPhone/iPod Touch. Det är bra att Apple sätter lite press på Adobe att fixa sitt ***** skit-plugin.
Resten kan väl vara trevligt, men absolut ingen dealbreaker. Jag ser istället att man lägger krut på en bättre mjukvara och förbättra de medföljande programmen.

Generation 4 av iPhone. Inte 4G som i LTE-nätverk. iPod's kommer med ganska stor sannolikhet släppas i September då de gjort så sedan lansering. iPhone har Juni som månad.

Denna människan har ju fullt ut rätt enligt mig!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Någon som tror att Iphone 4G kommer släppas samtidigt eller i närheten utav iphone os 4? skulle inte förvåna mig faktiskt.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd

Hur kan man tycka att apple skiter i flash är bra?
Flash är ett måste för mig iaf.
Ja dom sätter kanske "press" på adobe, men hitills har adobe helt enkelt struntat i apple.

Och summan är att vi får ingen flash support.

Vet inte om du är hardcore apple fan och därför du tycker det är skitbra.
Men jag tycker det är korkat som fan av apple.

Flash support kommer till typ alla nya mobiler, enda som saknar är och kommer vara apples. Bra? Nej

Saknas flash blir det ingen 4g för mig iaf, trött på att apple är så satans korkade.

Inc flames för apple är gud och bäst i världen.

Permalänk
Musikälskare

Blir ett köp av mig iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag vill inte vara pessimisten i denna tråd men jag tror att Apple har fullt upp med allt vad lansering av Macbook Pro och Ipad samt OS4.0 heter.

Att hoppas på en 4G till sommaren är overkligt och jag personligen blir ytterst förvånad om det kommer ut en ny version innan sena hösten.
Om det passar in i lanseringsplanen eller inte kan man ju bråka om..

Men detta är ju bara mina tankar.
Dessutom tror jag att Apple vill tjäna in lite mera pengar på 3Gs:en.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
6 595:- på halebop, sa utan abbonemang. dock är den låst, men det tar ju bara någon minut att låsa upp.

Då blir det billigare med abonnemang då telefonen kostar (eller jag fick betala) 3600kr för telefonen, 3gs 16gb. Och 1500 abonnemangsavgifter. Sedan är den inte låst längre eftersom du cashar telefonen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mille666
Någon som tror att Iphone 4G kommer släppas samtidigt eller i närheten utav iphone os 4? skulle inte förvåna mig faktiskt.

troligtvis just efter OS 4

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Vad kommer 4g kosta, någon som läst något om det?

Permalänk

Vad jag hört så kommer 4g kosta lika mycket som 3gs!

Vet någon något datum när man tidigast kan köpa 4g?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Vad jag hört så kommer 4g kosta lika mycket som 3gs!

Vet någon något datum när man tidigast kan köpa 4g?

I sverige i juli (troligtvis i slutet av månaden), något exakt datum finns inte ännu, eller har iallafall inte publicerats.

Permalänk
Medlem

Är den bra då?
Är väl snart dags för den att komma om jag inte har fel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är den bra då?
Är väl snart dags för den att komma om jag inte har fel

Skrev jag inte när den kommer till sverige?
Om den är bra, "It's in the eye of the beholder."