Permalänk
Medlem

Nya högtalare

Hejsan, jag har blivit less på mina sprängda deltaco 2.1 högtalare och täntke införskaffa mig ett par nya BÄTTRE. Tänkte hålla mig kvar nere i 2.1 system, men ett jävligt bra sådant...

Jag är verkligen intresserad av Logitech Z-5500, men skulle inte ha användning för 3/5 högtalare, men gillar verkligen subben på 188 watt.

Tänkte då om nån vet ett bra 2.1 system med en sub på ca. 190 watt, som gärna ett THX- certifierat system.

Pris är diskutabelt.

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk

Re: Nya högtalare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marquuuz
Hejsan, jag har blivit less på mina sprängda deltaco 2.1 högtalare och täntke införskaffa mig ett par nya BÄTTRE. Tänkte hålla mig kvar nere i 2.1 system, men ett jävligt bra sådant...

Jag är verkligen intresserad av Logitech Z-5500, men skulle inte ha användning för 3/5 högtalare, men gillar verkligen subben på 188 watt.

Tänkte då om nån vet ett bra 2.1 system med en sub på ca. 190 watt, som gärna ett THX- certifierat system.

Pris är diskutabelt.

Grabben du får nog läsa på lite om dina "watt". Vad ser du någon stans att Z-5500 sub är på 188watt?

Permalänk

Taget från prisjakt: Effekt (sub) 188 Watt. Vet inte om det är rätt men.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nya högtalare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Grabben du får nog läsa på lite om dina "watt". Vad ser du någon stans att Z-5500 sub är på 188watt?

Pöjk du kan väl upplysa honom istället?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nya högtalare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Grabben du får nog läsa på lite om dina "watt". Vad ser du någon stans att Z-5500 sub är på 188watt?

Den här grabben råkade bara läsa det på prisjakt som tagit info från logitech antar jag väl ^o)

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk

Ett tips när du letar. THX och Watt-angivelser är bara marknadsföringstjafs. 188 Watt ur en subwoofer till ett par datorhögtalare har ingen verklighetsförankring utan det är bara något dom skriver för att det ska låta häftigt.

Titta på Altec Lansing om du vill ha ett bra 2.1-system. Fanns ett paket från Acoustic Energy som var populärt för något år sen, kanske fortfarande säljs. Annars kan nog ett par monitorer vara ett bra val, vet att webhallen har ett gäng för datorbruk.

Permalänk

T-Amp plus ett par fina hyllhögtalare. Finns på Fynda. Är du ute efter bas så är det bara att ta vilket 2.1 som helst i 1000 kr-klassen, du blir nöjd.

190 watt tvättäkta bas och en logga som det står THX på får du inte för det priset, men du vill inte ha det heller. Du kan skriva THX med en blyerts på systemet, det låter likadant hur som!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Logitech Z-2300.

Jag har ett sådant system och är mycket nöjd med det. Basen där är steget mindre än den i Z-5500 men där är bra tryck ändå.

Nej, det är inget system för en audiofil, inget i den här prisklassen är det men jag kan lova dig att det är fan så mycket trevligare ljud än i dina Deltaco högtalare.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB