Iphone kopia tråden (SCIphone, HIphone, CIphone osv)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DVD
Han skriver att telefonen kostar $85 där, vilket du hade sett om du kollat på länken.

Missade ett kommatecken där, ack så fel de kan bli

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem

Budade precis på en Hiphone av något slag med Wifi och GPS, efter lite efterforskning så verkar den väldigt vettig i min ögon

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem

Har letat runt hela dagen på sidor som säljer iphone kopior med WiFi funktionen och hittat 2 stycken som verkar vettiga:

http://www.importandgo.com/index.php

http://www.banggood.com/

http://www.fastcardtech.com/

"World wide shipping"

Bra priser och fraktkostnader.
Vet inte vad ni tycker men tänkte att jag skulle dela med mig av informationen jag har hittat.

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem

Beställde mig en kopia med wifi och hela köret från www.banggood.com precis och nu är det bara att hålla tummarna att det går smort

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vilken koppling det är för headset till en iphone kopia? Eller är det som vanliga iphone? tex 3.5 mm?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

det finns flera olika versioner. 2.5mm, 3.5mm, någon minikontakt, och standard iphone.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Hittade en inoficiell FAQ för sciphone osv:

http://home.comcast.net/~plutarch/Sciphone-i68.html

Citat:

A handful of websites are considered good. Some website resellers and many Ebay sellers are dodgy. The most important thing is that the phone has 3.0a firmware. I've read in the forums people advising to be wary of DealExtreme and Fastcardtech.

Värt att tänka på?!

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Nilaya
Beställde den idag. Blev även en i68+ till frugan. Kan ge liten recension när jag fått hem dom. [/QUOTE

Har du fått hem din i68+? Tänkte om man hinner få den innan jul om man beställer nu.

/jonas

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av balboa
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Nilaya
Beställde den idag. Blev även en i68+ till frugan. Kan ge liten recension när jag fått hem dom. [/QUOTE

Har du fått hem din i68+? Tänkte om man hinner få den innan jul om man beställer nu.

/jonas

[/QUOTE]

Nix, inte fått mina mobiler än. Borde komma imorgon alternativt i början på nästa vecka.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Har nu kollat lite. Och enligt Kolli-ID som jag fick nu, så har paketet skickats från Hong Kong Den 5e December.

Citat:

The item (xxx) left Hong Kong for its destination on 5-Dec-2009

Online tracking information on the delivery status of registered mail/parcels sent overseas is available for selective destinations. You can connect to the mail tracking website of the destinations below directly. For destinations not on the list, tracking information is only available up to departure from Hong Kong

Order Date 2009-11-21

Your item was picked up by our shipping agent on 2009-11-25. And it may take 3-5 days to leave Hong Kong/China for its destination.

Så det stämmer väl inte riktigt det som står. Men det är juletider och mycket att göra antar jag. Men nu är iaf paketet påväg! Får väl vänta ytterligare 2-3 veckor innan telefonerna kommer

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min beställning från banggood.com efter en vecka.
Snabb bra leverans (fick byta min tlfn då den andra va slut i lager) och väldigt bra support. Jag kan inte klaga alls på mobilen, allt är kanon. kan inte göra annat än att ge två tummar upp

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lexxier
Nu har jag fått min beställning från banggood.com efter en vecka.
Snabb bra leverans (fick byta min tlfn då den andra va slut i lager) och väldigt bra support. Jag kan inte klaga alls på mobilen, allt är kanon. kan inte göra annat än att ge två tummar upp

Vilken telefon beställde du ?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Fick mina telefoner idag. Och jag måste säga att F003 telefonen är MYCKET stabilare och snabbare and vad i68+ telefonen är.

Jag är väldigt nöjd med F003. Kärringen är nöjd med sin i68+.

Har provat det mesta på telefonerna, och allt verkar funka precis som det ska.

Så om ni ska köpa en fake iphone, köp F003 från Scophone.com

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Ni som mottagit mobil får gärna skrive en lite mer djupgående recension av dem Skulle vara kul att veta.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilaya
Vilken telefon beställde du ?

Jag beställde en: Hiphone

Den har som ni kan se ovan wifi och det är utan windows mobile på som dom flesta kopior med wifi har.
Har testat alla funktioner utom gpsen då jag inte har någon användning för den alls och har än så länge inte varit annat än nöjd.

Touchen är inte mycket olik touchen på en iphone som jag jämnfört med utan gör det den ska.

Minus:
*Sämre touch än iphone
*en snabbikon går till Egirls som är helt ointressant och den går inte att ta bort.
*ljudet i headset är lite för högt på lägsta volym för mig
*ingen handbok

Plus:
*allt annat.

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilaya
Fick mina telefoner idag. Och jag måste säga att F003 telefonen är MYCKET stabilare och snabbare and vad i68+ telefonen är.

Jag är väldigt nöjd med F003. Kärringen är nöjd med sin i68+.

Har provat det mesta på telefonerna, och allt verkar funka precis som det ska.

Så om ni ska köpa en fake iphone, köp F003 från Scophone.com

Finns det svenska menyer på F003 telefonen ?
eller kan man skriva äöå ändå ?

Intresserad sj av en

Permalänk
Medlem

Fick hem en i68+ idag och den fungerar helt okej men eftersom jag hade tänkt den åt barnen så undrar jag om någon har lyckats lägga in svenska menyer i en sån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa
Fick hem en i68+ idag och den fungerar helt okej men eftersom jag hade tänkt den åt barnen så undrar jag om någon har lyckats lägga in svenska menyer i en sån?

det går att flasha mobilen till europeisk mjukvara med då behövs en flashkabel. notera att det inte är samma som du får med telefonen. "i68 flash" på ebay.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Min i68+ sålde jag samma dag jag fick hem den... knappast värt att lägga ner tid på om man inte är helt utan hjärnceller.

Värre telefon är fan svår att tänka sig.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Min i68+ sålde jag samma dag jag fick hem den... knappast värt att lägga ner tid på om man inte är helt utan hjärnceller.

Värre telefon är fan svår att tänka sig.

Kan tänkas. Förstår inte hur man ens kan få för sig att köpa något sånt. Men men.. jag är också allmänt allergisk mot kopior och efterapande. Det är lite som att köra ett ubuntu-skin till sitt Windows XP och tro man är lika cool som de andra linux-snubbarna.

Intressant industri dock, de kan uppenbarligen lite om att bygga telefoner.. varför är de inte innovativa och bygger en egen riktig lur som inte är en kopia?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en i9+++ från tradera. Altså jag förväntar mig inte att skiten ska va som en iphone

En fråga dock till er som har beställt en utomlands. Fick ni problem med tullen?

Jag beställde en PS3 Dual Shock 3 från Hongkong och jag fick inga problem alls... men det jag undrar lite över e ju dom här telefonerna...

Både PS3 kontrollen och nu i9+++ skickas som "gåva" ... spelar det nån större roll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3ml1s
Jag har beställt en i9+++ från tradera. Altså jag förväntar mig inte att skiten ska va som en iphone

En fråga dock till er som har beställt en utomlands. Fick ni problem med tullen?

Jag beställde en PS3 Dual Shock 3 från Hongkong och jag fick inga problem alls... men det jag undrar lite över e ju dom här telefonerna...

Både PS3 kontrollen och nu i9+++ skickas som "gåva" ... spelar det nån större roll?

Jag hade inga som helst problem därifrån jag skickade efter min hiphone, men jag bad företaget att skriva gåva på paketet och det löste sig fint
Jag vet dock inte hur hårda tullen är på att kolla upp just dessa paket märkta "gåva" men alla som verkar få det skrivet på sina paket verkar ha lyckats få igenom det utan problem.

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem

Tullen kan ju inte kontrollera varenda gåvo-paket som kommer in i landet heller.
Annars så är väl tullkostnaden 25% eller? Blir ju inte så dyra telefoner iaf.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Tack för infon Får se nu när den kommer. Skickades 7 januari från HK. Hoppas jag har den till nästa vecka..

Visserligen har jag en splitter ny HTC Touch Diamond 2 som jusst kom till telenor efter att min vanliga diamond dog och jag tog ut det på försäkringen--- men jag beställde i9+++ för att jag inte trodde jag skulle få nån ny

600kr självrisk. Sunkigt...

Permalänk

Vilken är den senaste iphone 3GS kopian ute nu? alltså mest likt utseendesmässigt samt funktionsmässigt, med det menar jag har samma kontakter som den riktiga iphone, så tillbehör för iphone även ska passa denna, stöd för både wifi samt gps, nån som kan skicka med en länk på en sådan?

Den Hiphone A007 som Lexxier köpte, den har väl ingen gps?

Permalänk

Fungerar spotify till någon av dessa mobiler?
Tänkte främst på Hiphone A007 och F003..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSvenberg
Fungerar spotify till någon av dessa mobiler?
Tänkte främst på Hiphone A007 och F003..

Om inte spotify släpper en verison som funkar på java så kommer spotify aldrig funka

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Kan tänkas. Förstår inte hur man ens kan få för sig att köpa något sånt. Men men.. jag är också allmänt allergisk mot kopior och efterapande. Det är lite som att köra ett ubuntu-skin till sitt Windows XP och tro man är lika cool som de andra linux-snubbarna.

Intressant industri dock, de kan uppenbarligen lite om att bygga telefoner.. varför är de inte innovativa och bygger en egen riktig lur som inte är en kopia?

Huawei och Meizu är ju två seriösa företag i Kina som gör riktiga lurar.

Meizu har iofs bara en telefon, de är mer kända för sina mediaspelare.

Permalänk

Hej på er.
Jag är ny och har precis köpt en Sciphone i68+.
Några frågor.
Var får man tag i spel och behövs det något program för att göra detta.
Funkar Sciphone med Itunes eller har den en egen spelare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av purplerain
Hej på er.
Jag är ny och har precis köpt en Sciphone i68+.
Några frågor.
Var får man tag i spel och behövs det något program för att göra detta.
Funkar Sciphone med Itunes eller har den en egen spelare

Jag tror du överskattar i68+.

Den har väl java, du kan således installera många javaprogram avsedda för telefoner.

Nej, den fungerar inte med iTunes, och den har ingen egen spelare att synca med tror jag. Möjligtvis att någon utvecklat något synkprogram. Men vad behöver du synka?