Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Snabb fråga: Kan man använda fläktplatsen i botten om man har ett HX850 nätagg?

Själva aggregatet passar precis till 140mm fläkt.
Men sen kommer istället kontakterna ta i fläkten,
så nej..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
I januari 2010 kommer vi att lansera två nya nätdelsserier; en kallad "Integra" med 400W och 500W, samt en kallad "Tesla", med 450W, 550W och 650W. Båda dessa kommer ligga i lägre prisnivåer än Newton R2.

Kommer dessa va modulära?

Permalänk
Fractal Design

Varken Integra eller Tesla kommer vara modulära. Endast Newton kommer vara modulär som det är planerat idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Varken Integra eller Tesla kommer vara modulära. Endast Newton kommer vara modulär som det är planerat idag.

Vad är skillnaden mellan Tesla och Integra förutom att de levererar olika mycket ström?

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Varken Integra eller Tesla kommer vara modulära. Endast Newton kommer vara modulär som det är planerat idag.

Och Newton R2 finns idag bara i 650w som lägst?

Kommer det nya under Q1 2010? Är lite tvekis om jag ska beställa nu innan nyår eller efter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Vi kommer i januari nästa år att lansera en mini-itx låda, med plats för 6st gummiupphängda hårddiskar. En 140mm fläkt (ingår) blåser "igenom" hårddiskarna. Den har plats för en SFX-nätdel, som ingår i lådan (300W). Dvs., en så kompakt låda som möjligt men ändå plats för många diskar. Finns plats för ett expansionskort.
Kommer att tillverkas i aluminium.

Vad är riktpriset på denna låda?
Något datum för lansering?

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Medlem

Hej, Har en liten snabb fråga gällande strömkablarna för S-ata och 4-pins
på Newton 800w agget.

När jag skulle plugga in mina hdd:s märkte jag att dom är vända "upp&ner" jämfört med diskarna, Undrade om detta är meningen då det blir lite krångligt att plugga in diskarna (kabeln måste tekniskt sett komma uppifrån för att plugga in dom rätt i det utförande dom är nu).

Litet irritationsmoment då jag använder

Finns det möjlighet att få kablarna utbytta så dom sitter el kan man flytta kontakten så den sitter rätt (alltså så den sitter på motsatta sidan då kablarna fortfarande blir matchande och inte får fel volt?) Utan att förlora garantin på det?

*edit*
En liten sak jag kom att tänka på, kan man uttöka området på moderkortsplåten där den slutar mot hdd racket för att föra igenom kablar? Skulle nog hjälpa när man har en stor mängd kablar som ska igenom (tänker bakom plåten, inte framsidan, bild kommer när man inte sitter på jobbet).

/Cuda

Permalänk
Medlem

När kommer nästa revision av erat Define R2 chassi?

Hörde att det var lite design missar och gummi lukt på det som ni borde fixa.

Visa signatur

Corsair 650D | Asus P8Z77-V | Intel Core i7 2700k@4.4GHz | Corsair H80 | Corsair Vengence 8GB 1866Mhz | Asus GTX 670 | Intel SSD 320 120GB | Western Digital Caviar Green 1TB | Corsair AX 750 W |

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Vad är skillnaden mellan Tesla och Integra förutom att de levererar olika mycket ström?

Tesla är modellen under Newton. Utan att gå för djupt på specifikationer så kommer Tesla ungefär vara en Newton utan modulära kablar för att träffa andra prispunkter.
Integra är instegsmodellen. För den som vill ha ett riktigt bra nätagg, utan "kinawatt" men inte måste ha all ampere som de större bröderna lämnar.

Citat:

Och Newton R2 finns idag bara i 650w som lägst?
Kommer det nya under Q1 2010? Är lite tvekis om jag ska beställa nu innan nyår eller efter...

Newton har vi inga planer på att bygga mindre nätagg i dagsläget.
Tesla och Integra är tänkta att lanseras under Q1 -10.

Citat:

Vad är riktpriset på denna låda?
Något datum för lansering?

Våra förhoppningar är att denna låda skall hamna nånstans mellan 1000 och 1500kr i butik. Då den inte är 100% klar ännu så kan några oförutsedda förändringar givetvis hända, men vårt mål är inom de ramarna. Här spelar såklart dollarn en stor roll också.
Under Q1 är målet att den skall finnas i butik.

Citat:

Hej, Har en liten snabb fråga gällande strömkablarna för S-ata och 4-pins
på Newton 800w agget.

När jag skulle plugga in mina hdd:s märkte jag att dom är vända "upp&ner" jämfört med diskarna, Undrade om detta är meningen då det blir lite krångligt att plugga in diskarna.......
Finns det möjlighet att få kablarna utbytta så dom sitter el kan man flytta kontakten så den sitter rätt.......

En sådan enkel sak som du beskriver är dock följt av ingenjörskonst så man häpnar tyvärr. att "bara" vända på en kontakt går inte i den produktionslinan som vi har nu. Vi skall dock notera ditt önskemål för framtiden.
Av ovanstående anledning kan vi då ej heller erbjuda utbyteskablage.

