Permalänk

Static Ping?

Tjena asså min brosha vill få reda på hur man fixar static ping på vårat internet så sa han att jag skulle ta reda på det osv. Någon här som vet hur man fixar det ? , ty !

Permalänk
Medlem

... Kom igen när du vet vad det är du vill veta, så kan säkert någon svara.

Är det statisk IP-adress han vill ha?

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk

haha jag är nte riktigt säker han lira cs typ skitseriöst cuper o sånt så han sa att jag skulle lägga en tråd om det

Permalänk

My God... :s

Permalänk
Medlem

Vad för sorts piller tar din bror?

Självklart kan du lägga på en latency.. över den befintliga...

Men det skulle verkligen inte vara optimalt vid spel...

Jag tror inte du vet vad du pratar om riktigt :/

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Jag tycker att din bror kan regga sig och ställa frågan så vi kan hjälpa till. Just nu förstår vi inte vad du vill ha hjälp med.

Gör om gör rätt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Om det nu är fast ip han vill ha så är det inte mycket vi kan göra utan då måste han be sin internetleverantör om de kan leverera det.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem

Gissningsvis så kan vi tolka det bokstavligt som fast ping, dvs en latency som inte rör sig. Detta är i praktiken omöjligt; du kan inte påverka hur det ser ut på nätet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Och om han nu jätteseriös lirare så lär ju någon av hans gamingpolare kunna hjälpa honom bättre än vad vi kan.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Gissningsvis så kan vi tolka det bokstavligt som fast ping, dvs en latency som inte rör sig. Detta är i praktiken omöjligt; du kan inte påverka hur det ser ut på nätet.

johodå!

Om du har en normal latency som pendlar mellan 10 och 40 kan du lägga den statiskt på tex 60 !

Finns fina WAN emulatorer för detta...

Spikar latencyn över 60 går det dock inte...

varför man skulle vilja höja sin latency vet jag dock inte

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Kör > cmd > ping -t www.sunet.se

Där har du en ping.

Edit: www ger iof lite olika resultat, för mig är det typ 2 hopp eftersom det är väldigt nära till UMU. ping tror jag är i Uppsala eller kanske KTH i Stockholm.
Kan lika gärna köra www.google.com...

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Lr välj ping.sunet.se ... får bättre tid på den än www.
Endast 8hopp med B2!! dedu!

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devour
Kör > cmd > ping -t www.sunet.se

Där har du en ping.

Tänkte föreslå exakt samma sak men orkade inte

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Static Ping är en ny teknik man har utvecklat i Markaryd har jag hört. Förutom att det våldtar svenska gramatiken har jag hört att det ska dra ner på medelsvarstiden med 20%... :S

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Routar dom med flit trafiken längre normalt? :/
Jisses! bevis snälla

Visa signatur

Chewbacca <3