Permalänk

Macbook 2,1

Hej

Jag skall kanske köpa en vit macbook 2,1 13" 2ghz 1 gig minne (men skall i så fall lägga in 1gig till) för 2000 imon och min fråga är det värt det? 2år gammal skulle ja kunna tro.
Får den så billig för att en ominstallation krävs osx.
Plus är det svårt att installera Win 7 på en Mac?

Vad säger ni? är det ett bra köp????

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk
Medlem

2.1 an är mer än 2 år gammal... jag kör en hackintosh som har samma specs som macbook 3.1 och den kom 2007. du kan glömma spel, även med bootcamp. gma950 kan på höjden maxa harpan eller pacman men har du lite hackingkunskaper får du nog igång bf2 men det är ingen fröjd för ögat. 2k låter rätt hyggligt för den men jag skulle hellre lägga till lite och absolut minst köpa 3.1:an. förresten vad ska du göra med den?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
2.1 an är mer än 2 år gammal... jag kör en hackintosh som har samma specs som macbook 3.1 och den kom 2007. du kan glömma spel, även med bootcamp. gma950 kan på höjden maxa harpan eller pacman men har du lite hackingkunskaper får du nog igång bf2 men det är ingen fröjd för ögat. 2k låter rätt hyggligt för den men jag skulle hellre lägga till lite och absolut minst köpa 3.1:an. förresten vad ska du göra med den?

Bara surfa med mera....inget spel eller tunga program.
Det står på apples support mid 2007 så antar att den tillverkades då.

Så med andra ord är det värt det? Det är ju bara 2K.
Jo är det svårt att installera OSX eller win 7 med bootcamp?

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuntakinte
Bara surfa med mera....inget spel eller tunga program.
Det står på apples support mid 2007 så antar att den tillverkades då.

Så med andra ord är det värt det? Det är ju bara 2K.
Jo är det svårt att installera OSX eller win 7 med bootcamp?

datorn är helt klart värd pengarna. osx är en barnlek att installera på en riktig mac så det ska inte vara nåt problem. dock vet jag inte angående snökatten, då den endast finns i 64bits version men den borde stödas ändå. windows 7 ska inte vara något problem att få in. men jag har bara gjord det omvänt hittils. dock måste du söka efter drivrutiner men det går snabbt. här är en snabb guide: http://www.youtube.com/watch?v=Y2JbvkdcfVY

MVH ares93

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
datorn är helt klart värd pengarna. osx är en barnlek att installera på en riktig mac så det ska inte vara nåt problem. dock vet jag inte angående snökatten, då den endast finns i 64bits version men den borde stödas ändå. windows 7 ska inte vara något problem att få in. men jag har bara gjord det omvänt hittils. dock måste du söka efter drivrutiner men det går snabbt. här är en snabb guide: http://www.youtube.com/watch?v=Y2JbvkdcfVY

MVH ares93

Jag får tacka så mycket för hjälpen

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
datorn är helt klart värd pengarna. osx är en barnlek att installera på en riktig mac så det ska inte vara nåt problem. dock vet jag inte angående snökatten, då den endast finns i 64bits version men den borde stödas ändå. windows 7 ska inte vara något problem att få in. men jag har bara gjord det omvänt hittils. dock måste du söka efter drivrutiner men det går snabbt. här är en snabb guide: http://www.youtube.com/watch?v=Y2JbvkdcfVY

MVH ares93

Snow Leopard kommer i både 32- och 64-bitars version så det är inga problem. Alla Intel-macar kan köra Snow Leopard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuntakinte
Jag får tacka så mycket för hjälpen

inga problem förresten har säljaren en till för 2k?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
inga problem förresten har säljaren en till för 2k?

Hehehe nej, jag hade nog bara tur med denna bra julklapp till mig själv

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.