Citat:

En liten sak jag kom att tänka på, kan man uttöka området på moderkortsplåten där den slutar mot hdd racket för att föra igenom kablar? Skulle nog hjälpa när man har en stor mängd kablar som ska igenom

Noterat. En produkt i våra ögon är alltid levande så vi försöker konstant förbättra oss. Kabeldragning är en viktig punkt för framtiden.

Citat:

När kommer nästa revision av erat Define R2 chassi?
Hörde att det var lite design missar och gummi lukt på det som ni borde fixa.

Nästa revision vet vi idag inte när den kommer. Ny revision innebär i våra ögon större förändringar vilket kräver väldigt mycket tid för att få helt rätt.
Gällande ljuddämpningen så är den i alla nya chassin nu bytta till en ny modell som enligt kunduppgift (och egna erfarenheter) luktar mindre och sitter bättre.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt fractal design r2, måste bara säga en sak chassit är underbart. Men min en av fläktarna gav ifrån sig ett surrande högfrekvent ljud.

Edit: Jag hadde missat en liten sladd som låg emot fläkten, nu e det fixat iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperDator_92
Fick hem mitt fractal design r2, måste bara säga en sak chassit är underbart. Men min en av fläktarna gav ifrån sig ett surrande högfrekvent ljud som överröstar allt i mitt chassi.

trevligt! fick också hem mitt idag! är riktigt snyggt och tyst fick dock trycka på högra sidoplåten så min kablar ville ta plats...

Är dock missnöjd med en sak, och det känns rusktigt trist, det är att min startknapp sitter helt jävla snett... känns lite sådär med ett nytt chassi

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
trevligt! fick också hem mitt idag! är riktigt snyggt och tyst fick dock trycka på högra sidoplåten så min kablar ville ta plats...

Är dock missnöjd med en sak, och det känns rusktigt trist, det är att min startknapp sitter helt jävla snett... känns lite sådär med ett nytt chassi

Bild?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Bild?

kan fixa imorgon lelr lbir idag....men efter jag sovit

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Fick hem ett R2 idag, mycket nöjd faktiskt!
Luktar ingenting heller, väldigt lätt att bygga i också. Känns robust.

Enda grejen jag stör mig på är att hålet till cdromen är lite tajt, såpass så att den klämmer åt själva enheten så att den knappt går att stänga/öppna luckan.
Fast det kanske är sony som gjort för tjocka cdläsare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Fick hem ett R2 idag, mycket nöjd faktiskt!
Luktar ingenting heller, väldigt lätt att bygga i också. Känns robust.

Enda grejen jag stör mig på är att hålet till cdromen är lite tajt, såpass så att den klämmer åt själva enheten så att den knappt går att stänga/öppna luckan.
Fast det kanske är sony som gjort för tjocka cdläsare...

Fick hem mitt igår. Även jag är nöjd och ingen lukt här heller.

Har även jag problem med att hålet till DVD blir lite för tight, luckan kan knappt stänga sig (ska inte svära på att det är hålet som är problemet).

I övrigt några småsaker, i likhet med SweClockers test av lådan så är hålet för baksidan av moderkortet lite felplacerat för ett Asrock P55 Extreme. Inga stora problem när man monterar allt nytt.

Möjligen lite dåligt med plats bakom hårddiskarna med SATA-kablarna, hade de varit vinklade hade det gått bättre.

Permalänk
Medlem

Var det så att ni höll på med en fulltowerversion av R2?

Eller så att ni kommer med ett fulltower som inte är baserat på R2?

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Var det så att ni höll på med en fulltowerversion av R2?
Eller så att ni kommer med ett fulltower som inte är baserat på R2?

Kan inte avslöja så mycket, men det finns en hel del nytt på gång.
Chassin kommer det fler av, men när och vilka storlekar vill jag inte säga såhär tidigt i utvecklingen. När de närmar sig produktionsklara så kanske vi släpper mer info, men just finns det inte så mycket att säga.

Permalänk

Jag fick mitt R2 för en vecka sedan men ganska så omedelbart så ramlade en av magneterna lös som ska hålla framdörren på plats. Ingen stor skada eg., då jag tyckte den satt lite hårt, men limmet verkar inte vara något vidare kvalitet - kanske testa något annat? Sen skulle ni gärna få ha hårdare lackering av de vita HD-slädarna, de tappar färgen ganska snabbt.

