Iphone kopia tråden (SCIphone, HIphone, CIphone osv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av defaultbooi:

Man kan ställa in manuella inställningar om du kollar på Tele2 - Privat

Hej

Jag har en Kinakopia som heter Sciphone i68+, men jag har inte alls lyckats ställa in MMS manuellt. Jag kör Halebop, och när jag jämför deras uppgifter med vad telefonen vill ha så skiljer de sig åt. Enl en instruktionsfilm jag hittat på Youtube måste jag först ställa in Internet och sedan MMS. Om jag trycker precis enl den så blir det en blandning mellan Halebops uppgifter om Internet och MMS. Filmen snackar om att jag ska knappa in IP-adress, men det hittar jag inte alls i telefonen.

Dessutom har jag problem med att en del SMS försvinner, och vad jag vet så är det när jag håller på att pilla i menyerna som de försvinner. Däremot kommer det upp en liten gul och röd ikon med något som ser ut som en 1:a eller ett !. Om telefonen ligger orörd så kommer alla SMS fram, men om jag håller på att leta runt så kan den här ikonen dyka upp längst upp på skärmen. Om jag då går till SMS-menyn och försöker titta i inkorgen, så finns det ingenting att hitta. Är det någon som vet hur jag ska bära mig åt när denna ikon dyker upp? Det är så irriterande att veta att man får SMS, men att de bara "försvinner".

Mycket tacksam för någon som kan lära mig vad jag gör för fel.

/Stefan

Permalänk
Skrivet av duckstar:

Någon som testat Iphone 4 kopian? är lite sugen bara för att

jag har en iphone 4 kopia jag är jätte nöjd med den

Permalänk
Medlem

YouTube - Airphone 4 Review (Fake iPhone 4)

tänk på vad ni köper grabbar/tjejer

YouTube - A88 Fake iPhone Review

hittade en till

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Varför skulle man köpa en sådan här telefon? För att den har ett plastskal som liknar en annan telefon?

Förstår inte det, förstår inte heller hur man lägger 7-8k på en mobil heller

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om sciphonen funkar med ett 3 abonnemang? (:

Permalänk

Nej flikkan det är ingen 3G utan bara GSM. det som avses med 3G på dehär är att de ska likna iPhone 3G versionen , inte att de funkar i 3G nätet. Altså funkar den inte hos operatören 3
som inte har GSM nät.

Har dock själv problem med en "sciphone L88" som funkar finfint förutom att telia vägrar ge den GSM access. kortet funkar i annan telefon och jag kan ringa 112 från den. Kan man flasha den till att heta något annat ? eller vad göra? läste på annat foruminlägg av en telia anställd att telia inte ger accsess till iPhone kopior då de själva sitter på Iphone kontraktet.

Är det någon som Provat L88? har jag gjort bort mig?

Permalänk
Medlem

Vilken kopia är mest lik iphone 4g idag?
Finns det någon som ser EXACT likadan ut på marknaden med svensk meny?

Permalänk

Iphone kopia tråden

Tjenna!

Jag tänkte handla några stycken I68 4G Quad-Band Dual card WIFI Unlocked Mobile Phone.

Min fråga är ifall dom kommer fastna i tullen??

Tacksam för svar..

/Henrik P

Permalänk
Avstängd

Kanske kanske inte

Permalänk
Medlem

Hej, jag har en Sciphone 168 "Quad Band Phone"

Jag har några spel på min Sciphone men alltid när jag spelar så står det, "Please Install the Java Game"...

Och sen är det jävligt svårt med touchen, ganska buggig...
Finns det inte någon uppdate för den här mobilen?

Tack

Permalänk
Medlem

Det var inte mycket snack här om iphone kopia!
Köpte precis en 4GS WIFI, så man kan testa och se vad det är för kul med dem.
Kommer med edit eller nytt inlägg om några veckor då jag får hem den.

Tull ska tydligen inte förekomma så ofta om man litar på tradera säljare. Men det är klart, risken finns.