Visa signatur

Game- & Workstation: Fractal Design Define R2 | ASRock X58 Extreme | Intel i7 920@2,67GHz | Corsair H50 | 3x2GB Corsair xms3 DDR3 RAM 1600MHz | PowerColor ATi Radeon HD5850 1GB | Corsair VX 550W | Western Digital Caviar Black 640GB 7200rpm | Samsung DVDRW | 4x Fractal Design-fläktar | Win 7 Pro | Xubuntu 9.10
Notebook: MacBook | C2D@2,1GHz | Mac OS X Snowleopard

Permalänk

PM:ade Fractal för en eller två dagar sen om att jag saknade 2 skruvar till fläktfiltret. Idag kom ett mystiskt paket i brevlådan innehållande 8st sådana skruvar, kardborreband,en till liten fläktkontroller,två påsar med tumskruv+andra skruvar och molex-> 3x3pin kontakter!
Fantastisk support enligt mig! Tack Fractal Design!! Ska nämnas att det inte kostade en krona Så tveka inte att PM:a Fractal om de saknas något eller om ni tappat bort en liten skruv

Edit: två påsar inte en

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Har alla dem "dåliga" batcharna blivit utfasade vid det här laget eller skall man undersöka extra noga innan man beställer?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Vi kommer i januari nästa år att lansera en mini-itx låda, med plats för 6st gummiupphängda hårddiskar. En 140mm fläkt (ingår) blåser "igenom" hårddiskarna. Den har plats för en SFX-nätdel, som ingår i lådan (300W). Dvs., en så kompakt låda som möjligt men ändå plats för många diskar. Finns plats för ett expansionskort.
Kommer att tillverkas i aluminium.

Exakt när släpps detta och hur långa grafikkort stödjer det?

Tacksam för svar. =0)

Permalänk
Medlem

Byggde ihop två i5 quadar på mitt ena jobb förra veckan (Jobbar som webbutvecklare på ett av mina jobb och är visst killen som kan hårdvara.). Väldigt trevliga chassin, bland de bästa och absolut de mest prisvärda jag hittat.

Dock hade jag lite synpunkter, skulle gärna ha bättre möjligheter att få sladdarna från nätaggregatet (Samt alla andra kablar.) på ett smidigt sätt bakom moderkortsplåten, gör chassit lite fetare om det behövs. Sen är det fruktansvärt många platser för hårddiskar (Dom flesta behöver ju inte mer än max 2-3(!?), skippa en bunt av dom i mitten av chassit så att man får plats med riktigt långa grafikkort istället.

Edit: Det fanns ju hål i moderkortsplåten, men vore kul med mer utrymme bakom helt enkelt. Hålet bakom cpu:n är föresten aldelles för litet också eftersom cpu:n sitter inte på samma ställe på alla moderkort.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Define R2 och tycker det är ett riktigt snyggt och bra chassi att jobba i, men det finns några saker ni skulle kunna göra bättre.

Led lampan i fronten lyser väldigt starkt och om man har datorn igång på natten så lyser den upp rummet.

Hålen för att dra kablar är för små och det blir svårt att trycka in flera kablar.

Listerna som sitter runt hålen i moderkortsplåten lossnar väldigt lätt så ni borde limma fast dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Led lampan i fronten lyser väldigt starkt och om man har datorn igång på natten så lyser den upp rummet.

Jag har löst det genom att struntat i att koppla i den

Citat:

Listerna som sitter runt hålen i moderkortsplåten lossnar väldigt lätt så ni borde limma fast dem.

Håller fullständigt med, speciellt när man drar dom större kablarna/många kablar så lossnar dom bara att man rör på dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93

Led lampan i fronten lyser väldigt starkt och om man har datorn igång på natten så lyser den upp rummet.

Jag löste det genom att byta ut den mot en vit led som inte lyser lika starkt och passar in mycket bättre då chassit går i svart/vitt i övrigt. Kräver att du kan löda och är villig att plocka bort fronen + skruva loss usb/ljud hubbarna.:)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Snabb fråga: Kan man använda fläktplatsen i botten om man har ett HX850 nätagg?

Jag har ett Corsair HX750 och får precis in en fractal 140mm fläkt framför.
Du får kolla på Corsair hemsida om HX750 och HX850 är lika djupa.

Permalänk
Medlem

Hej jag har ett Fractal Design Newton R2 1000W.

Jag har läst lite här på sweclockers om detta och corsairs då väljer skriver användarna somsvar att dom skulle ha valt corsairs på 850w och säger att de är bättre.

Jag är inte så hajj på detta så jag undrar levererar Fractal Design Newton R2 1000W de som den ska om man jämför me corsairs 1000W exempel?

Permalänk
Medlem

ska ge mitt omdöme om R2 chassit, har 1 fläkt , ett powercolor 5850 & corsair HX650w.

Tycker inte chassit är tyst för 5 öre.
antar att de är 5850 som för tillräkligt med oväsen,blir väl att byta kylare när man kan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
ska ge mitt omdöme om R2 chassit, har 1 fläkt , ett powercolor 5850 & corsair HX650w.

Tycker inte chassit är tyst för 5 öre.
antar att de är 5850 som för tillräkligt med oväsen,blir väl att byta kylare när man kan.

Kanske beror på vad du har för hastighet på GPU fläkten samt vad du har för CPU kylare.

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrazy
Kanske beror på vad du har för hastighet på GPU fläkten samt vad du har för CPU kylare.

gpun går i standar, inget pillat där.
cpu kylaren är H50 med chassits standar fläkt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |